Mágia vo fantasy príbehoch, alebo ako vybrať správny typ mágie

656 70 11
                                    

Dneska sa pozrieme na mágiu, ktorú sa chystáme použiť v našom novo pripravovanom príbehu. V predchádzajúcom článku sme si povedali niečo o druhoch mágie a tieto vedomosti môžeme teraz zužitkovať pri výbere vhodnej mágie do príbehu. Samotný výber nám ovplyvňuje celkovo dosť faktorov, ktoré súvisia s našim príbehom. Preto musíme byť pozorný a poriadne sa zamyslieť akú mágiu vo svojom príbehu vlastne chceme.

Tému máme premyslenú, dejovú líniu zhruba načrtnutú, takže vieme kam má náš príbeh smerovať a o čom bude. Toto je pri výbere mágie jedna z dôležitých vecí. Ďalšími otázkami pri správnom výbere sú aj tieto: kam má hlavná postava smerovať svojim vývojom?, kde sa bude príbeh odohrávať? Aj podľa týchto vecí, si vieme určiť tú správnu mágiu. Ak bude dejiskom vášho príbehu prírodné prostredie, je celkom jasné, že autor si zvolí mágiu živlov. Nesmie však zabúdať na to, že aj tento typ mágie si treba poriadne premyslieť.

Ak je naopak prostredie sústredené do mesta, kde má vládu betón a príroda sa tam nevyskytuje, mágia živlov nám bude takpovediac na dve veci, teda vo väčšine prípadov. Preto zauvažujme a prebehnime si v hlave našu zložku so znalosťami o mágii. Použiť temnú alebo svetlú mágiu? Alebo bude lepšie vymyslieť si niečo vlastné? Pri tejto otázke sa zastavím. Je samozrejmosťou, že si autor pospája niekoľko druhom mágie dohromady. Má to lepší aj efekt aj rozsah vedomostí postavy je väčší a my tak máme viac možností pracovať s vývojom postavy počas celého príbehu. Vďaka skombinovaniu niekoľkých druhom mágie tak môžeme dosiahnuť aj efekt všestrannosti postavy a nebude pôsobiť len ako nejaká bábka, ktorú ste si vymysleli a hodili ju na papier. A to je presne to čo chceme, že? Aby naša postava zaujala svojou vnútornou podstatou a aj vďaka mágii, ktorá bude hrdinovi z príbehu kolovať v žilách, to môžeme veľmi dobre dosiahnuť. Treba si k tomu len sadnúť, poriadne na tom popracovať a konečný efekt nás môže niekedy poriadne prekvapiť.

Okrem mágie pre postavy by sme tiež mali premyslieť mágiu zvierat a rôznych magických bytostí, ktoré sa v príbehu tiež vyskytujú. Ak používame už existujúce magické bytosti, nezabúdajme, že nemusíme ostať len pri ich pôvodných vlastnostiach, ktoré už majú dané, ale môžeme ich dotvárať podľa toho čo vyžaduje náš príbeh a naša predstava. Tu už môžeme uvažovať nad inými druhmi mágie ako napríklad o schopnosti nechať levitovať veci, čítanie myšlienok alebo aj predpovedanie budúcnosti.

Pri výbere vhodnej mágie do príbehu nás obmedzuje jedine naša vlastná fantázia. Ak máte problém s vhodným výberom, neváhajte napísať niekomu o kom viete, že by vám dokázal poradiť, že má nejaké skúsenosti a hlavne, že vás neodmietne.

Podľa čoho vyberáte mágiu do svojho príbehu vy?

P.S.: Ďakujem krásne za viac ako 300 čítaní a viac ako 100 hviezdičiek! Ako darček prinášam ďalší článok ;) 

Sprievodca svetom FantasyKde žijí příběhy. Začni objevovat