BAB 4

28 2 0
                                    

1 Jam kemudian ..

" Ish tak boleh harap langsung bebudak nie !! Yang sorang suruh pergi cari tak balik-balik langsung . Yang sorang lagi suruh cari , hilang langsung ! Eyhh geram aku !! " Rungut J-Hope . J-Hope mula menjerit satu persatu nama mereka . " YAH JIMIN AH , TAEHYUNG AH , KOOKIE AH !!!!!!!!!!!!!! Mana korang ?!!!!!!!!! "

Jimin , V dan Jungkook tersentak mendengar suara J-Hope . Mereka bertiga berpandangan sesama sendiri . " HOSEOK HYUNG !!! " Jawab mereka bertiga serentak .

" YAH !!!!! MANA KORANG !!! " J-Hope terdengar bunyi bising dari bilik lama training memandang sambil bercakap dalam hati. " < Herm mungkin diaorang dalam tu . Siap korang bertiga kalau aku jumpa . > " J-Hope mengepal penumbuknya lalu pergi ke bilik lama training .

Jimin yang mula risau bertanya kepada V . " Yah Taehyung ah macam mana nie ? Habislah kita bertiga kalau Hoseok hyung jumpa . Nak-nak aku . Dah lah tadi dia suruh aku cari kau pastu aku stucked dekat sini disebabkan budak nie . Haduhhhh "

" Haaa Jungkook pun sama . Tadi Hoseok hyung suruh Jungkook cari hyung berdua . Tapi ini pulak yang jadi . Hadoiii ... " Keluh Jungkook pula .

V menenangkan Jimin dan V . " Okay-okay . Easy guys . Okay kita buat macam mana memula Jungkook jumpa kita tadi . " Jawab V . " Bukan kita semua tak tahu yang Hoseok hyung tu penakut . Nasib bilik nie lampu terbuka kalau tak mana berani dia nak datang sini . "

" Okay . Cepat , Hoseok hyung dah nak sampai tu . Boleh dengar dia merungut marah kita . Matilah kita ~ " Jimin yang resah dari tadi mula bertindak bila dengar langkah J-Hope .

J-Hope menjumpai mereka dan mula jerit melihat mereka bertiga di dalam bilik lama training . " HAH !! SINI PUN KORANG !! YAH PENAT HYUNG JERIT-JERIT PANGGIL NAMA KORANG ! KORANG NAK SURUH HYUNG CARI KORANG SATU BANGUNAN NIE KE APE ? " Marah J-Hope .

Jimin , V dan Jungkook yang takut dengan J-Hope yang menyinga tiba-tiba rassa kesian pada J-Hope langsung meminta maaf . " Mianhe hyung ~~ "

J-Hope pergi ke arah 3 maknae BTS sambil memandang mereka atas bawah . Rasa kesian mula menyelubungi diri J-Hope selepas meninggikan suara pada mereka bertiga . " Hyung bukannya marah korang , kita kena ingat kita kena practice untuk WINGS TOUR kita . Kita ade 2 dance baru yang kena practice . Jelas J-Hope . Dia mula mengelilingi katil sambil memicit-micit kepalanya .

Jimin , V dan Jungkook berpaut tangan sambil mengikut Hoseok mengelilingi katil sambil membebel . Hoseok berjalan-jalan dalam bilik training sambil membebel kepada 3 maknae BTS . 3 maknae mengikut kemana hyung mereka pergi agar Sky tidak terlihat oleh Hoseok . Mereka bertiga terkejut sebab kedudukan Hoseok bukan lagi masa mula-mula Hoseok masuk bilik training tu . Mereka mula gelabah .

Hoseok berdiri tepi katil membelakangi Sky sambil membebel kepada mereka bertiga . " Hyung tak nak kita semua salah step time WINGS TOUR tu , nanti A.R.M.Y kecewa sebab performance kita tak mantap . Hah ~ penat membebel dengan korang . Hyung nak rehat kejap . " J-Hope yang kepenatan selepas membebel kepada mereka bertiga mula baring di atas katil tidak perasan akan Sky yang berada disebelahnya .

Jimin , V dan Jungkook yang terkejut dengan tindakan J-Hope yang baring di sebelahSky tiba-tiba menjerit serentak . " AH HYUNG !!!!! "

J-Hope yang terkejut dengan jeritan mereka bertiga mula bertanya . " Kenapa dengan korang nie ? Terkejut hyung . "

Jimin menutup mulut , V menutup muka dan Jungkook menepuk dahinya . Mereka tiga terdiam seketika .

" Err takde ape hyung . " Jawab mereka bertiga serentak .

J-Hope memusing badan menghadap Sky . " ARGHHHHHHHHHHH !!!! " Jerit J-Hope . Sky buka mata , dan mata putih Sky berubah menjadi hitam . " ARGHHHHHHHHHHHH !!!!!!!! " Jerit J-Hope lagi . Mata Sky tertutup kembali . " Yaedeul a !!!!!!!!!!! GEUGE MWOYA !!!!! Ape benda tu ?!!!!!!! " J-Hope yang terkejut dengan apa yang terjadi tadi berlari ke pintu dan bertanya kepada mereka bertiga .

Jimin , V dan Jungkook buat muka tak semenggah mereka . " Huh ~ dah agak dah ... " Mereka bertiga berpandangan sesama sendiri .

" Korang hyung tanya nie apa benda tu ? Hantu ke ? " Tanya J-Hope dengan suara yang tinggi kepada mereka bertiga .

Mereka bertiga menjawab pertanyaan J-Hope serentak . " YES .. "

J-Hope terkejut mendengar penjelasan Jimin , V dan Jungkook . " MWO !!!!!!!!!! NEO MICHYEOSS NI ?!!!!!!! KENAPA BAWAK BENDA PELIK MASUK DALAM NIE ?!!!! " Marah J-Hope .

V cuba menenangkan J-Hope . " Hyung sabar hyung . "

Jimin yang melihat J-Hope ketakuan juga cuba menenangkan J-Hope . " Ye hyung , bawak bertenang . Nanti dia bangun . "

Jungkook seperti biasa dengan reaksi selambanya . " Relax hyung . Calm down . "

V menjelaskan keadaan sebenar kepada J-Hope . " Sebenarnya macam nie hyung , tadi dia pengsan dekat luar syarikat nie . V nampak , V angkat dia . "

" Yah Taeyung ah !! Dia hantu taw . Eh macam pelik je hantu boleh pengsan . " J-Hope yang tadinya ketakutan mendekati V .

" Dia pengsan lepas dia bercakap dengan Jungkook . " Jelas Jimin pula .

J-Hope terkejut mendengar kata Jimin memandnag Jungkook dan besuara . " Wah Jungkookie !!!!!!! Hebat kamu . Kamu cakap ape dekat dia sampai dia pengsan ? "

" Panjang ceritanya . Nanti-nantilah Kookie cerita . " Jawab Jungkook .

J-Hope malas nak berbalah dengan Jungkook hanya mendengus . " HERRRRRRRMMMMM ~ " J-Hope yang berdiri di sebelah V memandang SKY dari jauh . " Iyeojaneun aju aleumdawo .. "

" Eyyyy hyung ~~ " Jimin , V dan Jungkook memandang J-Hope .

" Eh betul lah ape yang hyung cakap . Eh hantu apa cantik macam nie ? Entah-entah dia bukan hantu . Korang sengaja nak menakut-nakutkan hyung . " Kata J-Hope .

" Hyung sendiri tadi nampak mata dia macam manakan "

" Ha'ah hyung nie .. "

Jimin dan Jungkook menjawab pertanyaan J-Hope dengan muka geram mereka .

" Okay-okay . Apa nama dia takkan dia takde nama . " J-Hope memandang mereka bertiga .

" SKY .. " Jawab mereka serentak .

" OMMO !! Nice .. Hermm " J-Hope memandang Sky . " Eh ! Tengok dia buat kita terleka . Kita kena practice dance nie . Marah nanti leader kita dengan Yoongi hyung . Dah lah kita dah 1 jam dekat bawah nie . " Aju J-Hope lagi .

" Tapi V hyung , apa kita nak buat dengan Sky ? Dia masih tak sedarkan diri lagi ? " Tanya Jungkook pada V dan memandang Sky .

" Takpe biar dia rehat dalam bilik nie . Sementara kita tunggu dia sedar , kita practice dulu dance kita . Kesian Hoseok hyung turun bawah semata-semata cari kita . " Jawab V lalu menepuk bahu –Hope .

J-Hope bersuara dengan pertanyaan Jungkook dan jawapan V . " Tah !! Penat taw ! " Dia buat-buat menangis .

Jimin , V dan Jungkook berasa kesian melihat J-Hope yang pura-pura menangis . Mereka meminta maaf kepada J-Hope dan membuat love pada J-Hope . " Mianhe hyung . SARANGHAE HYUNG !!!!! "

THE MOST BEAUTIFUL MOMENT IN LIFE pt : 1 SKY ( KIM TAEHYUNG )Where stories live. Discover now