BAB 3

34 2 0
                                    

Dalam bilik lama training ..

V perlahan-lahan meletakkan Sky atas di atas katil . V merenung gadis yang ada di depan mata dia tanpa berkelip . " < Cantik betul budak nie . > " Kata V dalam hati .

" TAEHYUNG AH !!!!!!! TAEHYUNG AH !!!!!!! EODISEO !!!! " Panggil Jimin sambil matanya mencari-cari V .

V tersedar dari memandang Sky . " Hah ,suara Jimin tu . Aduh kalau dia nampak budak nie habislah . V bangun ke suis lampu dan menutup lampu . V berdiri belakang pintu .

" YAH , TAEHYUNG AH !!!!!!!!! Mana kau nie ?! " " Herm mungkin dia dalam bilik lama training . " Jimin pergi bilik lama training untuk mencari V . Jimin bukak pintu . " Amboi gelap sungguh !! " Jimin cuba masuk ke dalam walaupun rasa takut menyelubungi dirinya . " ~ Yah Taehyung ah ~ " Jimin memanggil Taehyung dengan suara berbisik . " Taehyung kau dekat dalam nie ke ? Mungkin dia penat kot lepas tolong Hoseok hyung tadi . Mungkin dia tidur . " Fikir Jimin . Jimin menghampiri katil sambil tangan merasa-rasa dekat katil . " Hah sini pun kau ! Yah Taehyung ah ! Aku panggil kau dari tadi tak dengar ke ? Takkan kau tidur mati ? Taehyung ? " Jimin kepenatan selepas memanggil V lalu baring disebelah Sky yang dianggap V sambil memeluk Sky tanpa disedari . " Yah Taehyung , kenapa badan kau sejuk sangat nie ? Kau tak sihat ke ? " Kata Jimin sambil merasa dahi Sky . " Eh kenapa aku rasa rambut kau lembut and macam panjang nie ? Taehyung ? "

V yang dari tadi menjadi pemerhati akan kelakuan Jimin langsung buka lampu . " JIMIN AH !!!!!! "

Jimin memandang V dan memandang Sky yang berada di sebelahnya . " ARGHHHHHHHHH !!!!!!!!! " Jimin menjerit . " ARGHHHHHHHHHHHHHHH !!!!!!!! " Sky membuka mata selepas terdengar jeritan Jimin dan mata putih Sky berubah menjadi warna hitam . " ARGHHHHHHHHHHHH !!!!!!!! " Mata Sky tertutup . " Yah yah Taehyung ah , siapa dia nie ? Tak , APA BENDA DIA NIE ?!!!!! "

V tergelak melihat gelagat Jimin yang separuh mati ketakutan . " Dia nie hantu ~~ .... " Kata V pada Jimin .

" HANTU ?!! Aku pegang hantu ?!! Eh nanti kejap , kalau dia hantu kenapa aku boleh pegang dia ? Lagi satu , kalau hantu , kenapa dia tidur ? Apa benda tu Taehyung ? " Jimin yang ketakutan memeluk lengan V .

V mengalihkan tangan Jimin yang dari tadi memeluk lengannya . " Betul lah dia hantu . Kau sendiri nampak tadi kan mata dia and kau sendiri tadi yang rasa-rasa badan dia . " V pandang Jimin .

" Eherm nampak . " Jimin mengangguk kepalanya . " Tapi kenapa dia tidur ? "

" Dia bukan tidur , dia pengsan lepas dia bercakap dengan Jungkook dekat depan syarikat tadi . Aku ternampak dia , aku angkat dia . " Jawab V .

Jimin berlutut sambil memandang Sky tidak berkelip . " Cantik betul dia Taehyung .. " Kata Jimin pada V .

" Itulah yang aku cakap pertama sekali aku nampak dia . Cantikkan .. " V menjawab sambil berlutut sama dengan Jimin memandang Sky .

" Hah , kenapa aku panggil kau tadi kau tak jawab ? Ke kau saje nak kena kan aku ? " Tanya Jimin pada V sambil memukulnya .

" Kalau aku jawab nanti tak dapat lah kau baring sebelah dia , peluk-peluk badan dia , rasa-rasa dahi dia kan . " V menjawab pertanyaan Jimin sambil tersengih memandang Jimin .

Pipi Jimin menjadi merah menahan malu . " Aku takkan pegang dia kalau aku tahu dia tu hantu lah ! Ish kau nie ! " Marah Jimin .

" Hah kenapa kau cari aku ? " Tanya V .

" Hoseok hyung cari . Kita kena practice dance baru untuk WINGS TOUR . " Jelas Jimin .

" Ohhhhh . Ingatkan sebab apelah tadi . Ah , tapi macam mana budak nie ? Takkan nak tinggalkan dia dalam bilik lama nie ? Dia pun belum sedar lagi . " V memandang Jimin .

THE MOST BEAUTIFUL MOMENT IN LIFE pt : 1 SKY ( KIM TAEHYUNG )Where stories live. Discover now