KAPITEL 5!!
"Dynamine!" Hör jag den brunhårige killen ropa och något i mig säger mig att det inte är sista gången jag ser honom.
Det kommer fler poliser in på parkeringen och alla tittar efter mig. Jag flyger över staden och ser Sarah hoppa upp och ner och peka på mig medan hon drar i sin mammas klänning. Men mamman vet inte vad hennes dotter pekar på för jag är redan borta innan hon kan se.
BOOM!
Och jag faller, faller genom luften. En meter ifrån marken lyckas jag stanna fallet så jag försiktigt landar på fötter. Jag ser Daimonas flyga ner genom luften och jag lyckas precis att rädda den innan den skulle krascha i marken. Jag hann bara till skogsbrynet innan dem kom ifatt. Jag går in i skogen och flyttar Daimonas så att den är gömd under löv och mossa.
"DEM DÄR JÄVLARNA SKA FÅ BETALA FÖR REPARATIONEN TILL DET DÄR!" Säger jag när jag ser att dem har bränt sönder hela bakdäcket. Jag skriker några svordomar innan jag fortsätter och kommer till en dunge.
"Här är hon!" Ropar killen som var till vänster av killen i mitten. Han tar fram ett tygstycke och jag backar tillbaka i rädsla. Jag vet att mina ögon är gröna men sen vet jag att dem ändrar sin färg för mitt humör går tillbaka i vrede.
"NI HADE SÖNDER MIN MOTORCYKEL ERA IDIOTER!" Skriker jag åt killen samtidigt som två av dem andra dyker upp, den till höger av killen i mitten och killen längst till höger. Sen känner jag att någon är bakom mig och jag svingar min knytnäve runt och den träffar en näsa. Näsans ägare är Christian. Jag backar ifrån honom och känner alla andra närma sig runt omkring. Och med alla, menar jag inte bara Christian och hans gäng.
Det gör mig bara argare. Jag skriker i frustation och stampar i marken. Okej, jag fick en deja vu precis, fick inte ni det? Nähä, men jag fick en bra idé till det. Jag låter dem går nära och jag ser att alla fem killar har ett sånt tygstycke i händerna. Jag vet inte vad det- shit, sömnmedel -är. Nu vet jag. Och jag vill inte ha det nära. Om man andas in det är man i en djup sömn inom två sekunder. De fem killarna tittar på mig hungrigt och jag vet att dem är ute efter pengarna. Killarna är utspridda runt mig. Alla, både poliser och vanliga medborgare, har omringat mig i en cirkel. Alla går närmare mig som om jag är ett djur på zoo. Det får min vrede att höjas till an helt ny nivå.
En. Helt. Ny. Nivå.
De går runt i en cirkel och som synkroniserat hoppar alla på mig samtidigt. Jag kommer längst ner i en hög av själviska människor och min kroppstemperatur höjs.
Till. En. Helt. Ny. Nivå.
Och jag bara blir varmare tills jag skiner. Min hud skiner. DEN SKINER.
"GÅ BORT OCH RUTTNA I HELVETE!" Skriker jag och hör att min röst kommer ut i en mäktig morrning. Ingen gör som jag säger och fortsätter att rycka i mina kläder. Jag hör skramlande och ser mynten som Sarah gav mig ligga nu på marken. Det får mig att tappa allt tålamod jag har försökt att bygga upp.
Till. En. Helt. Ny. Nivå.
Och jag brinner. Bokstavligen.
Jag. Brinner. Upp.
Alla som ligger på mig skriker i smärta när dem bränns. Efter tre sekunder är alla femton meter ifrån mig. Och jag skriker frustrerat. Jag tittar upp och ser de fem killarna framför mig. Alla har röd hud från hettan och några brännmärken. Christian stirrar in i mina ögon och ser ut att vara redo att svimma vilken sekund som helst. Han blir mer blek när han ser min ögonfärg, som nu är röd.
"Kolla, hennes ögon är orangea." Viskar han till dem andra, men jag hör. Orangea? Men dem ska ju vara röda vid det här laget. Jag blir ännu mer arg när killarna nickar stumt. Dem kan inte säga det till mig, utan måste viska?!! Det får mig ännu mer arg.
Till. En. Helt. Jävla. Ny. Helvetes. Nivå.
Man kan inte kalla mig arg längre, man kan inte ens kalla mig ursinnig!! Det stadiet är jag klar med för länge sen. Nu är jag blodtörstig.
"Nej, dem är gula, eller röda, eller är dem orangea?" Frågar killen som var till höger om Christian när jag först träffade dem. "Jag vet inte, ser ut som eld."
Jag tar av mig min hoodie och visar mitt bälte som är fyllt med dolkar och knivar, men också min älskade Floga. Jag drar ut den ur sin slida men lägger tillbaka den, bestämmer mig för att kasta.
-------
OMG! Gud, jag är sååå ledsen för att jag inte uppdaterade igår... Min dator fungerade inte riktigt.... Men eftersom det tänker jag lägga upp ett till kapitel senare idag! (Eller den här helgen)