BAB 9

20 2 0
                                    

Keesokkan hari ...

" Aduhh sakit betul dada aku nie .. " Sky sedar dari pengsan . Hampir satu hari dia tidak menyedarkan diri akbat pengsan . Dia melihat sekelilingnya dan berasa pelik . " Eh dekat bilik nie lagi . Bukan semalam aku dah keluar ke ? " Sky cuba mengingati kejadian semalam . " Aha !!! Pengsan lagi . Ish dah dua kali nie . Ape sebenarnya yang terjadi nie ? " Sky menggosok dadanya berkali-kali . Tiba-tiba dia berasa haus setelah penat mengingati kejadian yang menimpa dirinya semalam . " Aduh haus lah pulak . " Sky keluar dari bilik dan pergi ke bahagian dalam B.H. < Wow ! Besar gak bangunan nie . > Sky bermonolog sendirian . " Aduh mana air nie .. Haus dah nie .. " Sky berjalan-jalan mencari air di sekitar banguan itu . Sky tidak perasan yang Jin sedang turun tangga . Dia merasa tiada masa untuk perhatikan orang lain . Tujuan utamanya adalah mencari air di situ .

" Ish memasing suruh tolong malas betul ! Geram aku ... "

Bebel Jin sambil turun ke bawah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Bebel Jin sambil turun ke bawah . Alangkah terkejutnya Jin apa yang dia lihat tadi . Jin ternampak sesuatu yang menembusi dinding pergi ke dapur . Tidak semena-mena Jin menjerit dan hampir seluruh bangunan boleh mendengar jeritan Jin . " ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHH !!!!!!! Ape benda tu !!!!!!!! "

Jeritan Jin membuat Rap Mon , J-Hope , Jimin , V dan Jungkook berlari turun ke bawah . Serentak mereka menjerit nama Sky

Sky terkejut dengar jeritan Jin . " Ape benda tu ? Terkejut aku .. " Dia tidak menghiraukan dengan jeritan yang menganggu dia minum air .

" Ape benda tu ? Aku sedang mimpi ke ? " Jin bertanya diri sendiri . Dia tidak percaya dengan apa yang baru dia lihat tadi . Di menggosok-gosok matanya berulang kali .

Rap Mon , J-Hope , Jimin , V dan Jungkook tiba di tempat dia mana Jin berdiri . Mereka mendapatkan Jin yang berdiri kaku dengan muka pucatnya . " Hyung kenapa nie ? Kenapa menjerit ? " Tanya mereka satu persatu .

" Hyung nampak something tadi . Dekat dapur . " Jin menunjuk ke dapur .

Rap Mon , J-Hope , Jimin , V dan Jungkook pergi ke dapur dan mereka terkejut melihat Sky yang sedang minur air .

Sky yang sudah selesai minum air perasan dirinya sedang di perhatikan oleh Rap Mon , J-Hope , Jimin , V dan Jungkook melambai ke arah mereka . " Erm hai ... "

Rap Mon , J-Hope , Jimin , V dan Jungkook tercengang dengan sapaan Sky . Mereka berlima menjawab Sky serentak . " Hai ~ "

Jin berlari ke dapur bila melihat mereka berlima berdiri tegak . < Adakah diaorang pun nampak apa yang aku nampak . > Tanya Jin dalam hati . Sangkaan Jin betul . Mereka berlima nampak Sky . " Korang tahu dia ape ? KORANG KENAL DIA !!!!! " Tanya Jin separuh menjerit .

Rap Mon , J-Hope , Jimin , V dan Jungkook tidak tahu ingin jawab apa bila di tanya sebegitu oleh Jin . Mereka beranikan diri jugak menjawab pertanyaan Jin . " Erm sebenarnya hyung , errr , ermmmm " Mereka tergagap-gagap ingin menjawab soalan Jin . Takut Jin akan marah atau pengsan bila mendengar jawapan mereka .

Jin berasa menyirap bila mereka tergagap . " Sebenarnya ape ! " Marah Jin .

Mereka berlima akhirnya menjawab pertanyaan Jin . " Ye hyung kiteorang tahu dia ape . Kiteorang kenal dia siapa . " Mereka rasa sebersalah dengan Jin .

" OH MY GOD !!!!!!! Korang ... " Jin terkejut dengan jawapan yang di berikan oleh mereka berlima .

Sky yang dari tadi jadi pemerhati perbualan mereka menunjuk reaksi terkejut . " Ups sorry guys ... "

Semua duduk di meja makan sambil merenung Sky selepas insiden tadi . Sky tertunduk malu . Situasi menjadi senyap sunyi dengan kebisuan masing-masing apabila Sky duduk di depan mereka . Jin memecahkan kesunyian dengan bertanya soalan kepada mereka .

" Ape sebenarnya dia nie ? Macam mana dia boleh masuk sini ? " Jin menunding jari pada Sky . Situasi di dapur ibarat dalam drama filem seorang ayah memarahi lima orang anaknya .

Jimin menjawab soalan Jin . " Panjang cerita dia hyung .. "

Jungkook pula menjawab selepas Jimin . " Ada masa nanti kiteorang cerita . "

Jin tidak puas hati dengan jawapan mereka . Dia menghela nafas dan mulakan perbicaraan antara mereka semua . " Nie kalau Yoongi nampak nie mesti kena halau dia nie . "

J-Hope menjawab dengan selamba . " Jangan bagi Yoongi hyung nampak . Senang . Habis cerita . Senyum J-Hope dengan jawapannya .

Rap Mon , Jin , Jimin , V dan Jungkook memandang J-Hope dengan muka marah .

Sky perasan situasi menjadi dingin . Dia memulakan percakapannya dengan meminta maaf . " Sorry , saya tak sengaja tadi nak terkejutkan awak . " < Ahh lagi sorang ahli BTS yang takut hantu >

Jin rasa bersalah selepas Sky meminta maaf . Jin menanyakan nama Sky sambil tidak berkelip matanya memandang Sky . " Ah takpe . Nama awak ape ? Cantik betul warna mata awak . "

Rap Mon , J-Hope , Jimin , V dan Jungkook memandang Jin sambil menjerit . " HYUNG !!!!!!!!! "

Jin terkejut dengan jeritan mereka . " Ape ? Salah cakap ke ? Ape nama awak ? " Jin masih bertanya nama Sky .

" Nama saya Sky . Nice to know all of you . " Sky menunduk hormat pada Jin .

" Huh hantu boleh speaking . " Jawab Jin spontan .

Rap Mon , J-Hope , Jimin , V , Jungkook terkejut dengan jawapan Jin . Mereka berlima serentak menjerit . " HYUNG !!!!!!!! "

Jin perasan reaksi mereka semua termasuk Sky sendiri . " Ape ? Okay sorry . "

Sky tersenyum dengan telatah mereka semua . Dia mula berasa tidak selesa bila mereka bergurau sesama sendiri . Dia berdiri dan minta maaf pada mereka semua . " Saya kena pergi dulu . Saya minta maaflah kalau menyusahkan awak semua . " Aju Sky sambil tunduk hormat dan berlalu pergi .

Jin menghentikan langkah Sky . " Eh jangan pergi dulu . Muka awak pun pucat lagi . Makan lah dulu . " Tanya Jin pada Sky .

" Ha'ah Sky . Jin hyung masak sedap . Makan lah dulu . " Jimin mengiayakan pertanyaan Jin .

" Haaaaaa .. Erm malulah saya . " Jawab Sky dengan tunduk malu .

" Apa yang nak dimalukan . Takpe awak duduk je sini makan dulu . Okay ? " Jawab V pula .

" Ah , okay . Tapi saya nak jalan-jalan di luar ye . " Jawab Sky .

Jin , Rap Mon , J-Hope , Jimin , V dan Jungkook menjawab serentak . " OKAY ! "

" Jimin ah , Jungkookie , meh tolong . V tolong kemas meja nie . J-hope dengan Rap Mon korang ... " Ayat Jin terhenti sebab Rap Mon dan J-Hope memotong .

J-Hope dan Rap Mon menjawab sambil berlari ke Sky . " Kiteorang , teman Sky ! Okay .. "

Jin memarahi mereka . " YAH !!!!!!!!!! "

Sky terhibur dengan gurauan mereka . " Hahahahahaha . Takpelah saya boleh pergi sendiri . " Jawab Sky .

V yang dari tadi jadi pemerhati bertanya kepada Jin . " Hyung , Yoongi hyung mana ? "

" Tak tahulah . Tadi kata dia nak pergi belakang amik notes . Pastu tah dia hilang .. " V hanya mengangguk faham dengan jawapan Jin .

J-Hope dan Rap Mon melambaikan kepada Jin . " Hyung kiteorang pergi dulu .

Jawab Jin sambil tangannya pantas mengeluarkan barang dari peti ais. " Okay .. Hati-hati ... "

THE MOST BEAUTIFUL MOMENT IN LIFE pt : 1 SKY ( KIM TAEHYUNG )Where stories live. Discover now