disebabkan aku terlupa bayar hutang kuih 3 ringgit tu, mamat tu tak berhenti call aku. kalau aku bagi silent kang, emergency call tak tahu pula aih. cabut bateri lagilah memeningkan.
Wonhae manhi manhi~ manhi manhi~
aku tengok nombor pemanggil. balik-balik nombor sama aje. macamlah aku tak hafal nombor henfon kau ngek.
Wonhae manhi manhi~ manhi manhi~
nombor yang sama lagi. aku biar aje sampailah dia puas. kita tengok berapa banyak kredit henfon dia wkwkwk.
Wonhae manhi manhi~ manhi manhi~
berhenti.
Wonhae manhi manhi~ manhi manhi~
berhenti.
Wonhae manhi manhi~ manhi manhi~
berhenti.
Wonhae manhi manhi~ manhi manhi~
berhenti lagi.
Wonhae manhi manhi~ manhi manhi~
berhenti lagi.
Wonhae manhi manhi~ manhi manhi~
berhenti lagi. woah aku salutelah dengan henfon dan jari dia. sanggup korbankan nyawa, jiwa dan raga.
Wonhae manhi manhi~ manhi manhi~
berhenti lagi.
Wonhae manhi manhi~ manhi manhi~
dan lagi. aih malasnya aku layan mamat ni.
Wonhae manhi manhi~ manhi manhi~
aku tengok nombor pemanggil. eh ini far bukannya mamat kuih tu. alamak berapa kali dah dia call aku? mesti mengamuk dia ni. aku tekan butang hijau dan-
"woi kau memang tak reti nak jawab call ke? tak pandai tekan butang hijau tu? kau kalau aku tak angkat call kau, kau mengamuk bagai. kalau aku sekeh kepala kau ni aih. kenapa tak jawab call aku?! aku call kau hampir 5 kali dah tau tak?!"
tazkirah pun bermula. aku terpaksalah menadah telingaku yang tidak bersalah ni untuk dengar bebelan dia. aku tak bersalah pun dalam hal ni, mamat jual kuih tu yang bersalah. sebab dialah aku tak jawab call far.
lepas beberapa minit dia ulang ayat yang sama dan aku dah bosan, aku pun tekan butang merah. bertambah mengamuklah dia wkwk.
Wonhae manhi manhi~ manhi manhi~
woi tak pandai berhenti betullah far ni. memang kaya sangat budak ni tapi kereta tak terbeli pirah. aku dengan geramnya menekan butang merah.
terus tunggu lagi beberapa saat camtu, ada pula masuk chat kat whatsapp. pergh memang takleh blah. aku buka aplikasi tu. nombor mamat jual kuih tu lagi. chat yang berbunyi begini,
dahlah tak tepati janji, orang call pun tak jawab apalah. susah sangat nak tekan butang hijau tu ke? atau tak tahu camne nak jawab call?
aku bagi bluetick dekat dia. baru padan muka. lepastu ada lagi chat masuk,
dah tu, bagi bluetick pula tu. ini yang tak boleh blah ni.
malasnya aku layan mamat ni. makin gila otak dia ni. tak boleh blah, tak bolehlah. tolong blah dari hidup aku boleh tak rasanya? menyibuk je nak masuk dalam sejarah hidup aku.
lepastu ada lagi chat masuk,
kalau awak tak reply, saya akan ganggu awak sampailah awak reply.
pergh, emangnya gue pikirin? ugutlah apa-apa, aku tak kesahlah. aku tetap tak nak balas. lepas je aku bagi lagi bluetick kat dia, dia pun mulalah sesi spam chat.
woi.
balaslah
kenapa taknak balas?
bosanlah awak ni.
saya nak chat dengan awak!
saya membosankan ke?
saya ada kawan baik tau, nama dia hakim yusuf.
lepas dia sebut pasal kawan baik dia tu, aku tergelak kecil. yelah, apa kaitan aku dengan kawan baik dia tu?
aku balas jugalah akhirnya,
hey, biar saya jawab semua soalan cepumas awak tu. saya taknak balas sebab malas nak layan awak. awak yang membosankan bukannya saya. saya dah jawab soalan awak tadi. dan apa kaitan saya dengan kawan baik awak? mesti dia membosankan macam awak juga en.
hambek engko! siapa suruh spam chat aku. bising bhai, dahlah notification aku punya ringtone ni panjang berjela. sempat lagi aku nyanyi lagu suami aku. nunkochi tteoreojeoyeo~ (>_<)
lepas beberapa minit tu, dia reply lagi.
eh kalau ada sebut pasal kawan baik saya barulah nak reply. em.
aku balas lagi,
eh menyampahnya. merajuk ke bang? siapa nak pujuk?
terus dia balas lagi,
em awaklah.
apa yang aku ni? merepek bhai mamat sorang ni. tak payah replylah. bagi bluetick ajelah wahaha.
aku ambil keputusan untuk buang bosan dekat far. chat dengan dia kat ws gais lepastu buat dia menyampah wahaha.
hai wak~
nak berkenalan boleh?
bosanlah wak ni. tolong reply chat saya.
lepas beberapa minit macam tu, aku nampak far tengah online dan tengah typing.
pehal duh kau ni.
nak aku block ke? jangan kacau akulah, kawanku yang bangang tak boleh blah. aku nak masak ni bai.
lepas aku baca chat dia, aku terus ketawa. Allahu, sejak bila kawan aku ni pandai memasak ni? baru je aku nak balas, ada chat baru masuk.
eh maksud aku tolong mak aku kat dapur. jangan ketawa plis.
aku balas,
kau ni far, tau tau aje aku tengah ketawakan kau. kau nak masak konon. meletup mungkin dapur mak kau tu. dah pergilah tolong mak kau tu, anak mithali.
dia bluetickkan aku.
lepastu aku mulakan aktiviti biasa aku iaitu stalk orang kat instagram. stalk crush eh stalk instafamous, stalk batchmate aku. maklumlah aku seorang yang penyibuk tentang hal rumah tangga orang ni huhu. lepastu aku tengok story orang. memang macam nilah orang takde life macam aku.
aku stalk diri aku sendiri. best tau. nikmatnya stalk diri sendiri macam nikmat makan burger nazeem yunus tu. eh apa aku ni ●︿●
tetiba datang mood aku nak search username, nazeemyunus. and guess what? aku tak jumpa hurh (・∀・)
pehal aku ni. kebosanan teroverdose hinggakan aku boleh terfikir nak cari akaun instagram mamat tu.
aku pun stalklah jodoh-jodoh aku yang aktif gunakan twitter. jodoh-jodoh bhai HAHAHAHA. terpegunku melihat kamu~ bergetar jantungku~ ok jk, kalau bergetar jantung aku tu tandanya ajal dah dekat.
ok fangirling mood dah datang. lepastu jangan tanyalah apa yang jadi. memang kecoh rumah ni dengan jeritan aku.
YOU ARE READING
PINKEU
Random♚ seorang perempuan yang lupa nak bayar hutang kuih yang berharga 3 ringgit dekat mamat penjual kuih yang minat warna pink. dan mamat tu tak berhenti kacau dia selepas dia dapat nombor telefon perempuan tu. dan kisah pun bermula. ♚ watak perempuanny...