Mereka bergegas membawa Sky ke hospital . Mereka rasa risau sangat sebab muka Sky pucat dan bibirnya biru . Badan dia sejuk macam ais batu . Sesampai mereka di hospital mereka mencari doktor yang merawat Sky beberapa hari yang lepas .
" Maaf encik boleh hantar pesakit sampai sini sahaja . Yang lain kami uruskan . " Jelas nurse di ruang kecemasan .
BTS kebingungan lepas Sky di hantar masukkan ke dalam wad emergency . Selang beberapa minit eomma Sky sampai bersam J-Hope dan Jimin kemudian doktor keluar dari bilik emergency .
" Doktor macam mana dengan anak saya ? " Tanya eomma Sky .
" Doktor , Sky macam mana doktor ? " Giliran V pula bertanya kepada doktor itu . Jin jugaturut bertanya soalan yang sama . " Dia okay kan doktor ? "
" Masa dia dah tak banyak . Awak boleh panggil saudara atau kawan-kawan yang lain . " Jelas Doktor Lee dengan perlahan . Doktor Lee cuba mengawal keadaan .
" Hah ?!!!!!!!!!!! Maksud doktor ? Kami semua tak faham ? " Rap Mon bertanya dengan muka yang berkerut .
" Sky kenapa doktor dia sakit apa ?? " Jungkook bertanya ingin mendapatkan kepastian .
" Begini , Paru-paru Sky di jangkiti . Dan kuman tu dah mula merebak ke jantungnyadan sistem dalaman dia yang lain . " Terang Doktor Lee
Eomma Sky hampir rebah dan disambut cepat oleh Rap Mon dan J-Hope .
" Apa tiada ubat ke doktor ? " Tanya Jimin
Dokto Lee hanya mampu menggelengkan kepalanya .
V terduduk mendengar jawapan doktor . Akhirnya V menangis memanggil nama Sky . Jin dan Jungkook pergi kepada V untuk menenangkan V .
" Awak semua dah boleh bersedia . Kami akan pindahkan dia di wad yang dulu . " Jelas doktor Lee .
Suga berbalas pandangan dengan doktor Lee dan mengucap terima kasih atas perkhidmatannya . " Terima kasih doktor . "
Dokto Lee memandang Jimin yang masih lagi terkedu dengan apa yang dijelskan oleh doktor Lee kepada mereka . Doktor Lee berlalu pergi sambil menepuk bahu Jimin . " Bersabar ye . " Dokto Lee meninggalkan mereka semua diluar wad kecemasan .
Selepas Sky dipindahkan ke wad , tiada seorang pun ahli BTS bergerak meninggalkan Sky walau sedetik pun . Rain telah diberitahu yang Sky sedang nazak dan dia cuba sedaya upaya untuk pulang ke Korea secepat mungkin . Selepas 1 jam Sky akhirnya sedar .
" Eomma .. "
BTS pergi ke katil Sky setelah Sky sedar dari bius yang diberikan oleh doktor Lee .
" Eomma dekat sini sayang . " Eomma Sky pergi mendapatkan Sky yang baru sedar . Tidak semena-mena air mata ibunya jatuh melihat keadaannya .
YOU ARE READING
THE MOST BEAUTIFUL MOMENT IN LIFE pt : 1 SKY ( KIM TAEHYUNG )
FantasyMengisahkan tentang seorang gadis yang tidak tahu akan dirinya belum mati menjelma sebagai hantu dan bertemu dengan kesemua ahli BTS . Mampukah dia mengetahui kebenaran itu sebelum terlambat ? HIGHEST RANK [ #131 in Fantasy at 17/11/11 ]