Sen benim unutmak istediğim en büyük yalansın küçük hanım, çünkü sen hayatın bana ettiği en büyük ihanetsin belki de. Gerçi senin küçüklüğünde, hanımlığında kalmamış ama ben yinede çizgilerimi aşmak istemiyorum. Ama bu sırf değmeyeceğini bildiğim için, sana saygımdan falan değil. Sen benim sana olan o büyük saygımı kaybettin. O saygıyı bana kaybettirdin. Biliyor musun bunu başarabilen sayılı insanlardansın. İnsanın içi nasıl acır sevdikleri tarafından sevgisizliğe terkedildiğinde. İnsanlar yazdıklarımın içinden kendilerine pay çıkarıyorlar, sanıyorlar ki ben çok iyi anlıyorum aşk meşk ilişkilerinden. Bilmiyorlar ki ben kaldığım zor durumu anlatıyorum, bilmiyorlar ki anlamadığım için yazıyorum. Arkadaşım şunu unutma ki, yaşanan aşkların belki de çoğu aşk bile değil. En iyi aşk yazılan aşk olmakla beraber, hiçbir aşk kalıcı değildir insanın hayatında. Sürekli değişen aşk başrolleri var sadece. Bugün beni seviyorsun, yarın başka birini başka şekilde seveceksin. Aslına bakılırsa aşka çok fazla inanasım gelmiyor ve aşksız bir hayat sorunsuz bir hayattır benim için. Dertsiz demiyorum çünkü bizim derdimiz aşk olamaz, dert olabilmesi için daha büyük, daha kötü şeyler olması lazım. O yüzden aşksız bir hayat sorunsuz bir hayattır arkadaşım. Aşk mevsimlik bir şey. Mesela yazın yağmur yağdığı zaman o yağmurun altında hiç düşünmeden ıslanabilirsiniz sevgilinizle, hemde büyük bir keyifle... Ama kışın o yağmurdan kaçarsınız. Çünkü aşk mevsimlik. Kışın hava biraz kötü olduğunda içimize nedensiz bir sıkıntı düşer hani, işte o zaman sevgiline güzel havalarda gösterdiğin ilgiyi gösteremezsin. Nedensizdir, canın sıkkındır ve bunu ona da yansıtırsın istemesen de. Eylül de aşk zaten bir başka. Kasım da başka...
Üzülmeni istemiyorum arkadaşım, ne o güzel bayanın ne de senin üzülmeni istemiyorum. Belki sen de yeterince üzüldün. Belki sıkıldın bir plağın bir şarkıyı defalarca çevirip çalması gibi hayatın karşına çıkardığı insanı yine hayatın senden geri almasından. Belki kendi kendine hep şunu dedin; "Neden geldin ki? Kalmayacaktın madem."
İnsanlara güveniyorsun, güvenme. Hiç kimse seni kendinden daha çok sevmiyor, yalan o "senin için dünyayı yakarım" serzenişleri. Eskidenmiş tüm bunlar. Umudunu kaybetme ama kimseye de alışma arkadaşım. İlle de aşıksan birine düşünme yarını. Düşünme sonrasını, at korkularını bir kenara yanında olduğun her anın keyfini çıkarmaya bak. Bırak süzülsün tüm balonlar gökyüzüne, kavuşsun özgürlüğüne. Sen sevmeye devam et. Ki insan hayatı boyunca birkaç defa sevebiliyorsa zaten diğerlerine aşk demem ben.
Çekme bir eyvallah! Her istediğini yapmak zorunda değilsin sevgilinin, bu hayata bir defa geldik ve hepimiz bize ayrılan süre kadar yaşıyoruz. Sonrası yok, sonrası ölümsüzlük. Sonrasında bizim verebileceğimiz kararlar yok, sadece Allah'a vereceğimiz hesaplarımız var. Başka bir şey düşünemeyiz. O yüzden yapma sevgilinin her dediğini alışmasın. Senin hayatın onun kararları kadar olmasın. Senin kararların yine senin hayatın olmalı. Gidecekse de bırak gitsin. Sırf senin yerine kararlar vermesine izin vermedin diye gidecekse inan bana, ellerin gidenin arkasından sallamak için. Evet bazen insanın elleri gidenin ardından sallamak içindir."Bir gün biri benim hayatıma karışacaksa,
Bana koşulsuz güvenmesini isterim."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kalbini Öptüğüm Kadın
PoetryBazen sadece susmak gerekir. Susarak konuşmak, susarak küsmek ve susarak özlemek... Seviyorsun mesafeler giriyor, seviyorsun insanlar gidiyor. "Mesafeler aşka engel değil" derler. Evet, mesafeler aşık olmaya engel değil ama aşık kalmaya engel olabil...