"En väldigt speciell person vid namn Dynamine Thymos. Hört talas om henne? Ni är så lika, att ni skulle kunna vara samma person, he?" Viskar han. "Vad synd att din fasad är genomskådad, ingen mer lek för dig." Jag stelnar till och precis då han ska luta sig hårdare mot mig drar jag ifrån under honom och ställer mig upp så snabbt att båda blir yra. Jag lyfter upp honom mot skåpen på högra sidan.
"Våga aldrig hota mig igen, nånsin. Jag är inte Dynamine, men jag är lik henne. Gå nu, du har svenska att göra." Jag börjar att gå längs korridoren, men Josh tar tag i mig och trycker mig mot väggen istället.
"Jag har alla ledtrådar jag behöver. Ett: ni är läskigt lika. Två: ingen av er har en riktig familj. Tre: båda kan slåss. Fyra: båda är starka på sitt element, eller elementen. Fem: Dynamine är i Landet, precis som du." Jag sväljer hårt. "Dynamine, du behöver inte gömma dig längre, jag har hittat dig." Ler han.
"Vad måste jag göra för att du ska hålla tyst?" Frågar jag. Inombords skriker jag åt mig själv för att ha underkastat mig så mot någon.
Han låtsas att tänka. "Låt mig se, du måste göra allt som jag säger. Du måste vara min flickvän och du ska sjunga med mig." Han ler stort som en femåring som precis har fått en glass. "Om du inte gör det blir det hejdå, vänner."
"Jag måste göra som du säger annars kommer du att säga till hela skolan och ge in mig till ett av elementen." Mumlar jag.
"Är du säker på att det bara alla element du har, eller har du också tankeläsning? För du läste precis mina tankar." Frågar han.
"Jag har inte ens alla element, jag har inte vatten." Morrar jag.
"Åh, inte alla element? Men kom nu, flickvän, vi har en klass att gå till." Han ler och och släpper ner mig.
Jag kommer ner på marken och säger. "Kalla mig inte det igen, om du vill behålla din tunga."
Han skrattar. "Ska jag kalla dig Dynamine, eller?" Flinar han och jag skakar snabbt på huvudet. Vi går sida vid sida och han med armen slängd över mina axlar. Jag försöker skaka av den men han påminner mig om dealen vi har. "Så, vilka lektioner har du?" Frågar han.
"Matte, idrott, engelska, musik, lunch, sen svenska, biologi och kontrollera ditt element." Jag svarar och han ler.
"Jag har idrott, engelska, och matte första lektionerna. Resten har jag med dig." Säger han och pussar mig på kinden. Vi går till hans skåp först och sen till mitt för att lämna våra svenska böcker och ta våra biologisaker istället. Det ringer ut och korridoren fylls med massor med elever .
"Jag ska hitta mina kompisar, kommer strax." Säger jag och försvinner direkt in i vimlet. Jag flyttar undan många och försöker komma bort från Josh som redan letar efter mig. Plötsligt dunkar mitt huvud in i någons bröstkorg och vet att det är en kille. Jag tittar upp och blir lättad när jag ser att det bara är Chris. "Chris, hjälp mig!" Snabbt gömmer jag mig bakom en förvånad Chris just som Josh dyker upp.
"Har du sett min flickvän? Hon borde vara här någonstans vid dig." Jag känner att Chris stelnar till. "Min flickvän är Anemos, men vi leker och hon gömmer sig för mig." Jag tror att Chris är väldigt förvånad.
"H-hon är b-bak-bakom mig." Stammar han fram och jag nyper honom på revbenen. "Ouch." Säger han högre samtidigt som Josh kommer fram bakom mig och flinar. Med fingertopparna om mina revben börjar han kittla mig och jag skrattar okontrollerbart.
"Sluta!" Skriker jag och skrattar på samma gång. Josh lyssnar inte och bara fortsätter.
RING.