Suasana di dapur dari sunyi tiba-tiba bertukar riuh dengan soalan Jimin pada Jin tentang Sky .
" Jin hyung , hyung rasa Sky tu dah mati ke ? " Soal Jimin Jin .
Soalan Jimin membuatkan Jin berhenti dari mengambil air . " Kenapa kamu cakap macam tu Jimin ? "
" Yelah sebab dia sakit , dia selalu pengsan , kita semua boleh nampak dia , boleh sentuh dia , boleh dengar dia . Hyung tak rasa dia macam masih hidup lagi ke ? " Terang Jimin .
Jin berfikir sejenak . " Erm ada juga . Ermm nanti dia dah sihat kita cuba tanya dia .. "
Jimin menghela nafas mendengar jawapan dari Jin .
Situasi di dalam bilik training menjadi kecoh dengan ahli BTS yang sibuk mengemas .
Jungkook mengeluh kerana lama menunggu Jin dan Jimin . " Lama betul Jin hyung dengan Jimin hyung nie . Baru nak masak ke ape ? "
V termenung teringat akan kejadian tadi . { " Dia dah mati ke ? Dia ingat aku ke ? Setiap kali dia nampak aku , mesti dia sakit . Dia ingat ke insiden tu ? " } V bermain dengan fikiran dan jiwanya .
Rap Mon perasan akan V yang termenung jauh . Dia menghampiri V . " Yah Taehyung ah , apa yang kamu menungkan tu ?? Serius sangat hyung tengok . "
V terkejut dengan sergahan Rap Mon . " Ah hyung !!!! Terkejut tahu .. Takde ape .. " Dia mengurut dadanya .
J-Hope meletakkan jari telunjuknya pada bibirnya menyuruh mereka senyap kerana Sky sedang tidur . " Shhhhhh .. Suara kamu boleh buat Sky terjaga nanti .. "
Rap Mon tergelak kecil melihat V . " Aduiii Taehyung .. Apa yang kamu fikirkan tu .. " Tanya Rap Mon semula .
" Takde ape Namjoon hyung . Saya cuma penat sikit je . " Terang V sambil menyandar kepalanya pada bahu Rap Mon .
Jungkook menghampiri V yang sedang lentok di bahu Rap Mon . " Aigoo V hyung ~~ " Jungkook memicit bahu V .
Suga memandang Sky yang sedang tidur . " Yah J-Hope , cantik budak nie kan . " Kata Suga pada J-Hope .
J-Hope terkejut dengan penyataan Suga . Dia memandang Suga dengan tidak berkelip . " Hyung ?! Hyung okay tak ? "
Suga memandang J-Hope pelik . " Wae ? "
J-Hope bertambah belik dengan jawapan ' wae ' Suga itu . " Tak lah , tetiba je hyung cakap macam tu . Tadi bukan main marah lagi dengan dia . " Terang J-Hope .
Suga cuba mengawal malu mengenai insiden dia memarahi Sky . " Itu tadi . Bila dah tahu dia ape , tengok dia macam tu , dah berubah sikit hati nie . "
J-Hope gelak terbahak-bahak mendengar jawapan selamba Suga . " HAHAHAHAHAHAHAHAHA !!!!! Hyung ~~~~~ "
Kebetulan Jin dan Jimin sampai sambil membawa makanan menegur gelak J-Hope yang boleh dengar sampai ke luar bangunan .
" Apa yang bahagia sangat tu Hobi ah ?? Sampai luar boleh dengar suara kamu gelak ... Apa yang seronok sangat ?? " Tanya Jin . Lagak gayanya macam seorang ibu .
J-Hope menjawab sambil mengesat air matanya akibat gelak besar . " Ah hyung .. Takde pape . "
Jiimin memanggil Jungkook yang sibuk memicit bahu V dari tadi . " Kookie ahh mari tolong sini .. "
This picture , Jungkook giving Suga massage instead of V .. lol ..
Jungkook berlari ke arah Jimin seolah-olah macam bayi yang inginkan susu . " Nae hyung .. "
YOU ARE READING
THE MOST BEAUTIFUL MOMENT IN LIFE pt : 1 SKY ( KIM TAEHYUNG )
FantasyMengisahkan tentang seorang gadis yang tidak tahu akan dirinya belum mati menjelma sebagai hantu dan bertemu dengan kesemua ahli BTS . Mampukah dia mengetahui kebenaran itu sebelum terlambat ? HIGHEST RANK [ #131 in Fantasy at 17/11/11 ]