{13}

392 20 0
                                    

Po snídani jsem se vrátil na kolej, pro učebnice a brky. Na pokoji byl jen černovlasý mladík.

,,Jsem Ryan." Kývl ke mně hlavou.
,,Fred, těší mě." Usmál jsem se a dal si tašku s učením na záda.

,,Co máš za hodinu?" Zeptal se Ryan.

,, Dějiny čar a kouzel."

,,Tak to můžeme jít spolu, jen počkáme na Dylana." Promluvil.

Kdo je Dylan jsem naprosto netušil. Asi ten čtvrtý kluk, co se mnou sdílel pokoj.

Takže Nick, Ryan a Dylan, tři kluci, kteří jsou mí spolubydlící. Nick, blonďatý, svalnatý dlouhán, měl dobrosrdečnou povahu a rád se usmíval.
Ryan, černovlasý a vyzáblý, ten byl radši zticha a držel se v ústraní a všechny pozoroval z dálky.
Dylan, hnědovlasý brýlatý, ten byl pozorný, upovídaný a rád se učil.

Tihle tři už se znali od prvního ročníku. Byli nerozluční a se svými povahami se krásně doplňovali. Z jejich debat na hodinách dějin čar a kouzel jsem pochopil, že holku má jen Dylan a to blondýnu z šestého ročníku.

Všichni se ke mně chovali mile i když jsem jim nejspíš narušil partu. Jim to nevadilo a o vtípky se dělili i se mnou. Později jsem pochopil, že James, Sirius, Remus a Peter nejsou jediní vtipálci a že i tihle tři dokážou vymýšlet slušné legrácky.

Na hodinách jsem potkal párkrát Lily. Většinou jen kývla hlavou na pozdrav a dál se mi nevěnovala. Byla obklopena svými kamarádkami a něčemu se po většinu času hihňali. Byla šťastná.

Na obědě jsem se nimral v jídle a neměl jsem na něj vůbec chuť. Byla nějaká kaše. Zrovna jsem pil dýňovou šťávu, když mi lžička s kaší skončila na obličeji. Podíval jsem se směrem k viníkům a okamžitě jsem poznal poberty.

,,Copak nechutná ti kašička?" Zeptal se Sirius.

,,No na mě je moc sladká." Odpověděl jsem.

,,A nejsi ty sladkej celej? Zeptal se James s úsměvem.

,, Věděl bych o pár sladších."

,,Tak povídej." Řekl Remus se smíchem.

,,Hmm, Sirius v oblečku růžového králíka, James s růžovým medvídkem na spaní."
A oba chlapci zčervenali v obličejích.

,,Jak o tom víš?" Zeptal se úžasle James.

,, Mám mozek a používám ho k myšlení, narozdíl od vás nemyslím tím, co mám mezi nohama." Usmál jsem se, ale ne vítězně, na tohle budou mít narážku.

,,Ty tam něco máš?" Zeptal se posměšně Remus.

,, Chcete podrobný popis?" Usmál jsem. Nic neřekli. Přece jenom byli u stolu osoby opačného pohlaví a chlapci se nechtěli ztrapnit před tou dívčí částí školy. Poraženě odešli. Nick mě pochvalně poplácal po zádech a spolu jsme odešli na další vyučování. Těsně před vstupní síní mě ale opustil, protože měl hodinu jinde. Já měl zahradničení ve sklenících. První, kdo upoutal mou pozornost byl Sirius a James, bavící se hlasitě o něčem asi pro ně zajímavém. Další hodina s poberty. Seznámil jsem se tam s nějakou holkou. Jmenuje se Sue.

Jakmile začala výuka, Sue se ke mně otočila a začala mi něco povídat. Když jsem jí odpovídal, profesorka mě přerušila.

,,Frede, buďte prosím potichu." Kývl jsem, ale její výhrůžku jsem nebral na vědomí a dál se bavil se Sue. Byla zvláštní, taková knihomolka a žila v úplně jiném světě. Vůbec mi nebyla sympatická, ale zabavit se s ní dalo, snad tu hodinu přežiju.

,, Četla jsi Quo Vadis?" Zeptal jsem se jí."

,,Ne, kdo to napsal?" Otočila se ke mně překvapeně.

,,Henryk Sienkiewicz a napsal i-"

,,Pane Weasley, mlčte, jinak budete mít školní trest."

,,Pardon paní profesorko." Omluvil jsem se a Sue jsem už nevnímal. Po chvíli, ale přišel za mnou Sirius Black. Nenápadně se přiblížil ze zadu až jsem se málem lekl.

,,Hej, ty jsi dobrej kluk, dobře dokážeš setřít." Pochválil mě a pravou rukou si prohrábl vlasy.

,,Nechceš se přidat k nám?" Zeptal se.

Tím myslí poberty? Jasně že nechci. Byli by pro mě jen těžkost, ktetou bych musel vytrpět tady ve škole v minulosti. Moc bych si na ně zvykl a pak, co by? Prostě mu řeknu ne a hotovo.

,,No, nejste na mě dost dobří, říkám-"

,,Frede Weasley, kde jste byl, když se rozdával mozek?"

,,Hmmm, asi s váma na máslovém ležáku." Odvětil jsem drze.

Třída se začala smát a profesorka zrudla vzteky.

,, Dostáváte týden školního trestu, kdy budete uklízet na ošetřovně. Umyjete okna, podlahu a interiér." Zamračila se.

,, Jistě," řekl jsem.

To jsem ale ještě netušil, že na ošetřovně má trest i Lizzie.

I Love You Fred Weasley!Kde žijí příběhy. Začni objevovat