Časové posuny v texte, alebo ako sa pekne posunúť v deji dopredu

205 39 10
                                    

Hneď na začiatok mám otázku. Kto z vás, autorov, má problém pri posúvaní sa v deji? Ja sa musím priznať, deje sa mi to takmer neustále a mnohokrát sa neviem aj niekoľko dní pohnúť ďalej. Predpokladám, že nie som sama a aj preto som sa rozhodla trochu hľadať a spísať niekoľko rád, ktoré by mohli pomôcť. Tak snáď niečo pomôže.

Čo som si všimla pri iných príbehoch, ale aj sama pri sebe, častokrát použijem nejaký symbol na oddelenie dvoch rôznych časových úsekov alebo udalostí. Je to asi to najjednoduchšie riešenie aké sa dá len nájsť. Niekedy sa to však jednoducho nedá, pretože príbeh a zvlášť konkrétna kapitola potrebuje aj tú svoju nudnú časť, kým sa dostanete k tomu podstatnému. Nie vždy sa to teda dá preskočiť, prípadne obísť takýmto symbolom.

Ďalšou možnosťou je využiť pohľad inej osoby. Hlavne v tom prípade, že sa vďaka nemu pohnete ďalej a stane sa niečo zaujímavé, čo lepšie pomôže v plynutí deja. Ech, no vôbec to neznie tak ako som chcela, takže to skúsim trochu objasniť inak. Máme, dajme tomu, dve postavy, A a B. Potrebujete sa posunúť pri postave A, avšak museli by ste písať len o niečom nudnom, čo je vcelku zbytočné. Tak si vezmete postavu B, pri ktorej sa odohrá niečo dôležité a vďaka tej udalosti sa dopracujete tam, kam ste sa potrebovali dopracovať s postavou A. Jednoduché, no nie? :D

Ako tretiu rada, som našla niečo, čo ja osobne veľmi nepoužívam. Kapitola sa dá rozdeliť, napríklad nočným časom, teda spánkom postavy. Môžeme využiť symbol na oddelenie a pokračovať nasledujúcim dňom ráno. Dej tiež môžeme posunúť aj cestovaním. Trochu opíšeme krajinu a ľudí, ktorých stretneme a hotovo. Poprípade sa počas cesty môže stať niečo zaujímavé, čo sme pôvodne ani neplánovali do príbehu vsadiť. Aj také sa predsa stáva :D.

A teraz taká rada z mojej strany. Kamarátka mi neustále po prečítaní môjho príbehu otrepala o hlavu jedno: dialóg, dialóg. A má pravdu. Dialóg skutočne posúva dej dopredu, preto odporúčam využívať hlavne dialógy. Viem, že niekedy sa to bez nudných opisov nezaobíde, pretože fantasy si to vyžaduje, no treba to skúsiť. Kto z vás teda číta niečo z mojej najnovšej tvorby, vie, že kapitoly sú skutočne viac zásobené dialógmi :D.

A ako ste na tom vy? Máte podobný problém ako ja? Ak áno, ako ste ho riešili? Nové nápady sú vítané ;). 

Sprievodca svetom FantasyKde žijí příběhy. Začni objevovat