18 ♚

30 6 23
                                    

"weh far, apa cer crush junior kau tu?" soalku. yelah, lama dah tak bergosip ni.

"hurm, aku tak tahulah tin. aku pun lama tak nampak dia." jawab far. tapi kenapa muka dia tak sedih langsung eh?

"kau ada crush baru eh?" soalku lagi sambil tersengih.

"ish takdelah! yang kau tiba-tiba sebok ni kenapa?" kata far. pms ke apa perempuan ni hah. aku pun tak pahamlah dia ni. aku pandang dia dan capai tangan dia lalu aku genggam dengan kuat. far pandang aku pelik.

"tabahlah far. manatau masa dia pergi tandas, kaki dia tersangkut kat lubang jamban ke atau henfon dia terflush ke sampai dia meroyan tak keluar rumah hurm." kataku dalam sekali nafas. far dah ketawa macam nak terkeluar anak tekak dia.

kau fikir aku memain ke hah perempuan. nak bebenor makan buku lima aku ni. tak tahu ke muka dia paling 'lawa' masa dia ketawa. habis nampak dagu berlapis-lapis. buruk benar perangai kawan aku ni.

"weh muka kau macam babun. stop ketawa. tu hah, speaking of the devil, datang dah crush kau." kataku sambil menunjuk ke arah crush junior si far ni. si far terus buat-buat kemaskan pakaian dia.

"hai dek." sapa far bila crush dia limpas sebelah dia. aku rasa kaki dia dah tak terperangkap dah kat tandas tulah tiba-tiba muncul ni.

"hai kak hehe. lawa akak harini, takde tahi mata macam haritu hehe." jawab crush far. ya Allah sejak bila diorang adik-beradik sebapa lain mama ni?

lepas je crush far dah jalan jauh sikit dari kitorang, far pegang dada dia sambil bengkokkan badan dia sikit dan buat muka berkerut macam tengah teran tahi sebesar kepala dia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

lepas je crush far dah jalan jauh sikit dari kitorang, far pegang dada dia sambil bengkokkan badan dia sikit dan buat muka berkerut macam tengah teran tahi sebesar kepala dia.

aura drama queen dia dah datang!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

aura drama queen dia dah datang!

"hah ini kenapa pula ni?" soal kim yang tiba-tiba limpas sebelah aku dan far. cis, sebok betullah.

"takdelah prof. prof takkan faham perasaan saya ni. dahlah tin, jom masuk kelas." kata far tanpa sempat aku sebut apa-apa. aih perempuan ni. suka hati dia je nak buat apa.

aku pandang kim. dia angkat kening dia, acah Ziana Zain. aku balas dengan angkat bahu aku. dah tak boleh cakap dah.

♚♚♚♚♚

"kau okay tak ni?" soalku kepada far. sejak tadi termenung aje kerja dia.

"okaylah ni. ada nampak muka aku mereng sebelah ke?" katanya. hek heleh sempat lagi nak buat lawak. pikir kelako?

"manatau kau ada masalah ke. boleh juga share dengan aku. akukan best friend for life kau." kataku. aish jaranglah aku dengan far ni bercakap dari hati ke hati ni.

"takde apalah. cuma terfikir pasal masa depan aku." balasnya. takde apa tapi- aduh pening kepala aku dengan dia ni.

"hek heleh fikir pasal masa depan konon. lepas ni pun kau tak tahu nak buat apa. ada hati nak fikir pasal masa depan." kataku. aku bukannya nak melegakan dia ke atau buat dia ketawa tapi itulah kebenarannya huhu.

dia dah ketawa semacam. waduh makin parah kawan aku ni.

"kau kan, suka buat lawak masa aku tak nak gelak ni. aku tak suka orang yang buat lawak masa aku nak acah serius ni k." katanya. pula dah.

"bukan lawaklah ni, janam. ini realiti, tahu tak." kataku pula. susah ada kawan perangai macam hanat ni.

"kau tau tak perasaan aku bila crush aku tu sebut pasal tahi mata aku?" soalnya lagi.

baru aku nak buka mulut, dia dah jawab soalan dia sendiri.

"macam direject crush sebelum kau sempat confess pun lagi. aduh sakitnya tu di sini, sini dan sini." kata far lalu menunjuk dadanya, kepalanya dan last sekali perut dia.

"haih pesal perut pula sakit?" soalku.

"sebab sekarang aku rasa nak berak. aku pergi tandas dulu bai!" katanya lalu mencapai beg dia. dia lari selaju yang mungkin macam Usain Bolt tayar pancit 2.0.

"tunggu aku dalam kereta eh!" jeritnya lagi.

"eh si far ni, suka hati je suruh aku tunggu dia. dia fikir aku ni driver dia ke apa hah?" kataku sendirian.

aku berjalan ke kereta aku yang aku parking di seberang jalan.

"TIN!" jerit satu suara yang sangat aku kenali. aku pandang belakang dan secara manualnya senyumku terukir.

"jodoh pasti ketemu~" nyanyi naz sambil berjalan ke arah aku. ya Allah suara dia punya sedap macam aku nak telan. biar aku sorang je dengar wahaha.

"kenapa?" soalku. tak tau nak muka minta kaki ke buat muka gatal kat depan dia ni eheks.

"takdelah. lama tak jumpa awak hehe." katanya berbasa-basi. yang masalahnya ni nak basi aku kat sini menunggu apa yang dia nak cakap.

"oh hurm, macam mana gerai bur-" belum sempat aku nak menggatal dengan naz, ada malaun minta kaki saiz 7 menjerit.

"TIN!"

aku pandang far. la haula sis, nak merasa mati awal ke?

"kenapa?" soalku. naz membatu kat sebelah aku. ada jarak sikitlah, ish kejam betul 'halal' gap ni.

"kau nak balik ke nak buat drama pendek kat sini ni?" soalnya. ya Allah, aku pandang muka dia.

"hurm yelah. naz, saya balik dululah. kalau ada apa-apa, call aje atau wassap saya." kataku lalu berjalan beriringan dengan far selepas dia mengangguk dan celik mata dengan comelnya.

 hah tengok tu! kan dah bergetar tulang rusuk aku aish

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

hah tengok tu! kan dah bergetar tulang rusuk aku aish. kenapa comel sangat ya Allah. aku tumbuk kang.

PINKEUWhere stories live. Discover now