BAB 21

15 2 0
                                    

BTS terpana melihat kecantikkan Sky . Di tambah lagi dengan warna matanya , dengan rambut depannya yang nipis dan panjang . Suara Sky yang lembut membuatkan mereka rindu akan suara itu . Suara yang pernah hadir dalam hati setiap seorang ahli BTS . Mereka memerhati Sky sehinggalah Sky masuk ke dalam rumah .

" Eomma , saya dah balik .. Eomma dekat mana ? " Sky mencari ibunya .

" Eomma kat sini sayang . Kat dapur . " Jerit eomma Sky di dapur .

Sky menjengak kepalanya di balik pintu dapur . " Eomma buat ape tu ? " Tanya Sky .

" Eomma nak masak sup rumpai laut untuk kamu . "

" Eomma birthday saya dah lepas . Pastu banyaknya eomma nak buat . Ada sesiapa nak datang ke eomma masak banyak-banyak nie ? " Tanya Sky .

" Taklah . Nie yang eomma baru nak masak . Yang tu makcik seberang jalan yang dekat dengan taman tu bagi . "

" Ommeo eomma .. Banyak betul dia orang bagi .. Baik betul hati mereka kan omma . "

" Bila mereka tahu kamu dah sedar dari koma yang lama mereka selalu bagi makanan yang banyak supaya kamu makan banyak biar sihat . Anak eomma kurus sangat . "

" Oh jadi makanan banyak-banyak selama nie dia orang lah yang bagi ye ? Terharunya .. " Sky memeluk eommanya dari belakang .

" Erm .. Dah-dah kamu pergi mandi . Lepas mandi turun bawah makan ye . " Arah eomma Sky .

" Ne eomma . Saya naik dulu . "

Sky naik ke biliknya untuk bersihkan dirinya . Selepas dia mandi dia pergi ke balkoni biliknya untuk melihat langit . Sudah menjadi kebiasaan dia melihat langit selepas mandi . Rambut depannya yang basah dikuak kebelakang . BTS yang dari tadi menunggu Sky terkejut melihat Sky berdiri di balkoni . Kecantikkannya membuat mereka terpana dan kaku buat kali ke berapa entah .

" Huwaghhh cantik betul dia . " Hoseok bersuara .

" Sky .. " Rap Mon memanggil nama Sky .

" Okay-okay . Sudah-sudah lah kita memerhatikan dia . Jom balik . Hyung dah sejuk nie .. " Adu Jin yang menggigil kesejukkan .

" Hah jomlah . Kita dah tengok dengan mata kepala kita dia masih hidup . Esok kita jumpa dia depan-depan okay . Jom balik . Hyung dah kena gigit dengan nyamuk dah nie . " Tambah Suga pula . Sape punya idea lah pakai baju hitam dengan topi hitam nie ? Dah macam penculik atau perogol bersiri dah nie . Dengan sembunyi dekat taman lagi .. Haishhh .. " Keluh Suga .

Member yang lain menunjuk ke arah Jungkook . Memasing pandang ke arah Jungkook . Jungkook masih dengan muka selambanya .

" What ? Kata nak intip , so pakailah baju warna hitamkan . Duhhhhh .. " Dia menjawab sambil buat muka annoyingnya .

" Okay jom balik . Esok kita datang taman nie lagi kita jumpa Sky . " Kata V .

Member lain menjawab serentak . " Datang lagi ?? Hermmm baiklah .. "

BTS balik ke dorm dengan hati yang lega . Segala soalan sudah terjawab . Mereka menunggu hari esoknya tiba . Tidak sabar untuk berjumpa dengan Sky dengan kata sepenuhnya manusia .

Keesokan harinya . BTS pagi-pagi lagi dah keluar untuk pergi berjumpa dengan Sky . Mereka berasa gembira meliha Sky yang masih hidup . Tetapi mereka tidak berani untuk mendekatinya . Mereka bersembunyi di balik pokok di taman tempat semalam di mana mereka bersembunyi .

" Eomma Sky keluar dengan Rain kejap ye . "

" Baiklah . Jangan balik lambat ye sayang .. "

" Okay . " Sky keluar menuju ke taman di mana dia dan Rain berjanji untuk berjumpa . " Ish Rain nie dia suruh tunggu pulak . "

Sky berjalan menuju ke taman permainan di mana tempat BTS bersembunyi . Dia tidak perasan akan mata yang memandangnya . Sky duduk di kerusi yang ada di taman . BTS yang memerhati dari tadi menjadi tidak tentu arah melihat Sky yang keseorangan .

" Dia tunggu sape tu ? " Terpapar muka risau Jin bila melihat Sky duduk di bangku taman seorang diri .

" Haishhh rasa macam nak pergi dekat dia je .. " Tambah Rap Mon .

V yang dari tadi menjadi pemerrhati rasa tidak sabar lalu keluar pergi berjumpa Sky .

Jimin terkejut dengan tindakan Sky . Dia separuh berbisik menjerit memanggil V . " Yah Taehyung ah !! Kau nak pergi mana tu ? Taehyung ah .. "

Suga separuh gelak melihat tindakan V yang di luar kawalan mereka . " Dia dah gila agaknya .. "

V merapati dan menegur Sky yang duduk keseorangan dia bangku taman . " Sky .. "

Sky terkejut dia berjumpa dengan V dan V mengetahui namanya ? Dia bertambah pelik . " V ?? "

V pula yang terkejut . Bagaimana Sky mengenali dirinya . Dia bertanya kepada Sky . " Awak kenal saya ? "

" Siapa je yang tak kenal BTS . Awak V ahli BTS kan ? " Tanya Sky kembali .

V menjawab jujur . " Ah ye saya . "

" Tapi macam mana awak tahu nama saya ? " Sky memandang sekelilingnya . " Macam mana awak boleh ada dekat kawasan sini ? Awak buat apa dekat sini ? " Tanya Sky . Berkerut dahinya .

" Sky sebenarnya saya ... Sebenarnya saya kenal awak . " Luah V .

" Hello Sky .. " J-Hope muncul tiba-tiba dari belakang V .

" J-Hope ?!!!! A , awak buat ape dekat sini ? " Sky sedikit menjerit .

Rap Mon keluar di balik pokok di mana mereka semua bersembunyi . " Err Sky , kami boleh explainkan .. "

" Rap Mon ?!! Apa semua nie ?? " Sky bertambah bingung bila Rap Mon pula yang muncul .

" Kami semua ada di sini Sky . Semua member . Yang lain ada di belakang sana . V menunjuk ke arah di mana member yang lain bersembunyi . Jimin , Suga , Jin dan Jungkook melambai ke arah Sky .

Sky memandang mereka . Pandangannya kembali semula kepada V . " Awak semua buat apa di sini ? Macam mana awak semua boleh tahu nama saya ? "

" Sky sebenarnya saya nak beritahu awak sesuatu . Awak tak ingat kami ke ? " Tanya V .

" Ingat ? Ingat apa ? Saya tak faham . Sky bangun dari bangku yang dia duduk dan cuba untuk lari .

Jimin menjerit nama Sky bila Sky sudah bangun . " Sky nanti dulu . Jangan lari . Kami nak beritahu awak sesuatu . "

Giliran Jungkook pula memanggil Sky . " Noona nanti dulu . "

Sky semakin tak faham dengan situasi yang terjadi di depannya sekarang ini . " Err saya pergi dulu . " Sky berlalu pergi meninggalkan BTS yang masih kaku berdiri situ ,

Jin keluar di sebalik pokok dan menjerit sambil menepuk tangannya . " MISSION INCOMPLETE .. "

Sky tiba di depan rumahnya . Tiba-tiba dada Sky sakit dan dia tersungkur di depan rumahnya . BTS yang memerhati dari tadi cuba ingin pergi kepada Sky , tetapi langkah mereka terhenti apabila terdengar suara memanggil Sky .

" Sky !!!!!!! Sky kau okay tak ? Rain berlari mendapatkan Sky yang cuba bangun . "

Sky memegang dadanya . " Ahhh aku okay . Kau boleh tolong bawak aku masuk dalam rumah tak ? Aku rasa dada aku sakit tadi . " Pinta Sky .

" Ahhh baiklah .. Meh sini aku dukung kau . Nasib kau nie ringan .." Rain mengendong Sky dan bawak masuk ke dalam rumah . BTS hanya memerhati Sky di bawa masuk oleh Rain ke dalam rumah Sky . Mereka rasa bersalah dengan kejadian tadi .

THE MOST BEAUTIFUL MOMENT IN LIFE pt : 1 SKY ( KIM TAEHYUNG )Where stories live. Discover now