Magické bytosti: Trpaslík

279 39 20
                                    

Ďakujem čitateľom za plno nových nápadov na články, ak by vám opäť niečo napadlo, píšte! Teraz sa však poďme pozrieť na magickú bytosť! :)

Trpaslíci sú podľa mňa bytosti, ktoré sa v príbehoch tu na wattpade toľko nevyskytujú. Zväčša ich môžeme nájsť v tlačených knihách ako sú napríklad série o Artemisovi Fowlovi, Eragonovi, ale aj v Kronikách Narnie. Dnes si o nich niečo povieme a ja pevne verím, že ich zahrniete do svojich príbehov :D.

Trpaslíci sú rovnako ako elfovia najstaršími magickými stvoreniami. Ich pomenovanie je odvodené od ich výšky, ktorá nikdy nepresiahne 150 cm. Pôvodne to boli mytologické bytosti germánskeho pôvodu, no najviac sa vyskytujú v nórskych legendách.

Dlhé fúzy a brady až po zem sú pri ich opisovaní samozrejmosťou. Vedeli ste, že podľa dĺžky fúzov sa meria úcta? Napriek svojej výške to sú silné a ťažké stvorenia, ktoré sa vedia poriadne pobiť keď treba. Sú teda vynikajúcimi bojovníkmi a ako zbrane používajú najčastejšie sekery a kladivá. Málokedy používajú meče, pretože sú pre nich priveľké. Necítia bolesť tak ako napríklad elfovia alebo ľudia. Odolnosť voči hladu, otrave jedom a alkoholu, ktorú si veľmi radi dokazujú.

Sú to odolné a vytrvalé stvorenia, ktoré milujú prírodu, hlavne jej neživú zložku ako sú kamene a samotná zem. Hory sú ich domovom a skalné steny dokonalými príbytkami. Zem využívajú aj na ťažbu drahých kameňov, ako sú diamanty, smaragdy a rôzne ďalšie kamene. Tiež sa venujú baníctvu. Ich zručnosti však nespočívajú len vo vykopávaní kameňov, oni totižto vyťaženú rudu spracúvajú a sú skvelými kováčmi.

Každý z trpaslíkov-bojovníkov túži po smrti v čestnom boji. Keď jeden z nich zomrie, potrpia si na priam obradné pochovávanie do hrobky z kameňa, pretože veria, že vzišli z kameňa a v kameň sa aj po smrti obráti.

V súčasnosti sú trpaslíci takmer vyhynutým národom a ja pevne dúfam, že som vás aspoň trochu inšpirovala na ich vzkriesenie.

Použili ste už niekedy vo svojom príbehu postavu trpaslíka?  

Sprievodca svetom FantasyKde žijí příběhy. Začni objevovat