1. Sattumaako? [Girls]

2K 55 6
                                    

Nousin ylös äitini autosta ja otin matkalaukkuni mukaani.
"Pidä hauskaa!" äitini huusi ja vakuuttelin hieman turhautuneena hänelle yrittäväni ainakin.
Ehkä mä kestän tän kuukauden tääl.
Vedin painavaa matkalaukkuani ja kuulin rasahduksen noustessani mäkeä. Masentava ilmapiiri masentui entisestään huomatessani isäni vanhan matkalaukun pyörän hajonneen.
"Hei tarviitko apuu?" Suomalaispoika juoksi luokseni.
"Turhaan vaivaudut. Ihme ku tää laukku ei samantien lahonnu keskelle mäkee."
"Mun nimi on Lukas ja tuun Helsingist", poika alkoi esittelemään itseään.
"Oke. Mä tuun vähä pohjosemmast Kemist. Ja mun nimi on Melissa ja mä..."
"Tiiätkö muute yhtää ketä tänne tulee?" kysyin hetken jutusteltuamme.
Lukas mietti hetken ja nyökytteli laskien sormiaan.
"Islantilaiset tulee kai sielt pääkaupungist. Ne norjalaiset tulee jostain Tovorisist tai jostai semmosest. Ja en tiiä oikee niist tanskalaisist. Kai neki jostai pk-seudult tulee. Ruottalaisist ei oo kyl sitte mitää hajuu mist ne tulee."
Kuulimme kuulutuksen sisältä ja juoksin poika perässäni nopeasti ovista sisälle ja etsin nopeasti salin ja helpotuksekseni sieltä puuttuivat vielä norjalaiset.
Saa muut ootella tääl turhaa.
Laitoin napit korviini ja valitsin kuunneltavaksi lempikappaleeni M&M Girls.
 
  

Well, here we go again
Another perfect ten
Sometimes we gotta let it out (Ah-ooh-uh)
I feel it all the time
They're always on my mind
They bring me up when I am down (Ah-ooh-uh)

With every smile, every look I go crazy
Uh-oh
Yeah, every girl in the world mesmerize me

There's a million things I should have done, but I can't help it
Oh-ooh-uh-uh, oh-ooh-uh
Going up and down, and spinning round and round, I love it
Oh-ooh-uh

I've been looking at
Girls, girls, girls, girls
Girls, girls, girls, girls
I've been looking at
Girls, girls, girls, girls...

  

Ovi avautui, mutta en huomioinut mokomien norjalaisten tuloa, vaan jatkoin kappaleen kuuntelua.
Tunsin ohjaajan pistävän katseen ja otin napit pois korvistani. Hän oli sanonut nimeni ja odotti paikalla olo ilmoitustani.
"Tääl mä oon", yskäisin ja huomasin ohjaajan tulevan tuomaan jonkin näköistä lappua luokseni.
"Huudappas kaikki sun huonetoverit tänne sun luokkes", Merja-ohjaaja patisti.
Huoneita oli näköjään mahtavat, kokonaiset kaksi kappaletta. Huokaisin ja aloin lukemaan nimiä, jotka oli ympyröity kuivalla, punaisella kynällä.
"Rian, Melissa, Marcus, Aaron ja Cata", huusin kunkin maan parhaalla aksentillani. Katsoin myös toista ryhmää.
Nils, Lukas, Martinus, Emelíana ja Leona. Marcus ja Martinus?
"Marcus ilmoittautuu", kuulin englanniksi äänen ja käännähdin ympäri. Olin hajota. Käteni alkoivat hiota ja laitoin ne taskuuni riuhtaisten vahingossa kuulokkeeni irti puhelimestani, jolloin taskustani alkoi kuulua Girls .
Painoin virtanäppäintä pohjaan niin, että koko puhelin sammui ja kiusallinen hetki päättyi vielä kiusallisempaan hiljaisuuteen.

Ryhmäni kokoontui ympärilleni ja tunsin pientä huonoa onnea. Pidin enemmän Martinuksesta, kuin Marcuksesta. Ravistin päätäni.
Mitä välii? Tää on silti ihan sairaan mahtava ja ikimuistonen tilaisuus!
Lähdimme kohti huonettamme ja avasin oven ohjaajan antamalla avainkortilla. Huoneessa oli kerrossänkyjä, joista kolme olivat melkein kiinni toisissaan. Tanskan Nils meni yhden sängyn yläpuolelle ja Islannin Aaron alapuolelle. Cata meni myös lähelle heitä ainoaa laatuaan olevaan normaaliin, yksitasoiseen sänkyyn, kuin he kaikki olisivat tunteneet toisensa. Huomasin Catan kuitenkin olevan hieman yksinäinen.

Katsoin kolmen kerrossängyn rivistöä ja huomasin hämmästyksekseni niissä kaikissa lukevan:
"Alapuolen sänkyjen ruuvit ovat löystyneet ja siksi vain yläpuolta voi käyttää."
"Mitä siinä lukee?" Marcus kysyi englanniksi ja käänsin tekstin hänelle.
Norjalainen nyökytti päätään ja alkoi kiipeämään ylös. Samassa huomasin, että muita sänkyjä ei enää ollut vapaana.
Pääsen Marcuksen viereen!!!
Kiipesin keskimmäiseen sänkyyn. Ja Marcus meni toiselle puolelleni.
"Miks tääl on vaa näin vähä sänkyi?!" kuulin Lukaksen äänen seuraavasta huoneesta.

Levittelin lakanoita pedilleni ja kuulin ikävän räsähdyksen ja huutoa Lukaksen ryhmän huoneesta.
Hyppäsin sängyltäni alas ihmeellisen ketterästi ja menin ovelle.
Martinuksen pää putkahti ovesta ja katsoin häntä mahdollisimman normaalisti.
"Öö tota... voinks mä majottuu tänne ku mä taisin rikkoo ton mun sängyn", Martinus rykäisi.
"Menit sitte hajottaa sen", Marcus naurahti sängyn päältä.
"Mä taidan olla vähä liian villi."
"Siltä kuulostaa. Voit kuiteski tulla tänne", sanoin ja kiipesin sängylleni.
"Haluutteks olla vierekkäin?" kysyin, kun Martinus oli astunut huoneeseen.
"No ei tarvii, ollaan kuiteski samas huonees nii se riittää", Marcus katsoi minua silmiin.
"Cata, sä voit mennä tonne toiseen huoneeseen, jos siel on viel sänkyi", sanoin ja tytön silmät kirkastuivat hieman.
"On siel joku sänky siel seinäl", Martinus muisteli.
Cata pakkasi tavaransa ja lähti ulos huoneesta.

Sanoja: 744

Laitan näitä joka päivä, koska ette voi tietääkkää kuinka paha M&M addiktio mulla on tällä hetkellä!!
Tätä on kivaa kirjottaa, nii toivoisin, että tätä ois myös kiva lukee :D
 

Tässä muuten nää selitykset noista mun käyttämistä laulu-merkinnöistä:

Girls -> kuuntelee
"Girls" -> laulu ilman taustamusiikkeja tai kaukaa kuuluva ääni
"Girls" -> laulu musiikeilla

The Perfect 10 - Marcus and Martinus || ✓Where stories live. Discover now