BAB 22

12 1 0
                                    

" Ajumma , oo ajumma .. Ajumma kat mana ? " Rain mencari eomma Sky sambil mengendong Sky .

" Ommeo !! Kenapa nie ? Kenapa dengan Sky , Rain ? " Tanya eomma Sky kerisauan .

" Ah saya nampak dia rebah dekat pintu depan tadi . " Jelas Rain pada eomma Sky .

" Rebah ? Dia kata tadi nak pergi jumpa kamu . Macam mana boleh rebah pulak nie ? "

" Saya tak tahu lah pulak . Saya sampai tadi dia dah terduduk dekat depan tu hah . Rain menunjuk depan pintu . Dia menggosok-gosok bahu Sky . Ajumma , Rain bawa dia naik atas ye . Sejuk sangat badan dia nie .. "

" Ah baiklah .. Larat pulak kamu angkat dia nie . "

" Ahahahaha . Dia dah ringan la ajumma lepas dia koma tu . Rain naik dulu . "

Rain mendukung Sky , sehingga ke biliknya . Rain meletakkan Sky dengan penuh berhati-hati .

Rain memandang Sky dengan perasaan pelik .

{ " Dah lama kau tak sakit , tiba-tiba sakit kenapa pulak nie ? " } Rain mengejut Sky . " Sky kau nak air tak ? Sky ? " Rain menggerakkan bahu Sky .

Sky membuka matanya . " Ermmm takpelah . Aku nak rehat sekejap . Terima kasih Rain . "

" Erm okaylah . Aku balik dulu ye . Nanti malam kalau sempat aku datang tengok kau ye . Jangan lah sakit Sky . Aku sedih tengok kau sakit . Aku takde kawan lain selain kau . " Rain mengusap dahi Sky dan mencium dahi Sky . " Aku balik dulu . "

Selepas Rain balik , gadis bebaju hitam datang untuk melihat Sky yang sedang tidur . Dia mengusap pipi Sky . Dia berasa gembira melihat Sky yang dulunya hampir di bawa pergi olehnya kini sudah besar dan semakin cantik . Sky tersedar dari tidur kerana dia merasa pipinya diusap .

" Apa khabar anak kecil ? "

" Awak siapa ? Bagaimana awak masuk ke sini ? "

Gadis berbaju hitam itu senyum pada Sky. " Lama kita tak berjumpa . Kamu semakin cantik . " Dia mengelus lembut pipi Sky .

" Jumpa ? Kita pernah jumpa sebelum nie ? " Tanya Sky pelik .

Gadis berbaju hitam itu mengangguk dan senyum . Dia memegang kepala Sky dan menunjukkan Sky satu bayangan bagaimana mereka bertemu . Dia mengalihkan tanganya dari kepala Sky .

" Saya pernah mati sebelum ? " Tanya Sky dalam tangisannya .

" Tak sayang . Waktu kamu dalam koma , roh kamu sahaja yang berkeliaran . Kamu masih hidup waktu tu . "

" Berkeliaran ? Kenapa ? "

" Kamu ingin mencari tahu bagaimana kamu berada dalam keadaan koma . "

" Bagaimana saya boleh berada dalam keadaan koma ? "

Gadis itu menunjukkan Sky bayangan di mana dia dilanggar , dan bertemu dengan BTS .

" Mereka ! Mereka yang buat saya koma ! Saya benci mereka .. " Sky menangis semahunya .

" Jangan sayang . Kamu jangan benci mereka . Mereka tidak bersalah . Ini semua takdir . Takdir yang menemukan kamu dengan mereka . Walaupun kamu koma , salah seorang dari mereka datang melawat kamu . Hampir tiap-tiap hari . Membersihkan kamu , menjaga kamu . Gadis itu memujuk Sky .

Sky terkejut dan bertanyakan siapa orang yang dimaksudkan oleh gadis berbaju hitam itu " Siapa dia ? Siapa orang itu ? "

Gadis berbaju hitam itu memegang Sky dan menunjukkan bayangan seterusnya .

Satu nama terpacul dari mulut Sky . " V ?? Dia ?? "

" Ye , V . Dia yang datang melawat kamu . Dia lah punca kamu dilanggar dan koma . Dia rasa bersalah atas apa yang terjadi pada kamu , Dia sanggup ambil risiko dengan membuat perjanjian dia dengan saya untuk menyelamatkan kawan-kawannya dan kamu . Dia sanggup asalkan demi kamu . " Terang gadis itu panjang lebar .

Sky menangis sambil terduduk . " Saya macam tak percaya semua nie terjadi kepada saya . "

" Inilah takdir sayang . Takdir yang dah ditentukan untuk kamu . Kamu berehatlah . "

Sky memeluk erat gadis itu . Terima kasih untuk semuanya . Terima kasih kerana telah menunjukkan saya segalanya .. Terima kasih . "

Gadis berbaju hitam itu mencium ubun Sky . " Semoga kita bertemu lagi . " Dia memegang pipi Sky , dan hilang dari pandangan Sky . Malam tu Sky berasa gelisah kerana kejadian siang tadi yang menemukan dia dengan BTS . Dia rasa bersalah sebab melarikan diri dari mereka . Dia duduk di atas katil sambil berfikir .

" Aku harus berjumpa dengan diaorang . HARUS !! " Sky tersenyum sendiri .

THE MOST BEAUTIFUL MOMENT IN LIFE pt : 1 SKY ( KIM TAEHYUNG )Where stories live. Discover now