"Miten mä tänne jouduin?"
Heräsin Marcuksen kysymykseen ja Martinuksen äänekkääseen kikatukseen. Lukas heitti nuorempaa kohti sohvatyynyn. Kuulin parkaisun, kun uhri putosi lattialle. Nyt oli Marcuksen vuoro nauraa veljelleen. Katsoin Lukasta, joka peitti tyynyllä korvansa. Hän ei tainnut olla hirveän tottunut tällaiseen käytökseen aamulla.Nousin ylös ja katsoin toinen kulma koholla vuorotellen kolmea poikaa. Huokaisin ja nousin ylös pyöräyttäen silmiäni.
Miten oon pysyny järjissäni noiden kanssa?
Pääni yli lensi tyyny. Siirryin keittiön puolelle, kunnes kuulutus sai koko huoneen hiljaiseksi.
"Peppi Sironen täällä hei, vieraileva ohjaaja. Tänään on retkipäivä! Saatamme nähdä päivän aikana myös Pica pican, Corvus Cornixin, Parus majorin ja muita lintuja. Käymme myös maatilalla, jossa näemme Bos tauruksia, Gallus gallus domesticuksia, Capra aegagrus hircuksia ja muita ihania eläimiä..."
"Mitä siansaksaa se selittää?" Lukas kysyi ja päätin esittää kaikki tietävää.
"Etkö muka tiiä Capra aegagrus hircusta? Minkä sillan alla sä oikein elät?"
Olin ottanut tuon sanahirviön ylös ja googlannut sen.
"No et varmaan itekkään tiiä", Lukas sanoi nenä pystyssä.
"Se on niin yksinkertainen asia kuin vuohi."
Lukas alkoi etsiä puhelintaan sohvan välistä, jonne se oli pudonnut. Poika parin minuutin etsinnän jälkeen sai googlattua vuohen.
"Okei sä voitit tän mut tiiätkö mikä on se Boss taurus?"
Poika oli selvästi ottanut asiasta selvää. Muistaakseni se ei kuitenkaan ollut Boss vaan Bos. Olin kuullut kreikkalaisen mytologian Minotaurista, jolla muistaakseni oli härän pää.
"No voi lehmä kun en tiedä."
Lukas oli sanomassa jo seuraavaa, mutta keskeytin hänet. Nyt kerrottaisiin ketkä ohjaajista tulisivat mukaan.
"Ofc minä. Sitten Merja, Lotta ja Suvi."
"Aletaas pakkaa tavaroita sinne retkelle", Lukas ilmoitti ja haki jätesäkin keittiöstä.
Minä, Marcus ja Martinus katsoimme häntä ihmeissämme.
"Mitä?"
"No ethän sä sinne voi tulla. Jäisit kiinni", muistutin.
"Eihän Esa-Pekka sinne tuu."
"No ei, mutta varmana Merja tai joku muu ohjaaja huomaa että oot palanu ja sit kertoo ohimennen Esa-Pekalle", selitin.
"En mä oon palanu. Oon palannu."
"No ori ku en osaa puhua."
"Tarkotit varmaan sori."
En enää viitsinyt sanoa mitään, heilautin vain kättäni.Olimme valmiita. Tai siis kolme neljäsosaa meistä oli valmiita. Lukas saisi jäädä kärsimään eloonjäämisestään. Tai eihän se paha asia ollut. Parempi täällä kuin grillattuna järven pohjassa.
"Mut siis me lähetään nyt aamupalalle. Sä voit syödä täällä jotain. Kaapissa on kai ruokaa", sanoin ja lähdin huoneesta pois.
"Muista et Esa-Pekka on täällä", Marcus sanoi hiljaa ovensuusta.
Jätimme tavaramme ruokailutilan parille penkille ja haimme ruokaa. Otin jogurttia ja menin pöytään. Ei ollut hirveä nälkä, joten en ottanut muroja. Eiväthän ne täytä, mutta olin laiska. Minua väsytti omituisen yön jälkeen. Kaksosia ei, mutta enhän edes ymmärtänyt heitä.
"Oliko siellä kaapissa mitään syötävää?" Marcus kysyi veljeltään, joka oli jo aamulla ottanut pari leipäviipaletta.
"Puolikas leipä ja yksi neljäsosa mehua."
"Se tyyppihän kuolee nälkään. Meiän pitää viiä sille ruokaa."
Nyökkäsin ja nousin ylös. Aioin viedä Lukakselle yhden lihaperunasoselaatikon, jonka bongasin sivupöydältä.
"Ja nyt kaikki tänne!" Merjan huuto kaikui koko ruokalan läpi.
Hitsi, Lukas kuolee nälkään.
En millään olisi kerennyt hakea pojalle ruokaa. Menin vain Merjan luokse haettuani tavarani. Haukottelin hieman ja lähdin pian pihalle muiden perässä. Suuntasimme keskelle hyttysten valtakuntaa, suomalaista metsää.Sanoja: 546
Juu siis ei oo tullu hetkeen lukuja... En ees tiiä kauanko aikaa tässä on menny, mutta nyt ainaki tuli luku!
Remixien TOP 3:
1. KVR
2. Vigiland
3.Dandy LionTykkään aika saman verran KVR: stä ja Vigilandista.
Pian 1300 lukukertaa täynnä❤️❤️❤️
VOCÊ ESTÁ LENDO
The Perfect 10 - Marcus and Martinus || ✓
Fanfic《Marcus & Martinus fanfiction with M&M music》 Suomi, Norja, Ruotsi, Tanska ja Islanti ovat päättäneet järjestää nuorille suunnatun leirin Suomessa. Jokaisesta maasta kaksi nuorta ovat päässeet mukaan arvonta menetelmällä. Melissan äiti halusi tytön...