BAB 19

14 2 0
                                    

Keesokkan paginya Jungkook paling awal bangun kerana berasa teruja untuk keluar bersama hyungnya . Dia mengejut kesemua hyungnya yang sedang lena di buai mimpi lagi . " Hyung bangun lah kata nak pergi jalan-jalan . Dia berasa geram kerana sorang pun tidak bangun . Dia berasa penat pergi ke setiap bilik hyungnya walaupun ada 4 bilik saja termasuk biliknya tetapi bilik hyungnya tidak semuanya dekat-dekat kecuali bilik Jimin dan J-Hope , bilik V dan Rap Mon . Di pergi ke tengah level dan mengejut semua ahli BTS bangun dengan jeritannya . " HYUNG , BANGUNNNNNNNN !!!!!!!!!!!!!! "

Semua hyungnya terbangun apabila mendengar suara maknae menjerit . Kesemua hyungnya bangun serentak . " Yah Jeon Jungkook !!!!!! Terkejut tahu tak !!!!!!! "

" Bangunlah !! Saya dah siap dah ... Cepatlah .. " rengek Jungkook .

BTS rasa terkejut dengan jeritan Jungkook langsung bangun dari tidur . Mereka bergegas mandi walaupun rasa mengantuk menyelubungi mereka . Pada pukul 9 mereka semua dah siap dan berkumpul di ruang tamu .

" Okay , sekarang kita nak pergi mana dulu ? Any idea ? " Tanya Rap Mon .

" Why not kita pergi breakfast dulu , lepas tu kita pergi Gangnam Street yang kita dah rancang semalam . Okay tak ? " Kata Jin pada Rap Mon .

BTS setuju dengan idea Jin .

" Okay ! Sekarang semua masuk dalam kereta . Kita bertolak sekarang . " Arah Jin seperti eomma .

Pagi tu Sky berjanji ingin keluar dengan Rain dan berjumpa di cafe yang terletak dia Gangnam Street . Walaupun dah berumur 25 tahun dia masih cantik macam dulu dengan hanya berpakaian jeans hitam , berbaju sweat shirt berwarna putih . Rambutnya yang semakin panjang hampir paras pinggang dibiar lepas .

Dengan hanya berpakaian begitu dia membuat semua mata yang berada di Gangnam Street tidak lepas memandannya . Kebetulan , BTS telah sampai terlebih dahulu di situ tidak perasaan akan Sky . Tiba-tiba V merasakan aura yang pernah dia rasakan dulu sewaktu dia melawat Sky .

{ " Perasaaan nie .. Perasaan nie dah lama tak muncul . Dia ada dekat sini ke ? " } Kata V dalam hati . Dia memerhati sekelilingnya .

Jimin yang perasan akan tingkah laku V yang pelik dan resah semacam pergi kepadanya . " Taehyung ah , kau okay tak ? Kenapa kau macam resah dan tercari-cari nie ? Kenapa ? "

" Ahhh takde ape . Aku saje memerhati sekeliling . Dah lama tak merasa jalan di tempat public macam nie . " Jawab V spontan .

Mereka berjalan di kawasan terbuka dengan hanya berpakaian biasa dan tidak memakai topeng seperti biasa yang mereka selalu pakai . Disebabkan pagi , mereka rasa yakin berpakaian begitu sebab kebanyakkan yang ada di Gangnam Street adalah orang yang berusia . Sky yang kebetulan berada di situ juga tercari-cari di mana cafe yang dikatakan oleh Rain .

" Ishhh mana cafe tu ? Rain nie pun nak ajak dating cari lah tempat yang cantik sikit . "

Kebetulan BTS yang sedang jalan sama lorong dengan Sky terdengar seseorang memanggil nama Sky dari belakang .

" Sky !! Yah Sky .. Sini . Aku kat sini .. Rain melambai-lambai tangannya pada Sky .

BTS tercengang dan berhenti berjalan apabila mendengar nama Sky disebut . Mereka mencari suara yang memanggil Sky itu . Tiba-tiba mereka terdengar akan suara yang menyahut panggilan namanya .

" Ahhhh . Okay dah nampak dah . Tunggu jap . " Sky berlari anak ke arah Rain yang sedang melambai-lambainya .

Mereka tercengang dan terpaku melihat Sky yang sedang menguak rambutnya di depan mereka . Kerana jalan itu lenggang , mereka boleh melihat wajah Sky dengan lebih jelas .

" Sky ? Sky ? Dia hidup ? " Rap Mon terpana .

J-Hope menguis siku Rap Mon . " Yah Namjoon ah , kau nampak tak ? "

" Nampak . Sky kan tu ? Rap Mon menunding jari menunjuk ke arah Sky .

V terpaku melihat kecantikkan Sky . Dia seolah-olah macam tidak percaya wajah yang di rindu selama ini ada di depan mata dia . " ~Sky ~ " Kata V dalam hati .

Sky dan ahli BTS berselisih . Memandangkan ada sesetengah mereka memakai cap dan spec membuatkan mereka tidak dikenali sesetengah orang . Sky terkejut melihat 7 orang jejaka melihat dia dengan tidak berkelip . Tiba-tiba Sky menjadi malu dan beri tunduk hormat pada mereka .

" Ahh , annyeonghaseyo .. Sky menunduk hormat .

BTS terkejut Sky menyapanya . " Ohhh annyeonghaseyo .. BTS menunduk hormat juga kepada Sky .

Sky berlalu pergi meninggalkan mereka yang masih kaku berdiri di situ memandangnya tak berkelip .

" Yah , asal kau lambat ? Lama aku tunggu dekat luar nie tau . Dah lah sejuk . Mana baju sejuk kau ? Kau tak sejuk ke ? " Bebel Rain pada Sky .

" Sejuk lah jugak . Aku tertinggal tadi . Kau lah punya pasal tergesa-gesa aku tahu tak . " Jawab Sky sambil menggosok-gosok tangannya .

" Sorry Sky . Takpe aku ade bawak baju spare part . Meh sini meh . Sian kawan aku sorang nie . " Rain memakaikan Sky baju sejuk sambil usap tangan Sky yang sejuk macam ais batu . " Sape diaorang tu ? Dari tadi pandang kau tak lepas-lepas ? Herm macam K-Idol pun ade . Kau kenal ke ? Kawan kau ke ? " Tanya Rain tak henti-henti .

" Dah , dah habis dah soal reporter kau tu ? " Sky memandang tajam pada Rain .

Rain hanya mampu tersengih menunjukkan gigi rabbitnya .

" Tak . Tak kenal pun . Weyh berapa lama nak diri dekat luar nie ? Dah sejuk nie tahu tak . " Jawab Sky spontan . Sky merengek seperti budak kecik yang nak gula-gula sebab soalan Rain yang bertubi-tubi itu .

" Sorry-sorry . Okay jom masuk dalam . Aku belanja kau hot caramel macchiato . Okay ? " Ajak Rain .

Sky memetik jari dan mengenyit matanya sambil pandang Rain . " Nctk ! Nie yang buat aku sayang kau nie . "

BTS tidak lepas memandang Sky , sehingga lah Sky hilang dan masuk kedalam cafe . Mereka berpandangan sesama sendiri . Lamunan BTS terhenti bila V tiba-tiba bersuara .

" Erm Jin hyung can we go back now ? Saya rasa tak sihat lah . "

J-Hope memerhati perubahan air muka V lepas ternampak Sky tadi . Dia memegang tangan V . Sejuk macam air batu . " Yah Taehyung ah , kamu tak sihat ke ?! Sejuk betul tangan kamu . Kamu okay tak ? "

" Ahh saya okay hyung . Saya okay . Mungkin sebab sejuk sangat . " Jawab V lemah .

" Kita balik ye . Ade sape-sape nak beli apa-apa lagi tak ? Kalau takde kita balik .

" Beli apa-apa lagi ?? Kita pun baru sampai sini tak sampai sejam , beli apa-apa lagi kata hyung ? Soalan apa tu Jin hyung ? Jungkook being savage pada Jin hyung .

" Jeon Jungkook , neo juggo sip-eo ? " Kata Jin pada Jungkook .

Jungkook tersengih hingga menampakkan gigi arnabnya .

" Aniya , gaja . " Dia menarik tangan Jin untuk pulang bersama . Mereka semua pulang selepas kejadian terserempak dengan Sky . Mereka semua menjadi bisu di dalam kereta . V dengan dunianya . Dia masih tak percaya dengan apa yang dilihatnya tadi . Begitu juga dengan member yang lain . Mereka semua mendiamkan diri sampai tiba di dorm .

THE MOST BEAUTIFUL MOMENT IN LIFE pt : 1 SKY ( KIM TAEHYUNG )Where stories live. Discover now