BAB 8

21 2 0
                                    

Di hospital ...

" Dia mengalami pendarahan yang teruk di kepalanya . Sekarang dia berada dalam keadaan koma . " Terang doktor yang separuh abad umurnya .

Sejin manager dan V terkejut mendengar pertanyaan doktor itu . " HAH !! KOMA !! " Kedua-dua mereka jerit serentak .

" Awak berdua nie ahli keluarganya ke ? " Tanya doktor itu .

Sejin manager yang terkedu dengan pertanyaan doktor itu laju menjawab . " Err saya pakcik dia . "

" Oh begitu .. Saya akan memindahkan pesakit kebilik .. "

V pantas memotong ayat doktor itu . " Pindahkan dia ke bilik VVIP . "

" Ahh baiklah .. " Doktor itu mengangguk faham dan berlalu pergi .

" Taehyung ah , kamu masuklah dalam kereta . Saya tunggu dia dipindahkan . " Arah Sejin manager .

" Takpelah hyung nim . Saya tunggu dia . " V akur dengan arahan Sejin manager .

" Baiklah . Hyung nim pergi ke lobby untuk settle kan semua benda . " Berlalu pergi meninggalkan V .

V menjawab sepatah . " Okay .. "

Beberapa minit kemudian jururawat menolak keluar Sky dari bilik operation menuju ke bilik VVIP . V mengikut dari belakang .


Dalam bilik VVIP ...


" Terima kasih ye . " V mengucapkan terima kasih pada jururawat itu .

" Sama-sama . " Jururawat itu berlalu pergi sambil berkata kepada kawannya . " Eh kau perasan tak muka dia macam salah seorang ahli BTS ? "

" Ha'ah lah perasan jugak . " Jawab salah seorang jururawat yang ikut sama menolak masuk Sky kedalam bilik VVIP .

" Tapi tak kot sebab mana mungkin dia keluar sesuka hati macam nie . Mesti kena ada orang yang guardkan . Tak kot ." Jururawat itu berlalu keluar dari bilik VVIP .

V terpaku melihat kecantikkan Sky . " Cantiknya dia .... " V tak lepas memandang Sky .

" Taehyung ah .. Semua dah settle . Kita boleh balik . Mak dia akan sampai ke sini sekejap lagi . " Sejin manager meluru masuk dalam bilik itu .

" Ahhh okay . " V menoleh ke belakang memandang Sky buat kali keduanya .

V dan manager keluar dari bangunan hospital ..Tiba-tiba angin bertiup dengan kencang woooooshhhhh ~~~~~~~~

" Kuat betul angin . Taehyung ah cepat sikit .. " Aju Sejin manager . Tiba-tiba Sejin manager kebingungan . " Yah Taehyung ah kita buat apa dekat sini ? "

" Huh . " V berasa pelik tiba-tiba . V pandang kiri , kanan , belakang , atas . V terkejut melihat perempuan berbaju hitam berada di atas bangunan hospital memandang V sambil tersenyum .

" Terima kasih ~~ " V ucap terima kasih sambil memandang perempuan itu .

Perempuan berbaju hitam itu mengangguk dan lenyap dari situ .

" Yah Taehyung ah !! Buat ape tu ? Mari ...

" Ah .. Okay ! " Jawab V

" Yah Taehyung ah ! Aku cakap dengan kau nie . Kau termenung ape tu .. Banyak kali aku panggil kau taw . Sakit tekak aku . " Marah Jimin .

V tersedar dari lamunan dengan sergahan Jimin . " Hah ! Terkejut aku . Takde pape . " V pandang Sky . < Budak nie dah mati ke ? > V bermonolog dalam hati .

" Taehyung ah kau sakit ke ? " Tanya Jimin .

" Tak lah . Aku okay . Mana yang lain ? " Jawab V .

" Tu dekat tepi katil . Masih tak beralih pandangan diaorang pada Sky . Cantik betul diakan Taehyung . " Jawab Jimin sambil memuji kecantikkan Sky .

V hanya mengangguk bila Jimin memuji Sky . " Ermm .. "

" Yah Taehyung ah , ape kita nak buat dengan Sky nie ? Kalau Jin hyung , dengan Yoongi hyung tahu habislah kita . Bukannya kita tak tahu . Jin hyung pun macam hyung juga , takut hantu . Yoongi hyung pulak tak suka perempuan . Kalau dia tahu kita bawa masuk makhluk nie teruk kita kena nanti . " Tanya J-Hope panjang lebar .

" Sabar hyung . Saya tengah fikir nie . Dari tadi tak dapat idea . " Jawab sambil meletak jari telunjuknya di tepi kepala .

" Dah lah mari kita keluar dari sini . Hari pun dah nak gelap . Kita bagi dia rehat dulu . Nanti dia dah sedar kita fikir nak buat ape . Rasanya Jin hyung dengan Yoongi hyung tak nampak kot Sky nie . Mungkin kita berlima je yang dapat kelebihan boleh nampak dia . " Jawab Rap Mon .

" Ke kita dah buat dosa sampai dihukum boleh nampak dia ?! " V tersentak dengan soalan J-Hope .

" Eyyyy hyung .. Ape pulak macam tu ... " Jimin buat muka dengan soalan J-Hope .

" Hahahahaha tak lah . Hyung memain je .. " J-Hope menjawab sambil gelakkan Jimin yang terkejut dengan soalannya tadi .

Jungkook mematikan perbualan mereka dengan suruh mereka keluar dari bilik itu untuk memberi ruang pada Sky berehat secukupnya . " Dah-dah jom keluar . Malam karang kita kena practice lagi . "

" Betul kata Jungkook tu . Dah jom . " Rap Mon menangguk tanda setuju dengan Jungkook .

Mereka semua rasa berat untuk meninggalkan Sky sendirian dalam bilik itu memandangkan ia bilik lama . Walaupun rasa berat mereka keluar juga dari bilik itu . Jimin memandang Sky . " Bye Sky ... Annyeong ~~ " Kesemua mereka keluar dari bilik lama training dan naik ke studio untuk memulakan aktiviti mereka .

 Annyeong ~~ " Kesemua mereka keluar dari bilik lama training dan naik ke studio untuk memulakan aktiviti mereka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


THE MOST BEAUTIFUL MOMENT IN LIFE pt : 1 SKY ( KIM TAEHYUNG )Where stories live. Discover now