Mereka menunggu Sky sedar di sisi katil dengan penuh sabar .
Sementara Suga di luar menunggu yang lain balik . Suga tidak berani untuk mendekati Sky yang baru di marahnya . Dia rasa sebersalah pada Sky setelah apa yang di buatnya sebelum Sky pengsan . Suga kepenatan menunggu yang lain . Dia masuk kedalam dan menunggu member yang lain di luar bilik lama traning .
Jin dan Jungkook terdahulu balik ke company muncul di pintu masuk . " Yah Yoongi ah , mana Sky ?
" Dia ade di bilik lama training . " Jawab Suga perlahan .
Jungkook memerhati sekeliling . Dia tercari-cari di mana V dan Jimin . " Mana V hyung dengan Jimin hyung ? "
Kebetulan Jimin dan V pun sampai dia company . " Dekat sini " Jawab V dengan tercungap-cungap . " Mana Sky . " Tanya V lagi .
" Dekat bilik lama training . " Jawab Jin sambil .
Jimin pelik sebab mereka masih di luar bilik . " Apa lagi , jom lah kita pergi . Hoseok hyung mana ? "
Suga yang dari tadi diam menjawab soalan Jimin . " Dengan Rap Mon dekat bawah . "
" Dah jom kita pergi tengok Sky . "
Mereka semua bergerak turun ke bawah selepas V bersuara . Suga tidak berganjak dari tempat duduknya . Jin perasan akan keruh di muka Suga .
" Yah Yoongi ah , jom lah . Kenapa nie ? " Tanya Jin pelik .
Suga mengeluh . " Huh ~ Saya masih rasa bersalah lagi lah Jin hyung . " Suga menjawab soalan Jin sambil menunduk mukanya .
Jin menenangkan Suga yang rasa bersalah sambil menepuk lembut bahunya . " Takpe . Bila Sky dah sedar nanti kita cakap dengan dia ye . " Mereka berdua di kejutkan dengan jeritan Jungkook dari luar bilik .
" Jin hyung , Yoongi hyung , ppalli . "
Mereka bergegas pergi ke bilik lama training untuk melihat keadaan Sky . Sesampai mereka di sana mereka terkejut melihat Sky terbaring di atas katil .
V merapati Rap Mon dan J-Hope yang setia menanti Sky dari tadi . " Namjoon hyung , Hoseok hyung .. " Sapa V sambil menepuk bahu mereka .
Rap Mon dan J-Hope pusing kebelakang selepass bahunya di tepuk oleh seseorang . " Ah semua dah ade .. " Tanya Rap Mon . " Erm dia pengsan lagi . " Rap Mon menunjuk ke arah Sky .
Jiimin terkejutt melihat muka Sky yang agak pucat berbanding waktu mula-mula mereka jumpa dia . " Wow ! Pucat betul muka dia .. "
" Hyung pergi lah berehat . Hyung mesti penat lepas cari dan bawa dia ke sini . " Jungkook rasa kesian pada Rap Mon yang keletihan selepas mencari Sky .
" Takpe Kookie ah . Hyung nak tunggu dia sedar . " Jawab Rap Mon sambil senyum . Terserlah lesung pipit di pipinya .
Jin mula rasa risau dengan Sky yang tidak sedar dari tadi . " Berapa lama lagi dia nak pengsan ? Yah V dia sakit ape ? "
V terdiam dan memandang Sky . " Huhhhhhhhh ~ Tak tahulah hyung .. "
" Takpelah kita tunggu dia sedar . " J-Hope mengelap peluh di dahi Sky . Dia memandang Sky dengan perasaan sedih . Setelah hampir 1 jam menunggu Sky sedar , akhirnya mereka keletihan dan tertidur di sisi Sky .
Sky sedar dari pengsan . Dia memerhati sekelilingnya . Dia mengaduh kesakitan . " Aduh sakitnya dada aku .. Huh ? Diaorang ? Erm bukan ke tadi aku dekat luar . Macam mana ade dekat sini . Huh 7 orang ? Sky berasa pelik kerana tadi dia berada di luar dan sekarang dia berada di dalam bilik training B.H. Dia memandang mereka sambil mengira setiap sorang . " Jin , Suga, J-Hope , Rap Mon , Jimin , V , Jungkook ? Semua ada ? Diaorang tunggu aku ke ? "
YOU ARE READING
THE MOST BEAUTIFUL MOMENT IN LIFE pt : 1 SKY ( KIM TAEHYUNG )
FantasyMengisahkan tentang seorang gadis yang tidak tahu akan dirinya belum mati menjelma sebagai hantu dan bertemu dengan kesemua ahli BTS . Mampukah dia mengetahui kebenaran itu sebelum terlambat ? HIGHEST RANK [ #131 in Fantasy at 17/11/11 ]