28. de laatste keer...

363 18 19
                                    

Dit is het laatste deel Van mijn boek hierna komt alleen een dank woord ik vind het raar om het boek af te sluiten maar aan alles komt een eind. Geniet

Harm p.o.v
Met tegen zin sta ik op en trek ik een zwart pak aan.  Het is nu een week later sinds jeremy zijn dood, dit is een groot verlies in ons leven. Hij had zoveel meegemaakt. Ik strop mijn das, en pak mijn sleutels onderweg naar Joost.

Joost p.o.v
Harm kan elk moment voor de deur staan. Ik pak het boeket met bloemen van de Tafel, die hebben Harm en ik besteld voor op het graf. Ik zie er zwaar tegenop om straks een speech te houden. Een traan rolt uit mijn ooghoek, snel veeg ik hem weg en ga ik buiten wachten op Harm.

Link p.o.v
Ik haat het leven, het liefst ga ik ook weg maar jeremy heeft me laten inzien dat ik sterk genoeg ben. Ik hoor regelmatig nog zijn stem en ik slaap al dagen slecht. Ik sla de deur achter me dicht en loop naar jeremy's huis. Iedereen verzamelt zich daar om achter de auto aan te lopen want de kerk ik 1 minuut van zijn huis af. Jeremy is gekleed in zqijn favoriete kleding, geen netjes pak gewoon een gaten broek met een kimpie paarntie shirt. Ik moet straks voorlezen in de kerk wat jeremy voor me betekende, ik vind het moeilijk. Ik wilde nog met hem trouwen en op vakantie gaan.  Ik ben elke dag  naar jeremy zijn huis gegaan om zijn ouders te steunen en jeremy te zien want hij ligt thuis opgebaard. In de verte zie ik Joost en Harm aankomen. Ik loop voor aan de groep met Joost, Harm en zijn ouders, ik hoop dat jeremy nu bij zijn opa is zoals hij gewild heeft en zijn rust gevonden heeft.
We zijn aangekomen bij de kerk en ik zie een sukkel staan. Ik verlaat de rij en loop dreigend op hem af. "Wat heb ik je gezegd Pascall! Hoe durf jij je hier te vertonen. Door jou heeft jeremy zelfmoord gepleegd!" boos palm ik mijn hand tot vuist, Pascall wil een hand op mijn schouder leggen maar woedend sla ik hem weg. "Jij mag hier niet zijn. Als ik jou in de kerk zie of bij jer zijn graf maak ik jou dood!" ik loop weg en sluit weer aan in de groep.

Pascall p.o.v
Wat heb ik gedaan? Was ik nou echt zo blind? Hoe kwam ik er bij om iemands leven zuur te maken! Ik heb jeremy vermoord soort van dan maar dan nog. Ik ben link kwijt Duncan en Ronald. Mijn drie beste vrienden. Ik ben net uit de gevangenis, ik moet opnieuw vrienden maken maar iedereen in dit dorp spuugt me uit. Ik ga! Weg hier, en naar een nieuwe plek.

Ronald p.o.v
Kutzooi! Door mij is jer dood omdat ik die appel heb gegeven. Waarom deed ik dit idioots. Ik mocht Pascall, maar hij werd te dominant. Hij wilde de baas Zijn, en hij wilde alles krijgen wat zijn hart vroeg. Maar hij is alles kwijt mij, Duncan en link. Al doet het nog pijn om hem zo onze vriendschap zo ge-eindigt te hebben het moest.

Link p.o.v
Het is mijn beurt, ik moet nu mijn speech houden. Moeizaam loop ik naar voren en ga ik bij het altaar staan. Ik schraap mijn keel en staar naar de kist,  ik weet moeilijk mijn woorden uit te brengen maar het lukt.
"Lieve jeremy oftewel jer, De eerste keer dat ik jou ontmoette vroeg ik ne af wat er met je aan de hand was je was zo bang, onzeker en niet spraakzaam. Na een poosje kregen we een relatie en ik voelde me honderd keer beter, zelf had ik thuis problemen die ik niemand had verteld behalve jou." Ik barst in huilen uit en wacht tot ik weer kan praten. "Je hebt een boel meegemaakt en je vertelde me dat je opa heel belangrijk voor je was. Het deed mij pijn om jou pijn te zien, helaas zag niet iedereen jouw pijn. Je wist mij altijd op te vrolijken. afgelopen keer in het ziekenhuis zei je voor het laatst tegen mij: link voor mij is het te laat, De wereld heeft dit gewild. Ik stribbelde enorm tegen je in. Het klopte niet wat je zei. je negeerde alles wat ik zei en je vervolgde jouw woorden.  Jij moet vechten voor ons, jezelf, en alle anderen. En dat doe ik, alles wat jij mij duidelijk gemaakt hebt probeer ik anderen bij te brengen. En je stierf in mijn armen met je laatste woorden en dat was link ik hou ook van jou. Lieve jeremy ik hoop dat je jou verdiende rust hebt en dat je weer bij je opa bent.  Ik slik en kijk naar voren, ik zie don, Milan, harm en Joost huilen. Ik loop naar ze toe en begin ook te huilen. er word een liet je afgespeeld en uit de hoek van de kerk komt een witte vlinder aangevlogen. Hij landt op de leuning voor Mij, is dit jeremy? Hij spring op mijn vinger en blijft daar zitten. Dit is onbegrijpelijk! na een tijdje vliegt hij weer weg en verdwijnt in dezelfde hoek. Verbaast kijk ik don aan, net zo verbaasd als mij kijkt don hetzelfde. Joost gaat naar voren en begint met zijn woorden. "Jeremy, je was een van mijn beste vrienden. Ondanks dat we elkaar niet heel vaak zagen waren we toch sterk. Jij hebt me laten inzien dat een compliment iemand al kan opvrolijken, een lach iemand zich eigen al beter kan laten voelen. Jij was altijd zo sterk, na alles wat je overkomen was bleef  je vechten voor spirit en voor link" de tranen ontsnappen mijn ogen. "Het is hartverscheurend om te zien dat mensen jouw pijn deden, ik ben zo blij jou gekend te hebben. Jij hebt mij en veel anderen laten inzien dat achter een blij gezicht toch pijn verscholen zit en helaas zien veel mensen dat telaat. Lieve jer rust zacht". De woorden van Joost zijn zo mooi. Ik zie Joost zijn ogen rood kleuren van tranen.

Don p.o.v
Arme link. Ik heb het zo te doen met die jongen, we zitten nu al een kwartier bij de koffietafel maar hij is beweegloos. Hij heeft nog niks gezegd en staart heel de tijd voor zich uit. "Mooi gesproken in de kerk ik weet zeker dat jer het zo had gewild" zeg ik en ik leg mijn hand op zijn schouder. Link draait zijn hoofd en open langzaam zijn mond en zachtjes zegt hij "denk je?". Ik knik met mijn hoofd, link kijkt me verdrietig aan en ik trek hem in een knuffel.

Dit was dan het allerlaatste deel. het voelt raar om dit boek te eindigen ffs. dat met die vlinder heb ik niet verzonnen dat gebeurde ook bij mijn opa en ik dacht echt dat het hem was en dat denk ik nu nog steeds.

Ik wil jullie een ding  mee geven. Please respecteer iemand om wie hij/zij is, laat iemand in zijn waarde en probeer ze niet te veranderen. Bied je excuses aan als je iemand pijn hebt gedaan en als je iemand eenzaam ziet betrek die persoon een keer bij een gesprek, Iemands wereld kan veranderen door de kleinste dingetjes. Ik ben enorm blij met mijn boek en verheug me ook op mijn nieuwe te schrijven.

Voor de mensen die het nog niet hebben gedaan. Nieuw boek: 13 reasons why.

laat dit boek nog even in je leeslijst staan want er komt nog een dankwoord.

En het leek me leuk om een mini Q&A te doen dan kun je vragen stellen aan: jeremy, link, Joost, Harm, Milan, don, Ronald, Pascall, Duncan, en mij als schrijfster. Dus laat vragen achter en  zeg voor wie het is en zeg erbij dat het voor  Q&A is ❤

kusjes Mirna.

(1329 woorden)


Een blijvend litteken! [Voltooid❤]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu