7 tahun kemudian ...
" Eomma , Sky pergi dulu ye . " Jerit Sky di depan pintu .
" Pergi mana sayang ? "
" Kan Sky dah janji dengan Rain nak pergi jalan sesama . "
" Ohhhh okay . Hati-hati sayang .. "
Sky keluar dari rumah dengan hati yang gembira . Walaupun sudah 6 tahun dia sedarkan diri dari koma baru sekarang dia rasa gembira . Dia tidak sabar ingin berjumpa dengan sahabat baiknya .. BTS yang baru selesai dengan WINGS TOUR , COMEBACK dan rakaman untuk variety show di beberapa buah negara di Asia , mereka akhirnya pulang ke Korea ..
" Home sweet home .. HELLO KOREA !!!!!!!! "
Jerit J-Hope selepas turun dari kapal terbang .
" Yah Hoseok ah .. Jangan menjerit macam tu .. Malu kot .. " Rap Mon menundukkan wajahnya .
J-Hope tersengih dan segera meminta maaf . " Ahhhh mianh .. "
Jungkook yang ketiga turun dari kapal terbang menyapa J-Hope yang gembira . " Wah Hoseok hyung happy nampak .. "
J-Hope menjawab soalan Jungkook . " Gila tak happy . Lama gila tak balik .. "
Suga yang keempat turun dari kapal terbang sambil mengeliat . " Ahhhh penat betul . Tak sabar nak balik dorm .. "
BTS berjalan sambil diiringi oleh manager mereka dan bodyguard untuk ke kereta . Mereka kepenatan dan tdak sabar ingin pulang ke dorm .
Sesampai BTS di dorm mereka , Jimin berlari menuju ke biliknya manakala V pula ke biliknya . Jimin melompat ke atas katilnya .. " Ahhhh selesanya dapat katil nie .. "
" Ahhhhhh penatnyaaaaaaaa . " Keluh V .
Jungkook yang rasa kebosanan mencari Jimin dan V untuk dia ajak keluar . " Hyung jom pergi jalan-jalan . "
Jimin dan V serentak menjawab memandangkan bilik Jimin dan V bertentangan sahaja . " Yah !!!!!!! Gila ke ape ? Baru balik kan ? "
Jungkook menjawab manja . Dia tahu hyungnya akan kalah dengan aegyonya . " Alah hyung berdua nie .. Macam orang tua penatnya .. Jom lah ~~ "
Jimin yang terdengar perkataan ' orang tua ' langsung menjerit nama Jungkook . " Jungkook ah , kau cakap ape !? "
Jungkook tersengih mendengar nada Jimin yang memanggil namanya . " Ahh takde ape . " Dia berlalu keluar dari biliknya sebelum Jimin mengejarnya ,
V mencari roommatenya iaitu Rap Mon . Lepas balik mereka semua hilang tak dapat di kesan , " Namjoon hyung .. Namjoon hyung .. " Panggil V .
Jimin yang terdengar V memanggil nama Rap Mon segera keluar dari biliknya . " Taehyung ah , kau cari Namjoon hyung ke ? Dia mungkin ade dekat studio dia . Tadi aku ternampak dia lalu tadi . "
" Ohhh ye ke . Ermm baru nak ajak main game . "
Jimin terkejut dengan penjelasan V . Dia cari Rap Mon semata-mata untuk mengajak main game bersama . " Ini lagi satu manusia , tak reti penat ke? Rehat lah dulu !! " Dia berasa pelik melihat V dan Jungkook yang tak reti penat .
V tersengih mendengar bebelan dari Jimin . " Ehehehehehehe . Yelah-yelah . "
Sesampai je mereka di dorm , masing-masing buat hal masing-masing . Mereka kepenatan sehingga tertidur sampai malam .
~ Ring ring ring ~ Telefon Rap Mon berdering . Dia mengambil telefon dan menjawab walaupun dalam keadaan mamai .
" Hello . Ye hyung nim . Ah malam nie ... Okay nanti saya beritahu diaorang .. " Dia bangun dengan keadaan mamai . Dia tidak tahu bila dia tertidur di studio dan bukan di biliknya . Rap Mon pergi ke bilik ahli BTS yang lain untuk mengejut mereka . Malam itu manager mereka ingin berjumpa dan ingin memberitahu sesuatu memandangkan mereka tiada aktivit pada malam itu .
" Okay memandangkan , kamu semua baru balik dari jelajah , kita akan bercuti selama 3 hari . 3 hari je ye . " Jelas manager mereka .
" Haaaaaa 3 hari je .. Okay lah .. "
" So dalam 3 hari tu kamu bebas buat apa je . Okay . Tiada bantahan ?? Tiada ? Okay bersurai . "
" Okay ! Memandangkan kita diberi cuti , apa kata kita pergi jalan-jalan esok dia Gangnam Street . Macam mana ? " Jin memberi idea .
BTS bersetuju untuk keluar bersama esok . Mereka menjawab serentak . " Okay ! "
" Dah lama kita tak jalan sesama . Esok siang kita pergi jalan-jalan . " Dia menepuk-nepuk tangannya seperti anak kecil . Malam tu mereka tidur awal , kerana esok pagi mereka hendak bangun awal untuk bersiar-siar dia Gangnam Street . Mereka berasa teruja kerana sudah lama mereka tidak jalan sesama .
YOU ARE READING
THE MOST BEAUTIFUL MOMENT IN LIFE pt : 1 SKY ( KIM TAEHYUNG )
FantasyMengisahkan tentang seorang gadis yang tidak tahu akan dirinya belum mati menjelma sebagai hantu dan bertemu dengan kesemua ahli BTS . Mampukah dia mengetahui kebenaran itu sebelum terlambat ? HIGHEST RANK [ #131 in Fantasy at 17/11/11 ]