BAB 11

17 2 0
                                    

Sementara menunggu mereka balik Sky mengamati taman itu . Sky memandang ke langit .

Tiba-tiba dia terdengar bunyi alunan piano yang memainkan lagu I NEED U

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tiba-tiba dia terdengar bunyi alunan piano yang memainkan lagu I NEED U .. Dia terleka mendengar alunan piano itu .." Lagu nie . Bestnya .. Siapa yang main piano nie ?

Sky berlalu pergi mencari bunyi alunan piano itu datangnya dari mana . < Bunyi tu macam datang dari bilik tu .. > Sky menjengak ke dalam bilik yang dia dengar alunan piano . < Uhhh siapa tu ? > Dia membesarkan matanya untuk melihat siapakah gerangan jejaka yang memainkan piano itu . Setelah di amati baru dia sedar siapa jejaka itu . " Huwaghhhhhhhh ... SUGA !!!! EOMEO !!!!! " Sky menutup mulutnya .

Suga rasa tak sedap hati seolah-olah ada mata yang memerhatikannya . Dia berhenti bermain piano . Suga berdiri dan menoleh kebelakang dan mendapati seorang gadis sedang memerhatikannya di sebalik pintu . Dia bersuara . " Dah berapa lama kau dekat situ ?

Sky tersedar dengan teguran itu , Dia memandang kiri , kanan , belakang . < Hoh , dia boleh nampak aku ? > Tanya Sky dalam hati .

" Ye kau . Kau buat ape kat sini hah ?! Macam mana budak sekolah macam kau boleh masuk sini ?! " Tengking Suga pada Sky .

Rap Mon dan J-Hope kembali dari membeli ais-krim . Mereka meninjau sekeliling mencari kelibat Sky . " Mana SKY ??? " Serentak mereka berdua bertanya sesama sendiri . Dengan tidak semena-menanya mereka mendengar suara Suga menjerit seolah-olah memarahi seseorang .

" KELUAR !!!!!!!!!!!!!! " Jerit Suga .

Rap Mon dan J-Hope berpandangan sesama sendiri . " Tu suara Yoongi hyung ? Tanya J-Hope . Tapi dia suruh siapa keluar tu ? " Mereka berasa pelik . Tiba-tiba mereka teringat akan Sky . Serentak mereka menjerit nama Sky . " SKY !!!!!! "

Sky yang dari tadi berdiam diri menahan marah mula bersuara . " Mak aih garangnya . Tak payah lah marah-marah !!!!! " Warna mata Sky berubah menjadi warna hitam bila dia marah atau sesuatu ancaman mendekatinya .

Suga terkejut melihat apa yang berlaku di depan matanya tadi < Apa benda dia nie ? > Tanya Suga dalam diri . Dia malas hendak bermain dengan perasaannya sendiri . Dia menjerit sekali lagi menyuruh Sky keluar . " KELUAR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! "

Rap Mon dan J-Hope berlari ke bilik belakang . " Hyung ? Hyung cakap dengan siapa ? " Mereka buat-buat tidak nampak Sky yang berada di situ . Bimbang Suga tahu akan ada ' benda yang tidak sepatutnya ada di situ .

" Korang tak nampak ke budak perempuan tu ? " Suga menunding jari pada Sky . Dia menunjuk di mana Sky berdiri .

" Hyu , hyung boleh nampak dia ? " Tergagap-gagap J-Hope menjawab soalan Suga . Rap Mon sudah tahu apa nasib mereka selepas ini . " Habislah ... " Bisik Rap Mon pada J-Hope .

" AKU KATA KELUARRRRRRRRRRRR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! " Marah Suga pada Sky .

" Hyung ~~ Hyung halau kami ? " Rengek J-Hope . " Hyung ~~~~~~ " Rap Mon juga tergamam dengan amukan Suga itu .

" Tak , bukan korang . Dia .. " Suga memperbetulkan ayatnya . " Mianhe ... " Dia meminta maaf pada 94 liners .

Sky tidak ingin keruhkan lagi keadaan . Dia pun bersuara . " Al-assda , al-ass-eo !! Annyeong aedeul a .. Jumpa lagi .. " Dia berlalu pergi sambil membebel dalam hati . < Huh cold blooded punya orang , > Dia segera keluar dari bilik itu dan hilang dari pandangan mereka .

Rap Mon perasan Sky yang berlalu pergi menjerit nama Sky " Yah Sky ! Tunggu ! Sky ! "

J-Hope menyuruh Rap Mon mengejar Sky " Yah Namjoon ah , pergi kejar dia .. " Tetapi langkahnya terhenti oleh Suga yang tiba-tiba bersuara .

" Kejar ? Korang tahu tak dia ape ? " Tanya Suga sedikit menjerit .

J-Hope dan Rap Mon berpandangan sesama sendiri. Mereka tertunduk dan rasa sebersalah pada Suga . " Tahu hyung .. Dia hantu .. " Jawab mereka perlahan .

Suga seolah-olah tidak percaya akan apa yang didengarinya . " Korang tahu ?! Korang pun boleh nampak dia ? Selama nie korang boleh nampak dia ? Apa semua nie ?! " Marah Suga .

" Kiteorang baru tahu dia tu hantu . Tapi hyung , kenapa hyung halau dia ? Dia belum sihat lagi .. " Terang J-Hope .

Suga yang menggosok-gosok kepalanya memandang J-Hope dengan mata yang besar . " Belum sihat ? Hantu sakit ?? Hantu apa sakit ? " Tanya Suga dengan muka pelik .

" Ye hyung . Dia pengsan lepas bercakap dengan Jungkook . V yang nampak dia , angkat dia bawa ke B.H . Terang Rap Mon .

Suga rasa bersalah selepas apa yang dilakukan terhadap ' benda itu ' . " Aigooo .. Kenapa tak bagi tahu awal-awal pasal tu . "

" Macam mana nak beritahu , hyung dah marah-marah . Tak berani kiteorang nak kata apa . " J-Hope merapati Suga dan menerangkan padanya keadaan sebenar . " Hyung semua member boleh nampak Sky , hyung .. " J-Hope menepuk lembut bahu Suga .

Suga sedikit terkejut dengan apa yang di beritahu oleh J-Hope . " SEMUA ?! EONJE ! YAH HOSEOK AH !!!!!! NAMJOON AH !!!! " Jerit Suga pada mereka berdua . Sekali lagi mereka kena dengan Suga .

J-Hope dan Rap Mon menunduk muka mereka dan menjawab perlahan soalan Suga . " Semalam hyung .. Lepas V bawa dia ke sini . "

" Huhhhhhhh ~~ " Suga menghela nafas panjang ,

J-Hope dan Rap Mon meminta maaf pada Suga . " Mianhe Yoongi hyung .... "

" Gwaenchanh-a . Yah ppalli ! " Suga segera bersiap untuk keluar dari bilik itu . Tindakkannya membuat J-Hope dan Rap Mon tak faham dengan Suga . " Eodi hyung ? " Tanya mereka berdua .

" Cari budak tu lah !! Kemana lagi ... " Balas Suga dengan nada tinggi . J-Hope dan Rap Mon masih blur dengan Suga . Sekejap marah , sekejap okay . " Ohhhh .... Jawab mereka denga membuat muka blur . " Yah ppalli ...... " Jerit Suga .

Suga , Rap Mon dan J-Hope keluar dari bilik belakang bangunan B.H untuk mencari Sky . Mereka mencari Sky di luar bangunan .. Mana mungkin jumpa dia sedangkan dia hantu . J-Hope dan Rap Mon menjerit nama Sky . " SKY !!!!! EODIYA !!! " " Yahh budak kecik ! Mana awak ?? Mari cari dia di dalam . Mana tahu dia dah masuk ke dalam untuk makan . Dia pun tak makan lagi . " Terang J-Hope .

Suga dan Rap Mon akur dengan arahan J-Hope . Mereka menjawab serentak . " Hah okay .. " Mereka berharap sangat Sky ada di dalam bangunan itu dengan member yang lain .

THE MOST BEAUTIFUL MOMENT IN LIFE pt : 1 SKY ( KIM TAEHYUNG )Where stories live. Discover now