Zübeyde hanım, tam bir Osmanlı hanımıydı. Ağa kızıydı. Yedi çocuklu bir ailenin dördüncü çocuğu olarak dünyaya gelmişti. dedesinden babasına miras olarak sadece Ağa ünvanı kalmıştı. Bütün serveti önce dedesi sonra da babası hovardaca harcayarak bitirmişlerdi. Ona ve kardeşlerine öğretilen Alevi- Sünni ayrımının aşırı baskıcı halleri genetik miras yolu ile aktarılmış ve daha içinden çıkılmaz bir hal almıştı.
Dört evladını da ne zorluklarla büyütmüştü Zübeyde hanım. Oğlu Selim'i kucağına alabilmek için her yolu denemiş, gitmediği tekke, türbe, kapısını çalmadığı doktor kalmamıştı. Babası tarafından zorla evlendirildiği zaman daha regl bile olmamıştı. Kocası Ali bey ile evlendirilmeden önce, ağabeyi engel olmasa 60 yaşında, iki sakat çocuğu olan ve karısı hasta bir adama kuma olarak verilecek, daha doğrusu satılacaktı. Daha 14 yaşında kızını gözden çıkartmış .salih Ağa'yı Zübeyde'nin ağabeyi ancak engellemişti. Ama eşi Ali bey tavsiye üzerine gidip talip olduğu Zübeyde'yi nikahına alınca samandan yapılan bir yatak, talaş doldurulmuş bir yastık ve iki toprak kap vererek güya gelin etmişlerdi bebeklerini.
Zübeyde, koca diye tanıdığı adam işe gidince sokağa çıkıp arkadaşları ile evcilik oynardı. Akşam işten evine aç yorgun gelen .ali bey oyuna dalıp yemek yapmayı unutan küçük geline feci bir dayak atardı. O küçücük bedenine aldığı darbeler, yaşadığı bencil tecavüzler kadar canını acıtmıyordu. Annesinin ablaları için yaptığı ve artık oynama sırası kendisinde olan bez bebeğini alıp, tek göz barakadan bozma, ev dediği sığınağının bir köşesinde ağlardıyediği dayağın sebebini bilmeden.
Haftalar, aylar geçmiş, Zübeyde hamile kalamıyor diye çıldırmış olan Ali bey, eve kuma getirme planları yapmaya başlamıştı. artık sokağa çıkması da yasaklanmıştı. arkadaşları neşe içinde oynarken, o gerçek bir zulüm içinde tek başına oynuyordu o küçücük ve yalnız dünyasında.
Sonunda duaları gerçek oldu ve hamile kaldı küçük Zübeyde. Artık daha az dayak yiyor, daha çok dayanıyordu minik sevgilisini kucağına alabilmek için.
Umarım beğeniyorsunuzdur yorum ve vote lar çok çok mutlu eder...
Sevgiler....
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÖBÜR EV TAMAMLANDI
General FictionPeki bu kadar yenilmiş yok edilmiş hayatlar varsa kazanan neredeydi? onlar zafer çığlıklarını nerede atıyorlardı ağızlarından salyalar akıtarak? iki mezhebin birbirine karıştırılmasına engel olmak için yetiştirilmiş cengaver ana babalar, fedai kılık...