BAB 20

14 2 0
                                    

Di dalam bilik training J-Hope mundar mandir seperti cacing kepanasan gayanya . Jimin yang rasa pening tengok J-Hope mundar-mandir bertanya kepada J-Hope .

" Hyung , kenapa ? Dari saya tengok asyik kehulu kehilir macam cacing kepanasan ni . Kenapa hyung ? "

" Kamu nampak tadikan Sky . Sky . Dia masih hidup ! " J-Hope sedikit menjerit .

" Nampak . Dia dah besar dan cantik . Jadi dia belum mati lagi . " Jawab Jimin spontan .

" Aishhh bukan tu yang hyung nak dengar . Eh mana Taehyung ? " J-Hope mencari V .

" V hyung dekat bilik lama training . Lepas kita balik , dia terus pergi ke bilik tu . " Jawab Jungkook sambil tangannya sibuk scroll twitter BTS .

" Hermmm mungkin dia teringat akan Sky . Rap Mon muncul tiba-tiba dan mengiyakan perbuatan V .

Jimin , J-Hope dan Jungkook terkejut dengan Rap Mon yang tiba-tiba muncul entah dari mana . " Ahhhhh !!!! KAMJJAGYA !!!!! "

Rap Mon perasan muka mereka berubah menjadi pucat sebab terkejut . " Ahh mianhe , mianhe .. "

" Ah hyung .. Jangan lah buat macam tu lagi .. Kata Jimin ketakutan .

Jungkook baling botol ke arah Rap Mon .

" Yah ! Sakit tahu tak . " Rap Mon menggosok lengannyan .

Eh , mana Jin hyung dengan Yoongi hyung ? J-Hope tercari-cari kelibat Jin dan Suga .

" Tak tahu . Mungkin dekat dapur atau dekat bawah . " Jawab Rap Mon .

" Hyung jom pergi tengok Taehyung . Risau pulak saya . " Jimin mengajak Rap Mon dan J-Hope untuk melihat keadaaan V .

" Hah lah hyung , jom .. " Jungkook mencelah di tengah-tengah mereka .

Rap Mon dan J-Hope menawab serentak . " Hah okay-okay . Jom .. "

V yang berada di dalam bilik lama training asyik termenung memandang siling sambil baring di katil . Dia masih teringat akan Sky yang baru di lihatnya tadi .

" V hyung . Hyung okay ke ? " Sapa Jungkook

V tersedar dari lamunan . Dia terkejut dengan panggilan Jungkook . " Ahh okay . Kenapa ? " Tanya V dengan muka berkerut .

Jimin muncul dengan air di tangannya dan menghulur kepada V . " Yelah dari balik tadi kau asyik terperap dalam bilik nie tak keluar-keluar sape yang tak risau . "

" Ohhh . Alahai ingat apelah tadi . Takde pape lah . " V mengambil air yang di hulur Jimin . dan letak di tepi katil .

" Ke kamu teringat Sky ? " J-Hope yang muncul dengan Rap Mon tiba-tiba bersuara mengenai Sky . V yang baru nak baring semula selepas Jungkook memanggilnya terkedu dengan soalan J-Hope .

" Yah V , kamu nampak dia kan tadi ? " Rap Mon menghampiri V .

" Nampak hyung . Nampak dengan jelas . " Jawab V perlahan .

J-Hope menyampuk . " Jadi dia memang belum mati ? Macam tu ? "

" Ermmm sebenarnya hyung , ada satu rahsia yang saya simpan . Saya dah lama kenal Sky . Dan ye , dia masih hidup dan belum mati lagi . Dan ye yang tadi tu dia . " Terang V sejujurnya .

Rap Mon , J-Hope , Jimin dan Jungkook terkejut lepa dengar pengakuan dari V . Keempat-empat mereka menjerit serentak . " APA ????!!!!!!!!!!!!! "

THE MOST BEAUTIFUL MOMENT IN LIFE pt : 1 SKY ( KIM TAEHYUNG )Where stories live. Discover now