#aroganti

16 4 10
                                    

Oamenii aroganti. Cred ca fiecare dintre noi cunoaste macar un astfel de specimen. Acel om care e cu nasul pe sus si iti vine sa-l iei la palme si la pumni din cauza atitudinii sale enervante.

Un astfel de om am intalnit si eu acum cateva zile.

Politist de meserie (n-am nimic cu ei, ba din contra) ne tot povestea (vorbesc la plural caci eram mai multi din neam) cum ca lui nu-i pasa cine ce are, ca e un om corect si alte chestii.

Nimic rau, pana aici, ci din contra, laudabil.

Insa cand minunatul meu (si vorbesc serios) frate a vorbit si el, tipul nu se mai oprea din a se lauda. Ca el rezolva, ca el are putere si renume, ca nu stiu ce.

Noroc ca de-ai mei din neam au tacut, ca altfel iesea urat.

Da, avem si noi rude pe la politie, prieteni de familie importanti si alte chestii, ca asa s-a intamplat. Insa noi nu ne laudam si nici nu tragem nu stiu ce sfori ca sa-i sfidam pe ceilalti sau alte lucruri.

Noi asteptam ca tot omul la cozi interminabile (buletin, pasaport, facturi, magazin etc), respectam legea (si daca nu, dam de bucluc la fel de mare ca oricine) si multe altele.

Pe mine, sincer, ma enerveaza oamenii ingamfati. Imi vine sa le trag in fiecare secunda a vietii lor penibile un pumn in moaca.

Insa, pentru ca acest capitol sa fie cu adevarat complet, voi mai adauga o intamplare care am trait-o.

In ziua cand s-au afisat rezultatele cu liceele, am fost contactata pe messenger de o fata necunoscuta.

Discutia a fost cam asa:

"Buna"
"Hei"
"Ai intrat la Eminescu pe stiinte sociale?"
"Da. Si tu, nu?"
"Yep. Suntem in aceeasi clasa. Stai, ca te bag in grupul clasei"

Toate bune si frumoase. Fetele nu vorbeau cine stie ce la momentul respectiv, iar eu am vorbit cu baietii (nu sunt sexista, insa ma inteleg deobicei mai bine cu baietii decat cu fetele). Dupa ceva timp eu am iesit de pe mess, ca ma plictisisem sa vorbesc, insa mesajele imi apareau in bara de sus a telefonului. Ce sa vezi? Baietii vorbeau de mine.

"Ba, ce misto e Kushi (bine, nu mi-au zis asa, dar imi pastrez numele de cod 😂)"

"Stiu, nu? E foarte de treaba"

"Imi place atitudinea ei, e chiar misto"

Si alte chestii de genul.

Eh, la cateva saptamani dupa, am inceput sa vorbesc cu o fata, Irina, care in prezent e colega mea de banca (sau ma rog, o sa fie. Sper sa nu avem banci de o singura persoana 😭). La cateva zile ea a venit in oras (ca era prin afara sa) si ne-am intalnit la mall. Am vorbit, am ras, iar intr-un moment imi zice "Vrei sa-ti spun ceva?"
"Sigur"
"La inceput, mi s-a parut ca esti ingamfata, cu nasil pe sus si alte chestii. Cand am vazut cum vorbesc baietii despre tine ma intrebam "da ce-i asa special la ea?". Acum, cand am vorbit si eu cu tine, realizez ca esti total opusa fata de cum credeam"

Oamenii nu sunt mereu asa cum par, dupa cum vedeti. Da, eu tin capul sus. Merg mandra pe oriunde si nu ma plec in fata nimanui. Nu cred deloc in vorba "capul plecat sabia nu-l taie" ci din contra, cred ca-l taie mai usor si mai rapid. Insa nu sunt ingamfata. Nu ma cred neaparat superioara cuiva. Nu-mi pasa daca cineva are 7 clase cata vreme ai ce discuta cu el. Nu consider ca cinrva cu 3 facultati e neaparat mai bun sau inteligent decat un om cu 7 clase.

Nu sunt nici rasista, nici homofoba. Nu pun cuiva eticheta de "cocalar" pentru ca asculta manele, ci pentru ca se poarta, vorbeste si imbraca ca unul.

Si acum ia hai gata, ca m-am laudat prea mult. Scarba sa-mi fie de mine 😂.

I-am zis mamei despre ce mi-a marturisit colega mea. Zicea ca ceva de genul a patit (culmea) si sora mea mai mare.

Fratele meu iesea mult pe afara, in timp ce sora mea statea in casa si invata. Intr-o zi, o prietena de a fratelui meu a venit ca sa-l roage sa-i schimbe (sau reseteze/reinstaleze) windows-ul.

"Peste (nume de cod 😂) este acasa?"

"Nu, nu este. De ce?"

"Pai, l-am rugat sa-mi rezolve windows-ul, si azi trebuia sa vina..."

"Daca vrei ma ocup eu de el"

"Serios?"

"Sigur"

S-au dus la fata si sora mea i-a rezolvat windows-ul.

"Esti altfel fata de cum credeam eu"

"Serios? Dar cum credeai ca sunt?"

"Ingamfata, nu vorbeai niciodata cu noi..."

"Dar m-ati intrebat vreodata ceva si nu v-am raspuns?"

"Dar am indraznit sa te intreb? La ce mi-a zis Peste despre tine, nici nu-mi imaginam ca vom vorbi vreodata. Zicea ca atunci cand intra in casa miroase a creier ars de la tine"

Uneori, persoanele care par ingamfate sunt de fapt foarte de treaba. Daca nu ti capul sus te calca lumea in picioare. Ba mai mult, oamenii puternici au in general tendinta sa tina barbia sus. Insa asta nu inseamna neaparat ca sunt ingamfati. Prin urmare, nu judecati o persoana ca fiind intr-un fel pana nu vorbiti cu ea.

Va pup pe bot, prajitilor.

Hai pa!

#Kushi out

Simple gânduri 1Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum