6. kapitola

23 1 2
                                    

Příštích několik týdnů je velmi složité domluvit další schůzky Brumbálovy armády. Težko se vymýšlí nějaký čas a termín pro tři koleje, z nichž každá má famfrpálový tým. Navíc nebelvírští teď trénují skoro každý den hlavně proto, aby v prvním letošním zápase porazili Zmijozel.

Nicméně Hermiona Grangerová přijde se skvělým nápadem.

"Takže čísla na těhle falešných galeonech se budou měnit?" ptá se Ernie Macmillan.

"Ano," odpoví mu Hermiona.

"Ty vážně umíš proměnlivé kouzlo? Proč nejsi v Havraspáru?" překvapí Terryho.

"Ano, umím. A ta druhá otázka... Kouzelný klobouk o tom uvažoval, ale nakonec mě přiřadil do Nebelvíru," usměje se Hermiona. "Takže když Harry změní na svém galeonu tato čísla, vaše galeony se rozehřejí, vy to tak ucítíte v kapse a zjistíte termín a čas další schůzky. Jasné?" zeptá se ještě a když všichni přikyvují, je se sebou nadmíru spokojená.

Když přijde den famfrpálového zápasu Nebelvír - Zmijozel, studenti všech kolejí se shromáždí na hřišti nedaleko školy. Nikdo z havraspárských ani mrzimorských se nesnaží skrývat svou zášť vůči Zmijozelu a směle fandí týmu Angeliny Johnsonové. Vedle Terryho, Anthonyho a Michaela sedí na lavičkách fandících i Trudy, která se o famfrpál jindy vůbec nezajímá.

Když konečně nastupují družstva dvou bradavických kolejí, Trudy nemůže odtrhnout oči od Freda. Tedy nejspíš od Freda. Z této dálky nedokáže dvojčata jednoznačně rozeznat a tak se dívá na oba dva. Je ovšem přesvědčená, že Fred jde až za Georgem.

Když jsou všichni hráči ve vzduchu, slečna Hoochová vypustí oba Potlouky a Zlatonku, vyhodí do vzduchu Camrál a zapíská na píšťalku. Camrálu se hned ujímá Angelina a řítí se na svém koštěti ke třem velkým obručím na zmijozelské straně. Celý zápas komentuje Lee Jordan, nejlepší přítel Freda a George Weasleyových, který nejde pro slovo daleko a je proto stále okřikován profesorkou McGonagallovou.

I Trudy dnes fandí Nebelvíru a proto ji trochu rozhodí heslo zmijozelských: "Weasley je náš král!" Je mířeno na Rona Weasleyho a je zřejmé, že to nemá být kompliment ale naopak posměšek. Navíc k němu začne znít i posměšná píseň, ve které jde hlavně o to, že prý Ron neumí hrát famfrpál a kvůli němu Zmijozel vyhraje zápas. Ron na postu brankáře vypadá opravdu rozhozeně a bledě jako by vše, co udělá, mohlo vést k rychlému konci zápasu s vítězem v zelené a stříbrné.

Začátek zápasu se podle představ tří bradavických kolejí nevyvíjí. Zmijozel vede a místo jásotu zní sborově: "Weasley je náš král!" Trudy si ovšem všimne, že Harry Potter - nebelvírský chytač - začne za stavu 40:10 pro Zmijozel pronásledovat Zlatonku, která není z tribun skoro vůbec vidět. Hned za ním se žene Draco Malfoy, na stejném postu jako on ale ze zmijozelské koleje. Rychlým letem na košťatech křižují celé hřiště, od jedněch branek až po ty na opačné straně. Po několika minutách letu skrz ostatní členy famfrpálových držstev se Harry natáhne pro něco do vzduchu a tribunami zazní jásot. Harry Potter chytil Zlatonku a Nebelvír vítězí! Naneštěstí se hned nato k nebelvírskému chytači přižene Potlouk a shodí ho na zem. Harry padá z výšky kolem dvou metrů a na zmrzlé zemi si vyrazí dech. Kapitánka nebelvírského družstva k němu urychleně slétne a pomůže mu na nohy. Vypadá v pořádku.

Madame Hoochová slétne na zem a rychlým krokem jde vyčinit jednoho ze zmijozelských odrážečů, buď Crabbeho nebo Goyla. Oba dva jsou Malfoyovými poskoky a Trudy je nikdy nedokázala rozlišit. Jeden je vyšší a druhý obtloustlejší, ale to je vše, co je odlišuje. Na hřišti se mezitím strhne hádka a nikdo z tribun neví proč. Nejprve říká Malfoy něco Harrymu, ale pak se do sporu dostanou i Fred s Georgem. Dvojčata se chtějí na Draca vrhnout, Harry drží George, Alice Spinnetová, Katie Bellová a Angelina uklidňují Freda.

Malfoy má na tváři posměšný výraz, určitě se Weasleyovým posmívá. Po chvíli však Harry George pustí a oba dva se na Draca vrhnou. Harryho pěst, ve které stále svírá Zlatonku se zaryje hloboku do Dracova břicha. Malfoy nejspíš nepomlouval jen Weasleyovi. Madame Hoochová musí okamžitě zasáhnout, sevře hůlku a zřetelně vykřikne: "Impedimenta!" Harryho i George kouzlo odhodí od Malfoye a hned poté jsou vykázáni ze hřiště. Fred se mezitím zklidní a všechny tři dívky ho pustí. Ne dlouho po incidentu se všichni studenti odeberou zpátky na hrad.

Druhého dne si při snídani k Terrymu, Anthonymu a Trudy přisedne Michael Corner se zajímavou zprávou: "Slyšeli jste to? Harrymu, Fredovi a Georgovi zakázala Umbridgeová hrát famfrpál!"

"Páni," překvapí Anthonyho.

"Ale vždyť Fred nic neudělal," zarazí se Trudy.

"Prý, kdyby ho spoluhráčky nedržely, určitě by něco udělal."

"Tss," odfrkne si Trudy a nabere si lžíci pudinku.

Velkou síní se rozšumí zvuk křídel. Přilétají sovy s ranní poštou - jedna za druhou shazují dopisy nebo balíky před jejich adresáty a odlétají zpět do Sovince. Před Trudy přistane dopis od rodičů.

Milá Trudy,

doufám, že se ti daří skvěle jako vždy a že nezanedbáváš své povinnosti. Doma se nic nezvyklého neděje, jen táta změnil práci. Pracuje teď na jedné stavbě a ta práce ho baví daleko více než být správce firmy. Já jsem byla navštívit ty naše vzdálené příbuzné ve Skotsku, ale chytřejší nejsem o nic víc. Ovšem, nevzdávám se a prohledávám další a další archivy a knihovny. Doufám, že jednou přeci jen dokončím náš rodokmen.

S láskou

máma a táta

PS: Kdyby ses chtěla procvičit ve starodávných runách, přeložila jsem ti text tohoto dopisu i do run (viz níže). Aby ses nedivila, proč ti píšu dvakrát to samé. Myslím, že je ještě neumíš číst tak dobře, proto cvič. Jsme na tebe samozřejmě s otcem moc pyšní, ale stále máš kam růst, zlatíčko.

Druhá polovina je opravdu psaná runami a protože není Trudy žádný začátečník, bez problémů ji přečte.

Milá Trudy,

doufám, že se ti daří skvěle jako vždy a že nezanedbáváš své povinnosti. Popravdě ti chci napsat ještě něco, ale ty jsi psala, že dopisy kontrolují, a já nechci, aby se tuto informaci někdo dozvěděl, hlavně na ministerstvu. Proto tento runový překlad. Ve Skotsku jsem se přece jen dozvěděla, že je tu velká pravděpodobnost, že bychom mohly být příbuzné samotné Roweny z Havraspáru. To je přeci naprosto úžasné.

S láskou

máma a táta

PS: Rowenina jediná dcera je Helena z Havraspáru, jinak také Šedá dáma nebo duch havraspárské koleje. Promluv si s ní, prosím (a napiš). A pokud je to jen trochu možné, nikomu, kdo by mohl mít styk s ministerstvem, to neříkej. Zkus runový překlad i když mi budeš psát po rozhovoru s Helenou.

Trudy nemůže věřit vlastním očím. Zaprvé, máma si skvěle poradila s kontrolou dopisů a zadruhé, opravdu může být potomek Roweny z Havraspáru? Trudy nevěřícně zírá na mámino písmo a stále jí její slova přijdou naprosto absurdní.

"Stalo se něco?" zeptá se Terry.

Trudy si dává s odpovědí načas: "Ne... ne, vůbec ne," vzpamatuje se. Když se ovšem na tvářích obou jejích kamarádů objeví zmatený výraz, pošeptá Anthonymu: "Pak vám to povím."

"Hej, já to chci taky..." nedokončí Terry větu kvůli kopanci pod stolem od jednoho z přátel.

Svět J. K. Rowling rukou jiného autoraKde žijí příběhy. Začni objevovat