terka1412

196 23 16
                                    

Najlepší priatelia majú niečo spoločné. Nemusí to byť povaha ale aj osud, ktorý ich nečakane spojí. A ich osud spájajú modré náhrdelníky

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ako sa štyri dievčatá vrátia domov zo Španielska? Podarí sa im varovať KSABZ (Kúziel Schopný A Bojovo Zdatný) tábor? Cestu im však sťažuje nejaká silná víla. Kto to je? A prečo ich chce zabiť?

V našom svete existuje aj iný, ľuďom neviditeľný. Dosť to čarovné bytosti obmedzuje, lebo ak ich nejaký človek vidí, nedokážu používať svoju moc a niektorí, ako napríklad pegasy úplne zmiznú, až kým sa človek prestane pozerať. No tak to určili Zakladatelia. Mnohý ich poznajú pod názvom živly. No strácajú vernosť tých, ktorí im ju prisahali.

Magické bytosti sa búria a vznikajú dve veľké skupiny:

Pomocníkov Smrti, ktorá získava silu od svojej uväznenej sestry, alebo tí, čo zostali na strane Zakladateľov v nádeji, že ich svet ostane takým aký bol doteraz.

Ja osobne by som anotáciu ešte trochu poupravila, hneď v druhej vete mi chýba slovíčko len (nemusí to byť len povaha, ale aj osud). Inak námet príbehu hodnotím veľmi pozitívne :).

Časť pred prológom mi príde z môjho pohľadu vcelku zbytočná, pretože o bytostiach sa môžeš pokojne rozpísať aj v nejakej kapitole, kde sa to bude aj lepšie hodiť k popisom. Ďalšia vec na ktorú tiež osobne nemusím, je rozprávač v prvej osobe. Neviem, možno je to len môj pocit, no nemáš toľko možností ako sa vyhrať so slovami. Takisto nemusíš toľko dávať pozor na opakovanie slov, v prvej osobe sa častokrát zamotáme do som/sa/si :D (to viem z vlastnej skúsenosti). Keď už som pri osobách a rozprávačoch, pohľad tretej osoby, ktorý si zakomponovala ako jednu celú kapitolu, mi prišiel nelogický a zmätočný.

Príbeh by sa určite čítal dobre, kebyže je dej trochu spomalený, pretože teraz to je celé rýchle a úprimne, mne sa to celé zlievalo dokopy a v niektorých momentoch som poriadne nevedela čo sa v texte deje. Čo sa týka ešte rýchlosti deja, je tam priveľa informácii. Zarazili ma aj niektoré udalosti, pretože prišli nečakane bez akéhokoľvek odôvodnenia.

Spomínam to často, čísla by sa mali písať slovom, nie číslovkou. Neviem ako ostatným, ale mne to už teraz, po toľkom čítaní, reže oči doslova. Tiež som našla plno preklepov, vynechaných písmen a gramatických chýb, ako napríklad niesom a nieje, ktoré by sa mali písať oddelene. Tiež ti niekedy pri vlastnom podstatnom mene uniklo písmenko na začiatku.

 Tiež ti niekedy pri vlastnom podstatnom mene uniklo písmenko na začiatku

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Čo ťa primälo k písaniu? Podľa toho čo som čítala na tvojom profile, zaujímaš sa aj o grafiku a tvorbu coverov. Čo ťa teda baví viac?

Na 100% ma baví viac písanie. So slohmi som nikdy nemala problém a moc ma bavia.

Je to síce trochu otrepaná otázka, ale kedy vznikol námet na tento príbeh?

No, námet vznikol z jednej kresby, ktorú som potom s kamarátkou prerobila na komix o Nataši, čo išla študovať mágiu do Nemecka. Niečo som pridala, niečo zmenila. Ono to bol komix s úplne iným dejom, no škola KSABZ, Nataša, Liana a babka ostali rovnaké. Inak to bolo o riaditeľovi, čo vyzeral ako Dumbledore :), takže je vidno tá zmena.

Máš nejakú konkrétnu inšpiráciu pri písaní tohto príbehu? Nejaká pesnička, možno postava z nejakého iného príbehu?

Inšpiráciou bola tá kresba/komix. Inak už nič. Mňa nikdy neinšpirivali piesne (tým netvrdím, že hudbu nemám rada). Niekedy ma ale išpirujú knihy, ako keď som raz napísala sloh (našťastie len nanečisto) o polobohoch s menami so Selekcie.

Aké sú tvoje ďalšie plány s týmto príbehom a jeho postavami?

Teraz príbeh opravujem, lebo je tam rýchly spád deja. Časti budem vydávať, no až tak asi raz za mesiac. V postavách moc nemienim meniť (možno niektoré zmenia stranu dobra na tú zlú, či naopak), no niektorí mi vravia, že sa im pletú mená, lebo väčšina sa začína na ,,L". To sú asi moje všetky plány s príbehom :)


Ďakujem autorke za rozhovor a prajem ešte veľa úspechov. Snáď sa na mňa nenahnevá za tú kritiku, no úprimnosť pomáha napredovať :) . 

Teraz sa obraciam na vás, čitatelia :D. Má záujem niekto z autorov o recenziu na svoj príbeh? Ak áno, píšte, konečne budem mať viac času na čítanie. Moja ďalšia otázka je smerovaná na nový typ článkov na pokračovanie (taký ten seriál), ktoré by sa týkali slovenčiny (gramatika, štylistika a podobne). Ste za takýto typ článkov? Ak áno, počúvam návrhy na témy, ktoré by sa tu mali určite objaviť :D. Taktiež ak chcete nejaký konkrétny článok k písaniu fantasy, píšte! Ja zas nemám nápady :D.

No a na záver ešte jedna otázka :D Má niekto z vás funkčný twitter? Ak hej, tak hoďte očkom trochu na môj profil, kde nájdete najnovšie info z mojej tvorby a možno aj niečo viac o mne :D. 

Sprievodca svetom FantasyKde žijí příběhy. Začni objevovat