5. Bölüm: KARAR

5.9K 332 147
                                    

sedbus  Doğum Günün Kutlu Olsun !! 🎉🎉🎉 🎂 🎈 Nice mutlu, huzurlu yıllar dilerim cancazımmm❤️❤️

sedbus , arkadaşımızında güzel kitaplarını okuyup destek verelim arkadaşlar... 💪💪

Keyifli Okumalaaar ☺️💪🎈🎈

***

Ağalar toplanmıştı, karar en büyükleri olan Kasım Ağa tarafından duyurulacaktı. Kaç gündür bu olay üzerinde tartışan ağalar sonunda ortak bir karara varabilmişlerdi. Hazemşah, Bozan ve Karagöz aşiretlerinin ağaları yan yana oturmakta, kararın açıklanmasını beklemekteydiler...

Kasım Ağa, salondaki tüm Ağalara selam vererek başladı sözlerine...

"Selamün Aleyküm Ağalar! Bugün burada toplanmamızın nedeni aşiretler arasında çıkan kan davasını sonuça bağlamaktır. Gönül isterdi ki bunların hiç birini yaşanmamış olsun, bizde hayırlı bir iş için toplanmış olalım. Lafı uzatmadan söze gireceğim. Allah bize bir daha böyle acılı günler göstermesin, evlatlarımızada akıl, fikir, dirayet versin.

Ağalar yere dökülen bir kan vardır... Bunun bedeli ise berdeldir, biz kan dökülsün canlar yitip gitsin istemeyiz. Kan davası iki taraflı olsaydı, yani Hazemşahlar ve Karagözler arasında kan davası başlasaydı bu kan davasını bitirmek için Baran Ağanın Asiye'yi alması gerekirdi fakat işin içinde Bozan aşiretide vardır. Atıf, Ahuşen kızımızın kanını dökmek istemiştir, bu dava üç aileside içeriyor. Atıf, Ahuşen için bu işe kalkıştığı bellidir, aileyi önceden tehdit ettiğide kulağımıza gelmiştir, o yüzden Baran Ağa Ahuşen'i alacaktır. Nikah eğleyecek, koruyup kollayacaktır, buda Atıf'ın cezasıdır. Ayrıca Atıf hapisten çıktıktan sonra Urfaya gelmeyecektir. Atıf bir daha Urfaya adım atarsa töreyi çiğnemiş olur, bu sefer kanını toprağa akıtmakta Hazemşahlar özgürdür, töre müsade eder, karşı tarafında söyleyecek sözü yoktur. Atıf için hüküm keskindir, cezası neyse o kadar hapis yatacak, Ahuşen'in peşini bırakacak, hapisten çıktıktan sonra da bir daha Urfaya gelmeyecektir. Törenin kararını Atıf'a babası tarafından biran önce iletilmesi istenmektedir.

Bozan ailesi kız verdiğine göre, kız alması gerekir, Ahuşen'in karşılığı olarakta, Atıf'ın kardeşi Asiye, Bozan ailesinden Cihangirle nikah eğleyecektir, buda ailenin kan bedelidir. Evliliklerle kan bağı kurulmuş olacak, düşmanlık bitecektir.

İsabet eden üç kurşun diyeti ise 300 Cumhuriyet altındır. Bu diyetler, Hazemşahlara 2, Bozan aşiretine 1 diyet olarak verilecektir. Töre bu kan davası için uygun gördüğü karar budur. Baran ağa hastaneden çıktıktan sonra, ilk Hazemşahların düğünü yapışacaktır. 1 hafta sonrada Bozanların düğünü yapılacaktır. Allah hayırlı uğurlu eğleye, gençlerin kalbine sevgi, saygı, şefkat vere..."

O gece karar belli oldu..

Üç aileyede ateş gibi düşmüştü bu karar...

Üç aile babasıda evlerinin yolunu tuttu.

Kimisi endişeli...

Kimisi hüzünlü...

Kimisi de öfkeliydi...

Şimdi en zor kısım kalmıştı, oda bu kararı kabullenmek...

FEDA EDİLMİŞ HAYATLARHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin