25. Kahvimuki [Na Na Na-🎶]

552 24 3
                                    

Katsoin kauhuissani, kun pinnalle ei ilmestynyt puoleen minuuttiin kuin pari kuplaa. Sitten huomasin kolme poikaa, jotka nousivat ylös vedestä henkeään haukkoen. Lukas sätki jaloillaan vimmatusti köydet edelleen kiinni. Kolmikko räpiköi rannalle ja odotin koko ajan salamaa, joka olisi osunnut veteen ja lopulta heihin. Niin ei kuitenkaan käynyt. Kuitenkin heti heidän päästessään rannalle näin salaman välähtävän.

Kaikki olivat kerääntyneet henkeään haukkovan Lukaksen ympärille.
"Kuka se hullu on?" kysyin englanniksi.
"Isäs", poika naurahti ja käänsin katseeni pois päin pidättäen kyyneliä. Vaikka se olikin vitsi, tai Lukas oli muuten vain sekaisin, se sattui silti. Tunsin käden olkapäälläni. Näin Marcuksen vierelläni. Pojan vaatteet valuttivat vettä jo valmiiksi märälle hiekalle.
"Se on iha pilvessä. Ei se tarkottanu tota. Ei se sun isäs oo", Marcus yritti lohduttaa.
"Eks sä muista, että mun isä kuoli syöpään?" kysyin pyyhkäisten silmän aluseni hihallani. Marcus halasi minua.
"Anteeks, en muistanu."
Irrottauduin otteesta ja menin takaisin rinkiin Marcuksen jäädessä paikoilleen.
"Siis kuka se on? Lukas nyt ihan tosissaan!" Leona huusi pojan pyöriessä hiekassa. Rian läpsäisi häntä poskelle ja Lukas ravisti päätään. Yskäistyään hiekkaa suustaan hän viimeinkin rauhoittui.
"Se oli se yks uus miesohjaaja."
"Kuka? En oo kuullukkaa", Martinus sanoi.
"Et varmaa oo ku tehä ootte vaa piilotellu huoneessa ja ollu pakosalla."
Totta.
Me kolme yskäisimme noloina.
"Ai Esa-Pekka?" Leona kysyi yrittäen sanoa nimen suomalaisesti.
Lukas nyökkäsi.
"Miks se sut kidnappais?" Marcus kysyi tullen viereeni.
"No te ette tiiäkkää, mut se vihaa mua, ku kaadoin sen kahvimukin."
Marcus alkoi nauraa ja kaatui lopulta hiekkaan.
"Se kuppi hajos. Se oli sen suvun perintökalleus."
"Kuka juo perintökalleudesta kahvia?" Martinus kysyi ihmeissään.
"Esa-Pekka", Lukas kertoi.
"En silti ymmärrä miks se halus tappaa sut yhen mukin takia", sanoin varovaisesti.
"No se muki ei ollu ainut asia. Se on mun iskän veli. Ja se oikeesti tykkää mun äitistä", Lukas sanoi yökäten.
"Tos ei oo edelleenkään mitään järkee." Rian puuttui keskusteluun.
"Se sano, että lavastaa mun isän syylliseks ja... no saatte arvata loput", Lukas sanoi heilauttaen kättään välinpitämättömästi.

Lähdimme pois rannalta ja sade alkoi loppua.
"Ainaki löydettiin sut", sanoin edessä kävelevälle suomalaispojalle. Lukas katsoi minua kohti ja hymyili näyttäen peukkuaan.
"Mut siis kiitti kaikki, et autoitte mua poispäin mun elämän lopusta."
"Esa-Pekkaha voi kokeilla jotain muuta tapaa, jos se saa tietää, ettet kuollukkaan", Leona muistutti.
"Teiän pitää piilottaa mut", Lukas sanoi mennen Rianin selän taakse piiloon.
"Jos mä muutan Melissan, Markuksen ja Martiniuksen kaa samaan huoneeseen, koska se Esa-Pekkahan stalkkaa meiän huonetta koko ajan. Tehän ette oo nähnykkää sitä vielä", Lukas sanoi ja sai Martinuksen facepalmaamaan.
"Se on Martinus yhellä i:llä. Ja Marcus on c:llä." Olin aika varma, että hän oli ajatellut sen k:lla.
"Okei, mut saanko tulla teiän huoneeseen? Ethän sä halua et mulle sattuu jotain pahempaa?" Lukas kysyi salaperäisesti nostaen kulmakarvaansa.
"En en. Joo voit sä tulla."
Vilkaisin poikiin. Marcus teki kaulallaan edestakaista liikettä oikealta vasemmalle käyttäen kättään. Hän taisi olla erimieltä. Martinus juoksi edellä ja ei ollut tainnut edes kuulla.

Sanoja: 545

Kohta 1K lukukertaa!!!!! Kiitos kaikille, jotka on lukenu näitä! Sillon ku alotin, luulin ettei 100 lukukertaakaa mee rikki😫

Mietin itelleni uutta nimeä. Tää WonderingWhyNot on nyt ainakin väliaikainen, sillä se on vähän ehkä liian pitkä omalle maulleni. WonderWhy jos olis ollu vapaanauus käyttäjänimi. Mulla on aika typerä idea, mutta en varmaan toteuta sitä, paitsi hyvin äärimmäisessä hätätapauksessa (apua, alan pikkuhiljaa tykkäämään siitä). Oisko mitään ehdotuksia?
Varoitus: Olen nirso.

The Perfect 10 - Marcus and Martinus || ✓Where stories live. Discover now