Prolog

660 10 0
                                    

"Katrine! Katrine! Katrine!" Katrine snudde seg mot lyden av bestevenninnens stemme. "Hva er det?" Ing-Kristin var helt andpusten når hun kom opp til venninnens side. Katrine hadde sittet ute å lest. Solen strålte på himmelen og sommerferien hadde nettopp begynt. "Vet du hva eller?" Katrine himlet med øynene. Det var Ing-Kristin sitt favoritt ord. "Det kommer helt an på hva det er for noe." Ing-Kristin skjøv det mørkeblonde håret vekk fra fjeset og de blå øynene hennes som skinte av glede og spenning kom frem. Katrine hadde mye mørkere hår enn Ing-Kristin og foretrakk å ha det i hestehale for å slippe å få det i øynene sine. Begge hadde de blå øynene og fregnene tilfelles. "Vi  har vært bestevenner i 3 år nå!" Katrine måpte. "Er det i dag?" Ing-Kristin nikket. "JA!" Katrine omfavnet Ing-Kristin og klemte henne. "Er så utrolig glad i deg!" Ing-Kristin smilte. "Jeg er glad i deg også Katrine." Katrine trakk seg forsiktig ut av klemmen og sa: "bestevenner for alltid, ikke sant?" Ing-Kristin smilte og rakte ut hånden. Katrine tok den. "Bestevenner for alltid Katrine." Hun ristet hånden forsiktig opp og ned akkurat som om de hadde inngått en avtale. 

Det Ing-Kristin og Katrine ikke var klar over var at denne sommeren kom vennskapet deres til å bli satt på prøve. En prøve som ville utspille seg på liv og død. 

-----------------------------------------------------------------------

Dedikert til Ingrid Kristine, min bestevenninne som alltid kommer til å være der for meg og jeg for henne. Du og våre små påfunn var inspirasjonen for å skrive denne historien.

Bestevenner for alltidWhere stories live. Discover now