BAB 12

18 2 0
                                    

Mereka bertiga mencari Sky di dalam bangunan tetapi hampa kerana Sky tiada di dalam bangunan itu . Rasa bersalah menyelubungi diri Suga kerana bertindak bodoh dengan memarahi Sky .

J-Hope dan Rap Mon memanggil nama Sky . " Yah Sky , awak di mana ?!! "

Jeritan mereka berdua cukup kuat dan membuatkan member yang lain berada dia dapur juga terdengar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jeritan mereka berdua cukup kuat dan membuatkan member yang lain berada dia dapur juga terdengar . Jin , Jimin , V dan Jungkook terdengar mereka menjerit nama Sky . Rasa pelik menyelubungi diri mereka , langsung mereka keluar dari dapur .

" Apa bising-bising nie . Yah Namjoon , Hoseok kenapa nie ? Kenapa jerit-jerit nama Sky nie ? Bukan dia dengan korang berdua ke tadi dekat luar ? " Tanya Jin dengan dahi berkerut . Jimin juga bertanya kepada mereka dengan muka yang risau . " Hyung , kenapa nie ? Mana Sky ? " V dan Jungkook memandang mereka dengan perasaan risau dan gelisah .

" Tadi masa kitaorang duduk di taman , hyung dengan Namjoon pergi beli ais-krim . Kiteorang balik , kiteorang dengar Yoongi hyung menjerit-jerit marah Sky . Dan .. Errr .. " Jelas J-Hope .

Jin memandang Suga . Bukan dia tak tahu kepala angin Suga macam mana kalau dia berjumpa dengan perempuan . Jin berasa pelik kerana J-Hope cakap Suga memarahi Sky . Dia memandang Suga dengan perasaan terkejut sebab Suga boleh nampak Sky . " Yah , Yoongi ah .. Neo ? "

J-Hope perasan perubahan air muka Jin . Dia mengangguk dan menjawab bagi pihak Suga yang menyatakan kalauSuga boleh nampak Sky . " Ye hyung . Kita semua boleh nampak Sky . Kita semua boleh nampak dia . " Semua member BTS berkumpul setempat lepas dengar apa yang J-Hope cakap .

" Saya yang halau dia keluar lepas dia nampak saya main piano . Korang semua tahukan saya jenis yang macam mana . " Balas Suga acuh tak acuh tapi jelas rasa bersalah pada air mukanya .

Jin cuba menenangkan Suga dan mereka semua . " Okay takpe . Sekarang kita semua pergi cari dia . Dia tak makan lagi dan belum sihat lagi . Kalau dia pengsan lagi macam mana ? Mari kita cari dia . " Terang Jin .

J-Hope berasa pelik dengan Jin sebab tadi Jin berada di dapur . Dia bertanya kepada Jin . " Eh hyung , hyung bukan tengah masak ke tadi ? "

" Semua dah siap Hoseok hyung . Tinggal nak panggil semua makan je . " Balas V .

" Dah-dah . Jom pergi cari Sky .. " Arah Rap Mon pada mereka semua .

Mereka semua keluar dari bangunan B.H untuk mencari Sky . Mereka semua berharap agar Sky masih lagi berada dalam kawasan B.H .

Di luar kawasan Big Hit ...

Sky berjalan sambil membebel . " Ish muka sweet tapi , dingin . Huh .. Gelabah aku . " Dia berasa pelik melihat keadaan jalan yang lengang . " Erm ? Kenapa jalan nie sunyi sangat ? Macam takde orang langsung . " Sky memandang sekelilingnya . " Ah ... lupa pulak , aku masih dalam kawasan B.H. lagi .. Dia menepuk dahinya . " Tapi takkan takde orang langsung . ... " Sky terus menerus persoalkan tentang jalan yang lengang tiba-tiba dia berhenti berjalan dan memegang dadanya yang sakit secara tiba-tiba . < Arghhh !! Sakit tu datang balik . Kenapa dengan aku nie > Kata Sky dalam hati . Rasa sakit yang menucuk-nucuk dada Sky membuatkan dia terduduk .< Arghhh tolong lah jangan sakit macam nie . > Rintih Sky dalam hati . Dahi Sky berpeluh menahan sakit yang teramat sangat . Sky memegang dadanya dan meminta tolong . ~Tolong , sesiapa tolong ~ Terketar-ketar suara Sky meminta tolong . Tapi tiada siapa yang mendengar dan melihat dia yang terduduk di tepi jalan . Pandangan Sky menjadi kabur dan dia pengsan di situ .

THE MOST BEAUTIFUL MOMENT IN LIFE pt : 1 SKY ( KIM TAEHYUNG )Where stories live. Discover now