15. Bölüm ; Sonsuz Huzur.

11.9K 760 33
                                    

Güzel Annabella

15. Bölüm

Salondaki herkes için zaman durmuştu. Akıllarda tek bir soru geziyordu ; Annabella Mc Dougal klan reisini nereden tanıyor olabilirdi? Desmond elleri hala dudaklarında olan kızı süzerken, Nicolas'ta Mc Dougal'ın yüzündeki bilmiş ve aşağılayıcı ifadeyi çözmeye çalışıyordu. Bu adamın derdi kendisi ve Leslie'yleydi. Leslie'yi kahvaltıya inmeye zar zor ikna etmişken Mc Dougal çıkagelmişti. Leslie'yi yeniden kalelerine götürüp Tory ile evlendirmekten bahsedince Leslie korkuyla kocasının arkasına saklanırken, Nicolas dayanamayıp köpürmüş ve, "Leslie benim karım! Başkasıyla evlenme gibi bir durum söz konusu dahi değil." diyerek adamı şaşkınlık içerisinde bırakmıştı. Mc Dougal ağzını cevap vermek için açtığı sırada tiz bir iç çekiş duyulmuştu, tüm salona yayılan.

Mc Dougal'ın Annabella'ya dönünce yüzündeki şaşkınlık ifadesinin daha da arttığını görmüştü. Sanki Leslie ile evli olmasından daha şaşırtıcı bir şey görmüş gibiydi. Annabella'yı nerden tanıdığını iyiden iyiye merak etmeye başladığı sırada Mc Dougal yüzünde alaycı bir sırıtışla kendisine dönmüştü.

"Demek hizmetçi kızla evlendin," demişti onaylamak ister gibi ve Desmod'tan tarafa dönüp, "Desmond'un da bu taverna kadınıyla evleneceğini söyleyin de tam olsun," dediğinde sesindeki alay yokolmamıştı.

Salondaki herkes bu aşağılayıcı hitapla sarsılmış, şüphesiz daha çok Annabella etkilenmişti. Yüzüne ağır bir darbe yemiş gibi hissediyordu. Ensesinden başlayıp yüzüne yayılan alev en son kalbinde toplandı. Olduğu yeri yakıyor, ne varsa talan ediyordu. Sarsılarak başını yere eğdi. Şimdi yüzü yere doğru eğik olduğu için Desmond'un yumruk olan ellerini görüyordu. Gür kirpiklerinde takılı kalan yaşlar bir hamleyle yerle buluştular. Ardından bir diğeri... ve bir diğeri daha!

Desmond'u utandırdığını biliyordu. Yıllardır bildiği gerçek sanki ilk defa böylesine acıtmış ve utandırmıştı. Elleri sıkı sıkıya yumruk olmuş adamın yanında tertemiz durmak isterdi; ancak bunun için oldukça geç kalmıştı. Hayata geç kalmıştı...

Mc Dougal'ın susmaya niyeti yok gibiydi. O nefret ettiren sesiyle önce pis bir kahkaha koyuvermiş ardından, " Desmond, yine de iyi düşünmelisin. Onu yalnızca kendine alırsan aşıkları Güzel Annabella'yı özlemezler mi?" diyerek bombanın fitilini ateşlemişti.
Yıkılmıştı Annabella. Öylesine utanmıştı ki ; toprakla bütün olmak istemişti. Yanan gözlerine yanakları da eşlik edince ,yalnızlığın ve ölümüne utancın tablosunu çizmişti yüz hatları.
İçinde kopan acı dolu fırtınaya kapılmışken kulaklarına dolan kahkaha sesinin Mc Dougal'a ait olduğunu ayrımsadı. Utançla başını daha da eğmişti, sanki yokolmak ister gibi. Ancak yüzünde bir esintisi hissetmesiyle Mc Dougal'ın acı dolu haykırışını duydu. Dehşet içerisinde kaldırdı kafasını ve kanlı bir düelloyu andıran görüntüye titreyen gözbebekleriyle seyirci kalabilmişti yalnızca.

Desmond çıldırmış gibi Mc Dougal'ın üstüne atlamış, tüm vücudunda toplanan öfkeyi onun üzerinde dindirmek adına yumruklarını ardı ardına indirmeye başlamıştı. Duydukları kendi içinde hiçbir şekilde utanca neden olmamışken Annabella'nın gözyaşlarını sessiz sedasız döktüğünü bilmek kanını kaynatmıştı.

Kimseyi umursamadan, sonuçlarını düşünmeden yumruklarını birbiri ardınca indirmeye devam etti; ta ki kollarına asılan askerlere direnme gücünü yitirene kadar.
O an bile adamın dağılmış yüzüne karşı, "Seni gebertirim! Öldüreceğim!.." diye kükrüyordu.

Nicolas'ın emriyle askerler tarafından çalışma odasına sürüklenirken gözü Annabella'ya kaymıştı. Genç kız Leslie'nin yardımıyla merdivenleri çıkıyordu. Onu böylesine yıkılmış görmediğini farketti.

Güzel AnnabellaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin