BAB 2

35 2 0
                                    

Setahun kemudian .......

" Haih bosannya .. Kalau lah Rain ada mesti best pao dia suruh beli ais-krim . Hermmmm bosannyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa .. " Keluh Sky . " < Eh , macam kenal je lelaki nie . Kenapa muka dia muram je . Arghhhh follow lah dia . Bukannya dia boleh nampak aku pun . Fufufufufu ... > " Sky mengikuti Jungkook dari belakang . Tiba-tiba matanya tertumpu pada satu bangunan . " < Erm bangunan ape nie ? Macam pernah lihat je . Eh kenapa dia berhenti kat tengah-tengah jalan nie ? > "

Jungkook menoleh kebelakang . " KAU BOLEH TAK BERHENTI IKUT AKU ?! " Marah Jungkook pada Sky .

Sky kebingungan . Dia menoleh kiri , kanan , belakang dan menunjuk diri dia sendiri . " Saya ? Awak bercakap dengan saya ? Awak boleh nampak saya ? " Tanya Sky sambil mengikuti Jungkook .

Jungkook pusing ke depan dan terus jalan meninggalkan Sky yang terpingga-pingga .

Sky berlari mengejar Jungkook . Dia berdiri depan Jungkook . " Awak boleh nampak saya kan ? Awak boleh dengar saya kan ? " Sky melambai-lambai tangannya di depan muka Jungkook .

" Ye aku nampak kau . " Jawab Jungkook . " Kau nie siapa hah ? Asal kau ikut aku ? Kau nak apa ? Kau nie sasaeng ke ? " Tanya Jungkook dalam keadaaan marah .

" Apa benda yang bising-bising dekat luar tu ? " V yang terdengar suara kecoh-kecoh diluar syarikat langsung keluar dari bangunan B.H. untuk melihat apa yang terjadi . " Jungkook ?? Budak perempuan tu ! " V terkaku melihat Sky .

" Ishh garangnya .. Janganlah marah-marah . Saya saje ikut awak sebab saya rasa saya macam kenal awak . " Jelas Sky pada Jungkook . " Oh ye lupa kenalkan diri , nama saya Sky . Senyum Sky pada Jungkook . " Nama awak ? " Sky menghulur tangan untuk bersalam .

" Ish tepilah ! "Jungkook menepis tangan Sky dan berlalu meninggalkan Sky .

" Aduh ! " Sky tercengang melihat sikap Jungkook yang garang padanya . " Garangnya . " " < Rasanya macam kenal dia . > " Sky berjalan sambil berkata dalam hati .

V yang dari tadi terpaku melihat Sky menjadi pemerhati insiden itu berlaku .

" < Siapa erk dia ? Muka dia macam idol . Herm .. > " Sky berkata dalam hati . Dia melihat sekelilingnya . " AHAH !!! DIA ! DIA RUPANYA !! " Sky berhenti berjalan dan menjerit tiba-tiba . " PATUTLAH MACAM KENAL !! AHLI BTS RUPANYA !!!!!!!!!! JEON JUNGKOOK !!!!! Huwaghh the maknae nampak aku and bercakap dengan aku . " Sky bercakap seorang diri dan dia gelak sorang-sorang . " Eh kejap , tapi macam mana dia boleh nampak aku padahal aku nie hantu . " Kata Sky . " Hermmmm pelik . " Sky berjalan sambil fikirannya ligat memikirkan kejadian tadi . Tiba-tiba langkah dia terhenti . " Arghhh kenapa tetiba dada nie sakit nie ?? Arghhhh " Sky jatuh terduduk sambil memegang dadanya . " Sesiapa , tolong . " " < Arghh takde sape dengar .. > " " Tolong .... " Suara Sky sayup-sayup meminta pertolongan .

V yang dari tadi menjadi pemerhati berlari kearah Sky apabila dia melihat Sky yang kesakitan itu . " Cik , cik okay ke , cik ? " " < Siapa dia nie ? Macam mana dia boleh nampak aku ? " Kata Sky dalam dirinya sebelum dia pengsan .

V mengangkat Sky , lalu membawa masuk Sky ke dalam bangunan B.H. 

THE MOST BEAUTIFUL MOMENT IN LIFE pt : 1 SKY ( KIM TAEHYUNG )Where stories live. Discover now