Aan alle CarlyxGilan shippers: prepare for The Feels.
En voor alle andere lezers: het einde kan misschien een beetje schokkend zijn of gevoelens van woede oproepen, dus misschien is het handig als je dit hoofdstuk leest als je zit en alleen bent.De afgelopen dagen gingen als in een waas aan Gilan voorbij.
Zijn wond genas goed en hij voelde zijn krachten verder terugkomen met elke dag die verstreek, maar zijn gedachten waren maar op één ding gefocust: de kus.
Haar lippen voelden precies zoals hij gedacht had dat ze voelden en het enige wat hij wilde was die zachte lippen weer op de zijne voelen.De kus had ook iets verdrietigs gehad, alsof ze afscheid nam, voorgoed. Gilan wilde geen afscheid van haar nemen, niet alweer. De vorige keer was al ondraaglijk geweest en hij had een vermoeden dat ze deze niet meer terug zou komen naar Redmont.
Hij had de afgelopen dagen nagedacht, veel nagedacht. Over wat hij nou eigenlijk voelde voor Carly en wat zij voor hem voelde. Hij dacht na over alles wat er de afgelopen weken en jaren allemaal was gebeurd en hij kwam tot de enige logische conclusie: Carly hield van hem. En hij hield van haar.
Dit maakte hem dolblij, maar die deal met haar vader zat hem dwars. Hij had een voorgevoel dat ze iets heel belangrijks voor hem had opgegeven en hij zou hoe dan ook te weten komen wat het was.
Wankel en heel voorzichtig stond hij op. Zijn benen begaven het bijna toen hij er gewicht op zette, maar hij liet zich daar niet door tegenhouden.
Zich aan alles wat binnen handbereik was vasthoudend, wist hij de deur te bereiken. Hij zweette op dit moment al hevig, maar zijn vastberadenheid was sterker dan zijn vermoeidheid.De gang had nog nooit zo lang geleken en toen hij eindelijk het einde bereikte en naar de volgende gang keek, begon hij zich af te vragen waar hij aan begonnen was. Maar hij kon nu niet meer terug; hij moest weten wat de deal inhield.
Tegen de tijd dat Gilan bij de werkkamer van koning Hendrik aankwam, was hij door de reserves van zijn reserves heen. Met een laatste krachtinspanning wist hij zijn hand op te tillen en op de deur te kloppen.
Binnen een minuut werd de deur opengedaan en Gilan viel bijna naar binnen. Gelukkig was koning Hendrik snel van begrip en wist de jongen op te vallen voordat hij met zijn gezicht op de houten vloer zou vallen.
'Wat hebben jullie met op de vloer vallen? Vinden jullie dat leuk?' hoorde Gilan de man mopperen.
Vragend keek hij hem aan. 'Wat?'
Hendrik schudde zijn hoofd. 'Laat maar.'Hendrik leidde hem naar een stoel toe en dankbaar liet Gilan zich vallen. Die wandeling door de gangen had meer van hem gevergd dan hij wilde toegeven.
Hendrik nam plaats achter zijn bureau en keek de jongen voor hem indringend aan. Gilan staarde net zo hard terug; Carly staarde hem soms net zo aan. Het was hem nog nooit eerder opgevallen, maar de ogen van de koning leken als twee druppels water op die van Carly. Bij de herinnering aan die grote, bruine ogen voelde hij een steek in zijn hart.
Blijkbaar moest Hendrik iets aan zijn gezicht gezien hebben, want hij zei: 'De reden van je bezoek heeft met mijn dochter te maken.'
Gilan knikte. 'Ik moet weten wat jullie afgesproken hebben.'
'Zozo, moet je dat? Ik dacht dat die afspraak iets tussen mij en mijn dochter was.' Hij hield zijn hoofd schuin op precies dezelfde manier als zijn dochter en Gilan verwachtte half en half dat hij ook nog één wenkbrauw op zou trekken, maar dat deed hij gelukkig niet.Gilan had het idee dat dit hele toneelstukje bedoeld was om hem bang te maken, maar daar trapte hij niet in. Zijn vader had datzelfde trucje vaak genoeg gebruikt. Gilan had al jong geleerd om zich er niets van aan te trekken.
'Carly is mijn beste vriendin en zij is de enige reden dat ik nu nog leef. En als ik het me goed herinner, heeft zij een afspraak met u gemaakt om mijn leven te redden. Ik vind dat reden genoeg om mij te vertellen wat jullie deal inhoudt.'
De koning leunde achterover in zijn stoel en spreidde zijn handen alsof hij zijn excuses aanbod. 'Ik geloof dat een verontschuldiging wel op zijn plaats is. Ik heb je onderschat, jonge Gilan.'
Hoewel Gilan geïrriteerd was door dat 'jonge', boog hij zijn hoofd even om aan te geven dat hij de verontschuldiging accepteerde. 'Toch wil ik nog steeds weten wat die afspraak inhoudt.'
'Wil je dat, Gilan? Wil je dat echt?'Alles in hem schreeuwde 'nee!', maar zoals zo vaak luisterde hij niet. 'Ja.'
'Goed, als je het echt wil weten: in ruil voor het behandelen van jouw verwonding, blijft Carly hier wonen om mijn opvolger te worden.'Die paar woorden deden zijn hele wereld instorten. Hij wist niet meer hoe hij moest ademhalen. Hij staarde voor zich uit zonder iets te zien. Hij hoorde niks meer.
Verdoofd stond hij op uit zijn stoel en liep naar de deur, zijn vermoeidheid helemaal vergeten. Hij liep een willekeurige gang in en toen een ander.
Hij wist niet hoe lang hij al door de gangen dwaalde en wist ook niet waar hij was, maar uiteindelijk belandde hij in de speelruimte voor de kinderen van de bedienden.
Gilan ging met zijn rug tegen de muur zitten en trok zijn knieën op. Iets prikte in zijn rug en toen hij het ding pakte, zag hij dat het een oude, rafelige knuffel was. Hij staarde er een tijdje naar totdat zijn ogen zich begon te vullen met tranen. Toen drukte hij de knuffel tegen zijn borst en begon te huilen.
Hallo lieve lezers,
Op het moment dat ik dit type is het 19:10 zondag 6 augustus en wanneer ik dit publiceer is het waarschijnlijk vroeg in de ochtend. En de reden van deze vroege update is dat ik morgen (voor jullie vandaag) op vakantie ga en ik niet weet hoe laat we bij het hotel aankomen en of ik dan tijd en wifi heb om te updaten.
En ik wil ook graag een beroep doen op jullie creativiteit. Ik zoek nog een shipname voor CarlyxGilan. Als je iets leuks weet, laat het dan in de reacties achter. Aan het eind van het volgende hoofdstuk komt dan een lijst met alle nominaties en dan mogen jullie stemmen op degene die jullie het leukst vinden. NB: dit gaat misschien gemeen klinken, maar ik zet je suggestie er alleen bij als ik de shipname zelf ook leuk vindt.
De lijst bevat tot nu toe:
-Cilly
-CilanIk ben benieuwd naar jullie suggesties!
Dag, dag mijn Jagertjes.Xx Charlie
JE LEEST
De Grijze Jager, De Vermoorde Koningin (gaat herschreven worden)
Fanfiction[Vervolg op De Leerlinge Uit Gallica] COMPLEET Het is twee jaar later. Carly en Gilan zijn elkaars beste vrienden en maken Halt helemaal gek. Met haar ouders heeft Carly geen contact en ze wil ook niks met ze te maken hebben. Maar op een dag ontvang...