Gadis berbaju hitam itu memerhati dari atas . " Huh budak nie sangat degil .. Katanya sambil senyum jahat .
Semua ahli BTS masih kaku dan terdiam dengan apa yang terjadi depan mata mereka . Mereka macam tidak percaya yang Sky dah hilang , lenyap buat selama-lamanya ..
Setelah hampir beberapa minit keadaan menjadi sunyi dengan kebisuan mereka , tiba-tiba handphone V berbunyi . V terkejut nama yang tertera pada skrin handphonenya . Dr. Lim Jae Hwan menelefonnya .
" Hello , selamat malam . Ini Kim Taehyung ke ? "
" Selamat malam . Ye ini saya . Ada apa doktor ? " Jawab V .
" Saya ingin beritahu kamu , sepupu kamu dah sedar dari koma . "
V berasa pelik . Seingat dia , dia tiada sepupu yang dimasukkan ke hospital melainkan Sky yang hanya berlakon menjadi sepupunya sewaktu kemalangan . " Dia kembali bertanya Sepupu ? Sepupu yang mana doktor ? "
" Sepupu kamu yang kemalangan dan koma setahun lepas itu . Sky namanya . Ye , Sky . Dia dah sedar dari koma . "
Terkejut bukan kepalang V bila doktor itu menyebut nama Sky . " SKY ?!!!!! " V sedikit terjerit menyebut nama Sky . Dia berkata dalam hati { " Dia masih hidup ? " } V meneruskan pertanyaannya . " Err bila doktor ? "
" Beberapa minit yang lepas . Awak ingin datang sekarang ke ? "
" Ye saya datang sekarang . Saya datang sekarang . " V segera mematikan telefonnya .
BTS terkejut melihat V yang tiba-tiba kelam kabut meninggalkan company dalam keadaan tergesa-gesa .
" Taehyung ah ... Kamu nak pergi mana malam-malam nie ? " Jerit Jin
" Saya ada hal hyung . Nanti saya balik . "
Sesampai di hospital , V tergesa-gesa pergi ke bilik VVIP di mana Sky ditempatkan . Dia berhenti dia luar pintu sambil melihat Sky yang dah sedar dan ramai doktor yang mengerumuni dia . V tersenyum sambil dan tidak sedar yang dia telah menangis di luar bilik VVIP .
" Okay , cuba genggam tangan dan buka semula . " Kata doktor Lim pada Sky
" Err ermm . " Sky menggenggam tangan dan buka semula tangan . Dia mengikut apa yang doktor Lim katakan .
" Okay , sekarang cuba angkat tangan dan buka . "
Sky angkat tangan dan buka semula .
" Okay . Good . Awak ada peningkatan sikit . Nanti awak cuba praktik balik saraf-saraf awak dengan exercise yang saya tunjukkan tadi . Okay ? " Ujar doktor Lim pada Sky .
" Okay , aha .. Terima kasih doktor . "
" Ah ah ah .. Jangan seronok sangat . Awak kena jalani treatment untuk kaki pulak . "
" Alahhh ingat dah boleh keluar .. Sky buat muka sedihnya .
" Belum lagi sayang . Dengar cakap doktor . Jalani treatment dulu . "
" Ne eomma . Terima kasih doktor . "
" Baiklah saya keluar dulu . Nanti kita jumpa time treatment ye . Selamat kembali semula , Sky . Saya keluar dahulu . " Kata doktor Lim dan meminta izin untuk keluar dari bilik Sky .
Doktor Lim berlalu keluar dari bilik Sky dan terperasan akan V yang menunggu dia luar dan tidak masuk ke dalam .
" Ah Taehyung shi , kenapa awak tak masuk ke dalam ? Dia dah sedar dah . "
" Ahh takpe mungkin kejap lagi .. " Jawab V dan kembali memandang Sky .
" Ah baiklah . Saya pergi dulu . Doktor Lim menepuk lembut bahu V dan meninggalkannya yang berdiri terpaku di luar wad Sky . V hany mampu memasang telinga sahaja dari luar . Kakinya bagai di gam di lantai dan tidak mahu bergerak .
" Sayang kamu nak ape-ape tak ? Eomma pergi belikan . " Tanya emma Sky .
" Ermmm saya dah lama tak makan tteobokki . Saya nak tu boleh ? "
" Baiklah . Itu je . Yang lain tak nak ? "
" Ahh tak nak . Tu je .. "
" Okay . Mak pergi kejap ye .. "
Eomma Sky yang baru nak keluar dari bilik ternampak V yang berdiri di luar bilik .
" Kamu siapa ? Cari siapa ? " Tanya eomma Sky pada V .
V terkejut . " Ahh annyeonghaseyo " Dia menunduk hormat pada eomma Sky . Saya Taehyung . Kim Taehyung . Saya kawan sekolah Sky . Boleh saya berjumpa dia ? " Jawab V sedikit cuak .
" Ahhh kawan sekolah . Ahh boleh silakan masuk . Sky .... Nie kawan sekolah kamu datang .. "
Sky baru nak lelapkan mata tetiba terkejut akan jeritan maknya . { " Hah kawan ? Siapa ? Rain ke ? Cepat betul berita aku dah sedar tersebar . " } " Ah ne . Suruh lah dia masuk . " Jerit Sky dari dalam .
" Pergilah masuk . " Kata eomma Sky dan berlalu pergi meninggalkan mereka berdua .
V menunduk hormat . Hatinya rasa berdebar-debar secara tba-tiba . " Ohh terima kasih "
Sky yang sedang membetulkan posisi bantalnya terkejut melihat V . Dia ingatkan Rain , tetapi bukan .
V merapati Sky . " Hai Sky . "
" Ermm hai .. Awak siapa ye ? " Tanya Sky kepada V .
" Saya datang sini cuma nak lihat keadaan awak je . Awak dah sedar ." V tiba-tiba menangis .
" Ahh erm ye . Saya dah sedar . Erm kenapa awak menangis ? Awak okay ke ? " Tanya Sky dengan muka cuak melihat V menangis .
V tersedar yang dia termenangis depan Sky . " Ah mata saya masuk habuk . Saya nak beritahu ini kali terakhir kita jumpa . Lepas nie kami akan pergi jauh . Mungkin kita tidak akan berjumpa lagi dan mungkin ye . Awak jaga diri baik-baik . Makan ubat . V berdiri dan mengusap kepala Sky . " Annyeong . " V berlalu keluar dari wad Sky selepas ucap selamat tinggal pada Sky .
Sky berasa pelik . Dia memandang V hingga dia hilang dari pintu . " Ahh annyeong . " { " Macam pernah nampak muka tu . Tapi kat mana ye ... Hermmm ... " } Sky bermonolog dalam hati . Dia membetulkan kedudukannya untuk tidur semula sementara menunggu eommanya pulang membawa makanan kegemarannya .
YOU ARE READING
THE MOST BEAUTIFUL MOMENT IN LIFE pt : 1 SKY ( KIM TAEHYUNG )
FantastikMengisahkan tentang seorang gadis yang tidak tahu akan dirinya belum mati menjelma sebagai hantu dan bertemu dengan kesemua ahli BTS . Mampukah dia mengetahui kebenaran itu sebelum terlambat ? HIGHEST RANK [ #131 in Fantasy at 17/11/11 ]