S.N. - 28.BÖLÜM : "PROVA"

1.6K 251 56
                                    

"

25.03.2016

Zor zamanlar geçirdim, biliyorsun. Geçirmeye devam da ediyorum. Ama sanki takvimden kopup giden her sayfa içimdeki bu nefretten de bir şeyler götürdü. Eksiliyorum ama bu eksiklik, beni fazlalaştırıyor. Anlıyor musun?

Günlerdir hastanede yattığım halde normal zamanlarımdan daha enerjiğim. Hatta sonsuza kadar saklamam gereken birkaç ameliyat izine rağmen de. Çünkü artık bir şeyleri halletmişim gibi geliyor bana. Her şey düzene giriyormuş gibi.

Keşke yüksek bir yere çıkıp 'ben kazandım', 'biz kazandık' diye bağırabilsem. Çünkü bu öyle bir zafer ki tüm dünyaya karşı kazanmış gibiyim...

NOT: Ameliyatta çıkıp kendime geldiğim ilk an aklımda yeniden bir adres belirdi, farklı bir adres. Aslına bakarsan 10 yıl sonra birden bire neden aniden bir şeyleri anımsamaya başladım bilmiyorum. Beni ne tetikledi bunu da bilmiyorum. Ama bu mektubumu o adrese yollayacağım.

Umarım oradasındır.

Arkadaşın D."

Kargoya verdiğim mektubun arkasından sahilde kısa bir yürüyüş yaptığım da eve doğru yol aldım. Bu uzun zaman sonra tek başıma ilk dışarı çıkışımdı. Bu yüzden de hem tatlı bir gerginlik vardı üzerimde hem de tatlı bir cesaret.

Uzun sürmediği taktirde yürüyüşümde hiçbir sıkıntı yoktu, dışarıdan hala eski Defne gibiydim. Ama zorlandığım ve nefes nefese kaldığım zamanlar bir yerlerden destek almak zorundaydım. Okulların açılmak üzere olduğu bu bir haftalık sürede iyileşebilir miydim?

Düşünceli bir şekilde eve girdiğim de beklediğimin aksine herkes telaşlı ve korku doluydu.

"Ne oluyor?"

Ağzımdaki maskeyi boğazıma indirirken ortalıkta deli dana gibi dolaşan Begüm'e uzun bakışlar attım.

"Bil bakalım bu akşam hangi sınıfın özel provası var?"

Elim korkuyla dikiş izimin üstüne gittiğinde "DS-4 deme!" dedim.

"O!" Bakışlarım kafasını sallayan Alperen'e döndüğünde Savaş'ın duvara yaslanmış bizi izlediğini de fark ettim. Göz göze geldiğimizde kaçmak yerine o da kafasını iki yana sallamıştı. "Yıl sonunda ki önemli gösteri var ya, birkaç ekleme yapılmış formatına. Yurt dışından gelenlerin içinde birçok sanatçı avcısı olacakmış. Aslında bir haftadır belliymiş bu ama maillere bakmadığımız için görmemişiz. Savaş fark etti az evvel. Provaya katılım zorunlu demişler."

"Asya'yla çalıştığın bir koreografi vardı ya." dedi Savaş bugün onun da provasını olduğunu belli etmek istermiş gibi. "Onu göstermemizi isteyecekler."

"Daha dikişlerini bile aldırmadı." dedi Alperen ona döndüğünde. "Bu halde gidemez, kanaması olabilir."

"Gitmek zorundayım Alperen."

"Rapor sunsak?"

Gözlerimi ayırarak Begüm'e baktığımda "Bunu hiçkimse bilmeyecek demiştik!" dedim sinirle. Savaşlardan bile saklama sebebimiz buyken bütün okula yayın yapmak nelere mal olurdu. "Böyle bir şeyin sorumluluğunu kimse almaz, sadece bursumu keserler."

"Bir yerleri açık kostüm verdikleri anda zaten her şey ortaya çıkacak."

"Ama şu an kış ayındayız ve zaten diplomayı almamıza da üç ay kaldı." Herkese tek tek baktığımda ekledim. "İdare edebilirim."

"Yani gidecek misin provaya?"

Ona artık tavırlı olmadığımı etmek için "En azından Kuzey de olacak." dediğimde Savaş rahatsızlıkla doğruldu.

SEVGİ NOTALARIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin