-Seoul Military Camp
-6:30 a.m
-Author pov
"Yak!!! kenapa kau tidak mengejutkan aku Kim sialan Myungsoo?!" , "salahmu sendiri!! aku sudah kejut tetap saja mahu tidur!!" balas myungsoo dan sungjong sambil berlari menuju ke ruangan mesyuarat military dengan suara ribut itu kerana mereka berdua sama-sama terlewat untuk bangun pagi "disebabkan kau! aku ikut terlambat!!" teriak myungsoo cuba menghalang sungjong dari berlari dihadapannya "mana boleh aku biarkan kau pergi dengan mudah!! semua ini salahmu juga jadi kau harus tanggunjawab kim sialan myungsoo!!" balas sungjong tak kalah kuat dia marah kerana myungsoo tidak kejutkan dia daripada tidur untuk bersiap pergi mesyuarat pada pagi ini. Para kedet yang melihat tidak kurangnya yang ketawa kecil dan tersenyum melihat tingkah laku Commander dan Leftenan General mereka itu sementara kadet baru hanya tercengang melihat ulah mereka berdua "ah~ satu lagi pagi yang indah untuk seoul military camp" ucap kadet senior.
CLEEKK!
BRUKK!!
Sebaik saja myungsoo membuka pintu sungjong tersalah langkah membuatkan dia hampir saja jatuh melihat keadaan sungjong dengan segera myungsoo membalikkan tubuhnya untuk menyambut sungjong daripada bercium mesra dengan lantai ruangan mesyuarat "aduh!" adu myungsoo tapi tetap saja tangan itu memeluk pinggang sungjong erat supaya sungjong tidak jatuh ke bawah "baiklah salah siapa kali ini?" tanya sungyu sambil bercekak pinggang "myungsoo!! dia nggak bangunkan aku!" jawab sungjong "bukan! dia salah mengunci alarm sekali lagi general!" balas myungsoo tidak mahu dipersalahkan "apa kau bilang?! salah aku?! yak!! kau harus tahu aku sudah mengunci pada jam 6 tepat!" marah sungjong "yang salah tetap salah!!"
"Sudah hentikan!"
Kali ini woohyung membuka suaranya "kembali ke tempat kalian" myungsoo dan sungjong mengangguk bangun dari posisi jatuh dan melangkah ke kerusi masing-masing "selepas ini, seperti biasa keliling camp 345 pusingan" arah sungyu, pasangan itu menghembus nafas perlahan kemudian saling melemparkan tatapan maut "udah jangan bergaduh lagi" woohyung cuba menghentikan anak-anaknya dari mula bertengkar semula bila melihat sunjong mahu membuka mulut membantah "mari mulakan mesyuarat sekarang"
-2 jam kemudian
"Semua ini salah kau! kalau kau mengejutkan aku apa salahnya?" tanya sungjong sambil berlari di sebelah kiri myungsoo "pengajaran untukmu supaya teliti dengan apa yang kau buat" jawab myungsoo santai sambil belari "uh.. kenapa hari ini panas sekali? sungyu hyungie nggak punya hati" keluh sungjong sambil meneruskan larinya "mahu bagaimana lagi ikut kan saja lagi pula dia itu general kita" myungsoo cuba untuk menbujuk sungjong "hmm.. baiklah"
"Hyungie, apa kau mahu terima menyertai misi itu atau menolaknya?" tanya sungjong sambil memandang wajah tunangnya itu "hyung belum pasti sweety, mahu saja hyung mengundurkan diri tapi bila mengingatkan appa mungkin mahu hyung menyertainya membuatkan hyung berat" sungjong mengangguk faham "hyungie sertai saja, aku pasti akan ikut usah risau, mana tahu bisa bertemu violet disana nanti?" myungsoo tersenyum sudah lama dia tidak bertemu dengan dongseng nya itu "pasti susah, dia sekarang bukannya lagi general sepenuh masa" sungjong turut menganggukkan kepala "benar juga, aku sampai berfikir bagaimana dia bisa melakukannya? menjadi seorang penyanyi antarabangsa dan general dalam satu masa, memikirkan saja sudah membuatkan aku pusing"
-Myungsoo pov
Aku merenung langit ketika lagi berlari sambil memikirkan keputusan untuk turut serta dalam misi verden atau tidak. Kalau aku menolaknya aku mungkin hampakan perasaan verden kalau aku menyertainya aku harus menetap di Francis dalam jangka masa yang panjang aku tidak mahu berlama-lama tinggal disana aku lebih nyaman di dalam camp ini. "Hyungie? kau mengelamun" aku memandang sungjong "apa?" tanyaku "kau mengelamun" aku tersenyum kemudian mengelengkan kepala kecil lalu tersenyum "hyung cuba terfikir, kalau hyung tidak menyertai misi ini pasti appa akan kecewa atau terkecil hati, tapi kalau hyung menyertainya hyung harus tinggal disana dalam jangka masa yang lama hyung tidak mahu tinggalkan camp ini begitu juga denganmu, hyung tidak mahu nantinya camp ini dicap kan sebagai camp penuh dengan kecantikan dan feminin dikeranakan Leftenan General Lee Sungjong" sungjong kemudiannya memukul bahuku dengan kuat tanpa henti "apa kau bilang?! aku ini bisa bertempur juga tau!" aku hanya ketawa lalu mengangkat tubuh sungjong menghabiskan larian. Sungjong menjerit terkejut kemudian digantikan dengan gelak ketawa.
KAMU SEDANG MEMBACA
Mr.Commander & Mr. Leftenan General with Mrs. Sweet -Went Devil Play Their Game-
HumorSequel Mr.Commander & Mr. Leftenan General