Kapitel 12

972 54 2
                                    

(TRE TIMMAR SENARE)

Jag har gått i jag vet inte hur många timmar, och skriker efter vatten.

"Vatten, vatten, vatten, vatten. VATTEN." Ropar jag åt ingen särskild. Båda killarna är fortfarande ute.

Jag hör ljud framåt och börjar springa. Efter hundra meter ser jag en stad, och jag skriker i lycka. Jag springer snabbare. "Äntligen!" Sen tvärstannar jag, jag kommer på att jag har två medvetslösa killar som flyger efter mig och inga pengar. Jag går bort till vart Adam ligger som flyger ungefär vid min bröstkorgshöjd. Jag känner i hans fickor och hör skrammel och prassel, och flinar för mig själv. Sen går jag till andra fickan och känner ett par handklovar, och flinar ännu bredare. Jag sätter på handklovarna på honom och tar hans pengar. Sen känner känner jag i Alecs fickor, där jag hittar sedlar och ett par handklovar till. Jag tar pengarna och sätter på handklovarna. Det var samma modell och behöver likadana nycklar, så jag sväljer den ena. Sen går jag mot staden och ser att det är en mur omkring den. Men det finns en port med vakter. Fantastiskt, tänker jag ironiskt. Men som den personen jag är, som alltid har en plan, har en plan. Jag springer mot vakterna och börjar spela.

"Hj-hjälp, dem här killarna försökte ta mig!" Ropar jag åt några vakter när dem har kommit inom hörhåll, försöker att låta rädd. Det verkar fungera för vakterna springer mot mig och möter mig halvvägs. Dem är två stycken, den ena har brunt hår och blåa ögon, medan den andra har blont hår och bruna ögon.

"Vad hände?" Frågar brunetten. Jag försöker skaka i rädsla och säger med darrig röst.

"Dem försökte fånga mig, men jag lyckades smita och ta dem." Viskar jag. Vakterna går fram och studerar Adam och Alec. Sen går blondinen och brunetten och lyfter upp killarna, sen går dem mot staden. När dem är några meter före bryter jag min fasad och hoppar upp och ner snabbt innan dem ser.

När vi kommer fram till porten går vi genom och jag tittar mig runt omkring. Jag möts av underbara dofter, mat, och min mage kurrar. Vakterna framför mig tittar mot mig och ler, sen fortsätter gå. Jag följer efter samtidigt som jag tittar mig runt. Vi går genom ett torg som är som ett upp och ner vänt U ovanifrån. Porten är vid topparna och affärer och hus är som Uet. Det finns massa människor ute och alla tittar på mig som går förbi. Några kvinnor till och med skrek åt mig, dem trodde nog att jag är flickan från nyheterna. Jag skrattar åt mig själv för hur rätt dem har. Vi går in i en av affärerna, som jag nu inser är en polisstation. Polisstationen är liten, men har inte många personer inne. Den är fräsch och ren, den luktar lite citron. Rakt fram finns det en disk i metall och en ung tjej bakom den som har för liten uniform och för mycket smink, och blont hår. Hon påminner mig om Vivianne. Vid de två skyltfönstren finns det väntestolar. På varsin sida av rummet finns det en dörr. En förmodligen leder till cellarna, den andra nog till ett förhörsrum eller något liknande, kanske ett kontor? Brunetten går fram till tjejen bakom disken och viskar några saker till henne. Hon fnittrar och nickar, sen vände hon sig mot mig och tittar surt på mig. Blondinen och brunetten går mot ena dörren och tar med Alec och Adam. Så blir man av med dem.

"Så, vad gör du här?" Frågar tjejen bakom disken.

"Jag rymde." Säger jag lågt.

"Varför?" Frågar hon i sin ljusa röst.

"Dem försökte ta mig." Viskar jag, men vill egentligen skrika.

"Varför då?" Värst vad hon lade näsan i blöt.

"Kom nu," jag tittar mot brunetten som precis kommit ut ur det andra rummet. Jag tittar skrämt på honom, låtsas så klart. "vi ska bara fråga några frågor." Åt det slappnar jag av.

Flame QueenWhere stories live. Discover now