"Paris, huh." Sier Brianna, mens hun prøver å holde stemmen stø. "Ikke verst."
Bri klarer å holde maska i ti sekunder til, før glasset renner over.
"Så, nå skal du og Rue også forlate meg? Først Caspar og nå dere to! Det kommer jo ikke til å være noen elever igjen til neste skoleår!"
Brianna ser ned på hånda mi, som har et fast grep om hennes.
"Selvfølgelig er det det." Protesterer jeg og prøver meg på et smil. Bri ser bort. "Bax, Ingrid, Jasper, Jeremias og jeg er sikker på at du har fått masse andre venner i Nivået ditt i tillegg." Begynner jeg å ramse opp.
"Men de er ikke dere." Protesterer hun oppgitt. "Åh, herregud! Jeg kommer til å måtte få meg en helt ny romkamerat." Sukker hun og rister på hodet.
"Faktisk..." Rue som har forholdt seg stille til nå, setter seg ned ved siden av Bri på sofaen, og fortsetter: "... Jeg har hørt rykter om at du kanskje skal få dele rom med Ingrid."
Bri ser overrasket på henne, og det samme gjør jeg.
"Men hva med Bax?" Spør Brianna og tar ordrene rett ut av munnen min.
"Saken hans har endelig blitt tatt opp av Rådet. Han skal dra til London imorgen sammen med Heals. Vi får krysse fingrene for at han seirer." Forklarer Rue og smiler.
Endelig skjer det noe positivt, tenker jeg.
"Når kommer han tilbake?" Spør jeg, ivrig etter å få vite hvordan det kommer til å gå.
Smilet til Rue fordufter og hun ser trist på den svarte TV-skjermen.
"Det vil ta et par dager, minst." Forteller hun nedslått og møter blikket mitt med triste øyne.
"Mener du at vi kanskje allerede har dratt når han kommer tilbake?" Spør jeg og håper inderlig at jeg ikke har rett.
Uheldigvis nikker Rue, men klarer å prestere et svakt smil.
"Det stemmer nok, men i det minste vil han endelig bli hørt, la oss ikke gjøre det til noe negativt."
Bri og jeg nikker oss enige, og jeg klarer å holde tilbake tårene, som har presset seg på helt siden vi fikk høre om omplasseringen vår fra Rektor Heals.
"Da må vi gjøre det beste vi kan ut av de neste par dagene!" Konstaterer Bri bestemt, og tørker bort tårene sine med skjørtet til den lyserosa kjolen hun har på seg.
"Vi burde egentlig pakke først." Svarer Rue unnskyldende og reiser seg opp fra sofaen igjen.
"Og,.." Jeg nøler idet jeg får se det truende blikket til Bri, hun ser enda skumlere ut en vampyrkjæresten sin, men jeg bestemmer meg for at jeg må fortelle henne hva jeg skal. "Imorgen skal jeg til Season Ville for å se foreldrene mine én siste gang før jeg drar."
Bri må har sett hvor nervøs jeg er, for hun slapper av og gir meg et oppmuntrende smil.
"Det er greit, jeg forstår."
"Du kan jo være med, vi kunne hilse på moren din også."
"Nei!" Utbryter Brianna sint, men tar seg raskt sammen. "Beklager. Jeg har bare ikke et særlig godt forhold til den kvinnen, pluss at jeg tror at det er best om du får være alene når du møter foreldrene dine igjen."
Jeg nikker forståelsesfullt, og innser at Brianna har rett når det gjelder å se mødrene mine igjen.
"Jeg får gå og pakke, men vi ses igjen ikveld til Fellesmåltidet." Sier Rue, før hun åpner døra og forsvinner ut i gangen.
"Rue har rett, jeg må også begynne å pakke." Forklarer jeg Bri, som sender meg en misfornøyd grimase.
De neste par timene raser forbi på rekordtid. Jeg har lagt frem alt jeg skal ha med meg til Paris på senga mi, og ventet på at tjenestrinnene skal komme opp med en koffert til meg. Siden alle klærne jeg trenger dukker opp i klesskapet når jeg trenger dem, var det ikke vanskelig å pakke. Jeg lurer på hvordan ting fungerer på det franske akademiet. Kommer alt til å være helt likt? Jeg vet jeg kommer til å måtte tilpasse meg til en helt ny timeplan, og det er synd siden jeg akkurat har vant meg til den gamle.
Når det nærmer seg middagstid, tar jeg på meg en svært bukse og en hvit bluse, som jeg bare vet at jeg kommer til å søle på.
"Jeg kommer straks, skal bare gå på toalettet én siste gang." Skynder Bri seg å si før hun låser seg inn på do.
"Jeg venter utenfor." Roper jeg gjennom døra og går ut i korriodren utenfor.
Det overrasker meg ikke å se at Rue allerede er på vei mot meg.
"Hvor er Brianna?" Spør hun idet hun kommer frem til meg.
Håret hennes er gredd bak ørene, og avslører to små øredobber formet som ravner.
"Hun er snart klar, hun måtte bare på do én gang til." Forklarer jeg, uten å fjerne blikket fra de sølvskimrende ravnene.
Rue nikker.
"Jeg visste ikke at du hadde hull i ørene." Plumper det ut av meg og jeg rødmer.
Rue ler og drar forlegent i det svarte håret.
"Ingrid fikset det for meg er par uker tilbake." Forklarer hun på med en skuldrtrekning.
"Det var veldig fine øredobber, jeg visste ikke at du var så interessert i fugler." Sier jeg, og denne gangen er det Rue sin tur til å rødme.
"Jeg er ikke det." Ler hun før hun legger til:
"De var en gave. Jeg tenkte jeg kunne bruke dem idag siden det er en av de siste kveldene våre her."
Jeg nikker, men klarer ikke å la være å lure på hvem som ga dem til henne. Jeg skal til å spørre idet døra til rommet mitt åpnes og Bri kommer ut.
"Er dere klare?" Spør hun og lukker døra etter seg.
Hun virker blekere enn vanlig, og blikket hennes er merkelig ufokusert.
"Går det bra?" Spør jeg og tar armen hennes.
Hun nikker og sender meg et bredt smil.
"Tipp topp."
Det føles ut som om det er noe Bri ikke forteller meg, men det virker ikke som om hun er i humør til å snakke om det.
"La oss gå." Sier jeg istedenfor og tar armen til Rue også.
YOU ARE READING
Differenty Academy
FantasyErione Hillingworth bor i et helt normalt nabolag, i et helt normalt hus med sine ganske normale adoptivmødre Jessica og Karen. Det eneste problemet er at hun er fullstendig usynlig. Hennes liv bestod av de samme rutinene dag inn og dag ut, helt til...