Di taman B.H.....
Sky terpegun melihat kecantikan taman di B.H. Di memandang sekeliling taman itu . Walaupun dia roh yang berkeliaran tanpa sebab, tetapi bila dia melihat bunga-bunga yang ada di taman itu dia berasa seolah-olah dirinya hidup semula walaupun hakikatnya tidak . Dia berasa kagum dengan kecantikan bunga sakura dan tulip yang ada di taman itu . " Huwaghh .. Cantik betul tempat nie .. " Jerit Sky keriangan .
J-Hope dan Rap Mon hanya mengikut Sky dari belakang . Mereka berasa gembira melihat Sky yang baru di kenali beberapa hari. J-Hope memanggil Sky yang sedang leka mengamati taman B.H. " Sky ke sini . " Sky mendekati J-Hope bila sedar namanya dipanggil . " Ah , ne . "
J-Hope memulakan bicaranya dengan bertanya Sky soalan . " Sky saya tanya sikit boleh tak ? "
" Boleh . Ape dia ? " Jawab Sky sepatah .
J-Hope beranikan diri bertanya nama penuh Sky . " Nama penuh awak ape ? Takkan Sky je ? "
Rap Mon menyampuk di pertengahan perbualan antara Sky dan J-Hope . " Ha'ah . Umur awak berapa ? Sebab awak berpakaian like high school student . "
Sky terdiam dengan soalan yang ditanya oleh J-Hope dan Raap Mon . Dia menghela nafas dan menjawab soalan mereka dengan senyuma tak lekang di bibir . " Nama saya panjang sebenarnya . Dan susah nak sebut . "
" Apa namanya ?? " Tanya Rap Mon sepatah .
Sky memandang mereka . " Evandra . "
J-Hope kelihatan bingung bila mendengar Sky memberitahu nama penuhnya apa . " Mwo ?? "
Rap Mon berasa geram dengan J-Hope kadang-kadang . Kelembapannya yang datang tanpa diundang kadang kala membuat Rap Mon rasa ingin menampar J-Hope secara spontan . " Huh Evandra nama dia , Hoseok ... " (-_-)
J-Hope mengangguk tanda faham . " Ohhhh unik , dan susah .. Awak ada mix blood ke Sky ? Sebab nama awak bukan dalam hangul " Tanya J-Hope pelik .
" Ah tidaklah . Nama hangul saya Kim Taerin . Evandra nama samaran . Nama samaran saya banyak . " Jawab Sky .
" Tapi kenapa Sky dan kenapa tak Evandra ? Tanya Rap Mon dengan muka berkerut seribu .
" Ahh ... Macam nie , Sky tu nama panggilan saya dekat sekolah . Diaorang kata warna mata saya warna biru langit . Kebetulan nama saya susah disebut jadi diaorang panggil saya
Sky . Diaorang jarang panggil nama hangul saya . Nama saya boleh je dipendekkan . Eevee . Ada yang panggil saya Sky , ada juga yang panggil saya Eevee . Ikut keselesaan masing-masing . " Terang Sky panjang lebar .
J-Hope dan Rap Mon mendengar dengan tekun . " Kalau kami panggil awak Eevee , boleh ? " J-Hope mengutarakan pendapat .
Sky tersenyum mendengar soalan dari J-Hope . " Tak kisah . Mana-mana pun boleh . Sky boleh , Eevee pun boleh , Taerin pun boleh ..
Rap Mon menjawan soalan J-Hope untuk Sky . " Sky lah senang , Hoseok . Sebab dah biasa . " Rap Mon bertanya ke soalan seterusnya . " Awak umur berapa ? " Mereka ibarat macam polis bertanya details penjenayah .
" Saya lahir tahun 95 . Tapi sekarang saya tak pasti umur saya berapa . Ahahaha .. " Gelak Sky .
" Ohhh 95 liners .. Ahhh sama umur dengan Jimin and V lah nie . Jawab Rap Mon . Sky menangguk tanda faham .
J-Hope ingin tahu lebih lagi pasal Sky . Dia bertanya bagaimana Sky boleh jadi sampai macam tu . Maksudnya hantu yang berkeliaran . " Sky , macam mana awak boleh jadi erm , hantu ? " Tergagap sedikit J-Hope bila bertanya soalan yang mungkin membuat Sky terasa .
Rap Mon menjerit nama J-Hope . " HOSEOK AHHH !!!!!! " J-Hope dan Sky terkejut dengan jeritan Rap Mon yang spontan itu . Sky menjawab soalan J-Hope dengan tenang . " Ah takpe . " Sky terdiam seketika . " Saya pun tak tahu macam mana saya boleh jadi macam nie . Saya sedar-sedar saya sedang merayau-rayau dekat sekitar kawasan nie . " Sky menjawab soalan J-Hope sambil menundukkan mukanya . Kakinya menguis-guis pasir yang ada di taman itu .
Rap Mon dan J-Hope terdiam . J-Hope rasa sebersalah dengan bertanyakan soalan bodoh itu tadi . J-Hope ingin mengembirakan Sky dengan memujuknya dengan ais-krim . " Sky awak nak ais-krim tak ? " Tanya J-Hope .
Sky sedikit tergelak dengan pelawaan J-Hope itu . Mana mungkin hantu makan , melainkan dia di ' beri ' makan . Rap Mon perasan air muka Sky yang dari tadi muram dengan sedikit senyuman terukir di bibir bila mendengar pelawaan J-Hope .
" Yah Hoseok ahh dia , erm dia mana boleh makan benda tu . Dia kan dah err dah .. " Rap Mon sedikit berbisik dengan J-Hope .
J-Hope baru teringat yang Sky itu hantu . Dia menepuk dahinya berkali-kali . " Ah mianhe Sky ahh .. Jinjja mianhe .. " J-Hope melutut depan Sky tanda minta maaf .
" Ah takpelah .. Saya boleh makan kalau awak yang ' berikan ' . Faham maksud saya . " Jawab Sky .
J-Hope mengangguk tanda faham . Sky boleh makan kalau ada ' tuan yang beri makan ' . Dia menarik baju Rap Mon untuk temannya membeli ais-krim . " Jom Namjoon ... " Mereka meninggalkan Sky di taman itu keseorangan . Sebelum pergi , Rap Mon berpesan pada Sky untuk suruhnya menunggu dan jangan pergi mana-mana dari situ . Sky mengangguk faham . Dia melihat mereka berlalu pergi meningalkan dia di taman itu sendirian .
ALREADY FALLING IN LOVE WITH THIS TWO RAPPER ...
YOU ARE READING
THE MOST BEAUTIFUL MOMENT IN LIFE pt : 1 SKY ( KIM TAEHYUNG )
خيال (فانتازيا)Mengisahkan tentang seorang gadis yang tidak tahu akan dirinya belum mati menjelma sebagai hantu dan bertemu dengan kesemua ahli BTS . Mampukah dia mengetahui kebenaran itu sebelum terlambat ? HIGHEST RANK [ #131 in Fantasy at 17/11/11 ]