3 - Hutan

1.5K 113 12
                                    

Eleena, Kamelia dan Adli sudah sedar dari tripping cendawan dan berehat selepas hampir tiga jam di alam psikedelik.

"Kau rakam apa tu, Li?" tanya Kamelia.

"Entah, aku rasa aku rakam Hang Tuah bersilat tadi, tapi kenapa aku pergi rakam dinding?" tanya Adli, tergaru-garu tengkuk tak faham motif dia rekod dinding.

"Saya pulak jadi anggota CSI yang sedang menyelesaikan satu kes pembunuhan," kata Eleena.

"Entahlah, tadi saya borak-borak dengan Miko je. Saya tak berapa nak naik sangat. Dah naik tolerence kot sebab abah selalu layan shrooms," kata Kamelia pula.

Mereka bertiga termenung dan diam seketika. Malaikat lalu.

"Korang ada rasa pelik tak?" tanya Adli.

"Pelik?" tanya Eleena.

"Aku rasa macam ada kehilangan something," kata Adli.

"Apa dia?" Kamelia terpinga-pinga.

"Cinta?"

Eleena terus naik ke biliknya kalau-kalau Nizam tidur di biliknya.

"Eh tak ada pulak?"

Eleena turun dan keluar rumah, nampak kasut Vans dan basikal BMX Nizam.

Eleena pergi ke bilik Edry, dan tengok Edry sedang main Mobile Legend.

Adli dan Kamelia pun mencari Nizam.

"Takde pulak dia dalam toilet?" kata Adli.

"Entah-entah dia bunuh diri tak?" kata Adli.

"Hish, merepek la kau!" kata Kamelia.

Eleena mula resah, kerana dia tak jumpa Nizam dalam rumahnya sendiri. Puas dia cari.

"Aku rasa depression ni memang kena ada kat rock star, jadi Nizam ni kan idola dia Kurt Cobain, Chris Cornell, Chester Bennington, kena la ada depression..."

"Adli, depression bukan macam tu la. Depression ni, macam aku, ada panic attack, ada tekanan perasaan. Nizam tu relax je. Paling-paling pun mesti Eleena tau," kata Kamelia.

"Mana tau, dia nak acah-acah?"

"Ha, kalau dia bunuh diri, mana?"

Eleena sudah semakin resah. Semua tempat dia tak jumpa. Dia cari kat court basketball, belakang rumah, swimming pool, semua takde.

Eleena masuk bilik kosong yang ada gerobok lama arwah ayahnya tu.

"Cinta?"

"Zam, mana kau?"

"Anda?"

Tiga-tiga melihat gerobok lama.

"Hish, almari lama ni mistik gila," kata Adli.

"Entah-entah dia dalam tu," kata Kamelia.

"Saya dah pesan dengan Nizam, jangan buka gobok ni. Arwah ayah dah pesan dah dulu," kata Eleena.

"Almari apa ni, Eleena?" tanya Adli.

"Gobok warisan keluarga. Gobok ni, entahlah, orang tua saya pun tak cerita betul-betul sebelum mereka meninggal. Tapi dia cakap banyak kali, jangan buka gobok ni."

"Ada hantu ke?" tanya Kamelia.

"Misteri Nusantara gila ni," kata Adli.

"Baik kita tanya Encik Osman," kata Kamelia.

"Ish, janganlah! Nanti Encik Osman marah saya nanti," kata Eleena.

Tiba-tiba Edry turun.

"Apahal korang berkumpul kat sini?" tanya Edry.

Gerobok Arwah Ayah EleenaWhere stories live. Discover now