BAB 24

13 1 0
                                    

Jimin dan Kookie mengikut Jin ke dapur untuk menyediakan makanan sementara Suga dan J-Hope mengemas meja untuk makanan di hidang . V mengambil peralatan untuk mengunting rambut Sky .

V memanggil Sky . Dia meletak kerusi di depannya . " Sky ah .. Mari duduk sini . "

" Ahh . Baik .. " Sky pergi ke kerusi yang disediakan oleh V .

V memakaikan Sky baju pelindung sebelum menggunting rambut Sky . Tiba-tiba V bersuara dalam dia membelek rambut Sky . " Dah panjang dah rambut awak . Dulu lepas bahu je , sekarang sampai ke pinggang awak . " V memulakan menggunting rambut Sky .

" Ahhh lepas sedar dari koma , saya tak sempat nak gunting rambut sebab sibuk dengan sekolah dan semua benda . " Terang Sky .

V yang sedang menggunting rambut depan Sky terhenti apabila mendengar kata Sky . " Saya minta maaf pasal kemalangan tu . "

Sky memandang V yang berada beberapa inci dari mukanya . " Benda dah lepas dah V . Saya dah lupakan . " Mereka berpandangan sesama sendiri . Tiba-tiba Rap Mon muncul di tepi mereka tanpa mereka sedari .

" Wahhh V .. Pandai betul kamu gunting . Dah nampak dah mata Sky . " Kata Rap Mon .

V dan Sky terkejut dengan sergahan Rap Mon sampai gunting yang di pegang V terkena dahi Sky . Sky mengaduh kerana hujung gunting tercucuk di dahinya .

" Awww !!!! " Sky menggosok dahinya yang terkena gunting .

V ketakutan dan segera meminta maaf pada Sky . " Ahhh Sky saya minta maaf . Awak okay ke ? Eyyy hyunggggggggg !!!!!!!! " V menjerit pada Rap Mon dan memberi Rap Mon renungan tajam .

" Yah Sky , neo gwaenchan-a ?? Ahhh mianhe , mianhe ... " Rap Mon meminta maaf dan menggosok dahi Sky yang sudah mula merah .

" Ahh takpe-takpe . Sikit je . Takde ape pun .. "

" Ahhhh saya pergi dulu . Rap Mon berlari meninggalkan Sky dan V selepas Sky memaafkannya .

V memeriksa semula dahi Sky yang merah . " Sky , awak okay ke ? Saya minta maaf Sky . Saya tak sengaja . V mengusap dahi Sky .  { " panasnya badan dia " }

" Ahhhh takpe V . Saya okay . " Jawab Sky sambil senyum .

V meneruskan guntingannya . Tiba-tiba V bersuara selepas lama mereka berdiam . " Saya rindukan awak Sky . Rindu sangat . "

Sky membuka matanya dan memandang V . Dia terkejut dengan kata-kata V . Mereka berpandang sesama sendiri . Kali nie J-hope muncul di tepi mereka lepas lama mereka berpandangan sesama sendiri .

" Wahhhh V .. Kamu dah mahir menggunting .. Sky kamu nampak cantik . " Puji J-Hope .

Sky tersedar dengan pujian dari J-Hope . " Ahhh terima kasih . "

Jin , Jimin dan Jungkook sampai di bilik sambil membawa makanan .

" Okay jom makan .. Makanan dah sampai .

" Wahhh Taehyung ah !!! Pandai kau gunting .. Cantik dah dia . " Kata Jimin selepas membantu Jin meletak makanan dia atas meja .

" Wahhhh V hyung !!!!!!!!!!!!! " Jungkook menepuk tangannya macam anak kecil gayanya .

Suga menolong Jin mengangkat makanan . Mereka berlapan berkumpul di meja untuk makan bersama buat pertama kalinya selepas Sky sedar dari koma .

" Terima kasih untuk makanan nie . "

Jin perasan muka Sky yang agak pucat . " Sky , awak sakit ke ? "

THE MOST BEAUTIFUL MOMENT IN LIFE pt : 1 SKY ( KIM TAEHYUNG )Where stories live. Discover now