(NIO MINUTER SENARE)
"Ooff." Säger jag när jag springer in i någon. Jag tittar upp från marken och ser en kille där i samma ålder som jag. Han har på sig ett flin som bleknar ut när han ser vem jag är. Hans hår är blont och han är solbränd, väldigt lång med mycket muskler. Han har på sig en vit t-shirt och beiga shorts.
"Förlåt, jag är hemskt ledsen, men jag måste fortsätta!" Och jag fortsätter att springa.
"Vänta! Du glömde-" men jag har redan hunnit springa ifrån hörzonen.
När jag kommer fram till entrén så går jag rakt in. Det är rätt så många i lokalen men jag tittar bara på tjejen bakom disken. "Hej, jag undrar vart jag kan finna Mr McGurys kontor?"
"Vad har du med det att göra?" Frågar hon elakt tillbaka. Jag ska precis säga något när McGury kommer in i bilden. "Akta med vad du säger till nya anställda, Liffe, annars kan det komma ännu fler." Varnar han och Liffe sväljer hårt åt hotet. Ha, rätt åt henne!
"Ms Flame, skulle du vilja vara vänlig och följa mig till mitt kontor?"
"Självklart." Mumlar jag och spelar nervös. Han ler åt mig och går iväg, jag följer efter och får en massa blickar. Men jag tittar ner i golvet.
"Du förstår säkert att jag är ny här? Och jag undrar var närmaste skolan ligger?"
"Oh ja, det finns en jätte bra skola som ligger åtta kilometer in mot landet. Min son går där också." Svarar McGury till mig.
"Åh, det finns inte en som ligger närmare?"
"Nej, eller. Jo, det finns en som ligger närmre men den ligger mittemot skolan. Så, det är nästan inte lönt." Säger han och svänger in i ett rum. Rummet har en hel vägg med böcker golv till tak, och ett gigantiskt fönster som är nästan lika stort. Framför fönstret är det ett skrivbord i ek och en skrivbordsstol.
"Gud vad stort." Mumlar jag och det får McGury att le och nicka.
"Så, ner till affärer. Hur länge har du bott här?" Frågar han med fortfarande ett leende på läpparna. Inte förrän nu har jag sett att han har bytt om till kostym. Han blonda hår är bakåt slickat och man ser att han har bott här länge för att hans hud är solkysst.
"Jo, jag kom i morse." Svarar jag med ett av mina egna leenden. Han tittar förvånat på mig.
"Oj det var tidigt. Jo, namn?"
Det här tänkte jag ut innan. "Flame Guggenheim."
"Jaha, okej. Så Flame, hur gammal är du?"
"Jag är arton år och jag kommer från Landet."
"Landet? Som i Huvudstaden?" Jag nickar. "Oj, det förväntade jag-" men han blir avbruten av en knackning. "Far?" Hör jag rösten bakom dörren. "Jag hittade ett par nycklar utanför tomten." Säger den och McGury säger ett "kom in" och dörren öppnas och visar ingen mindre än killen jag stötte ihop med.
"Åh, kom in, kom in! Jag bara pratar med min nya anställda." Säger McGury och vinkar in honom. Killen går in och stänger dörren sen kastar han något till McGury och han fångar det. McGury lägger ett par nycklar på skrivbordet och jag drar efter andan.
De är mina.
"Dem är dina," Konstaterar killen och tittar på mig "eller hur?" Jag nickar stumt till svar och stirrar på nyckelknippan med tre nycklar. Daimonas nyckel, husnyckeln och min hemliga. McGury ger mig nycklarna och jag säger med svag röst "tack". Jag tittar stumt på min hemliga nyckel. Den får aldrig komma ut ur min syn. Så viktig är den.
"Hej, jag heter Alec, du då? Vad heter du?" Frågar Alec. Han har brunt hår och sjögröna ögon, med ett vänligt leende.
"Jag heter Flame och jag har precis flyttat hit. Det här är min första dag." Svarar jag och ler. Han nickar.
"Du kan kanske visa henne runt, Alec?"
"Visst, kom nu, Flame." Svarar han och räcker ut handen. Jag tar den och ställer mig upp. När vi kommit ut ur kontoret vänder sig Alec mot mig.
"Så vilken skola ska du börja på?" Jag stelnar till och svarar "Jag vet inte."
"Du kanske ska börja på min? Jag kan visa dig runt?" Jag tittar upp på Alec och han ler mot mig.
"Visst." Svarar jag och han ler ännu bredare. "Då kanske du kan börja imorgon? Jag kan visa dig runt och presentera dig för mina kompisar. Jag kan-"
"Visst låter kul, men du ska visa mig runt i Aqua just nu."
"Åh- okej" sen fortsätter han rundvisnigen.
-------
Så, extra på fredag.
Och varför jag uppdaterar så snart igen? För att jag vill....