Tvorenie histórie vo fantasy príbehu

355 43 17
                                    

Minule v komentároch padol návrh na napísanie článku o tvorbe histórie vo fantasy príbehu. Tak som sa zamyslela čo by sa dalo napísať k tejto téme. Popravde, veľa mi nenapadlo, no aj to málo snáď pomôže.

Pri tvorbe histórie vo fantasy veľmi záleží na prostredí, v ktorom sa dej odohráva. Ak máte vytvorený vlastný svet, tvorenie histórie je len a len na vás. Môžete sa oprieť o vlastná fantáziu. Odporúčam inšpirovať sa skutočnými dejinami, môžu totiž veľmi pomôcť pri vašom tvorení. Nezabúdajte, že história nemusí byť zakaždým nudná. Vyvarujte sa preto presným číslam a rôzny faktom, ktoré sú nepodstatné ako napríklad koľko pšenice bolo vyprodukovanej v tom a to roku. :D

Ak je však dej vášho príbehu zasadený do reálneho sveta, musíte sa opierať o skutočné informácie z tej doby ak chcete, aby váš príbeh vyznel vierohodne. Historická fantasy je náročná na prácu s históriou, pretože tam si treba dať pozor nielen na udalosti, dobové oblečenie, ale aj na slovník a slová, ktoré vyslovia vaše postavy. Vyvarujte sa používaniu slangových slov, ktoré vy sami používate v bežnom živote, postavy v histórii určite nepoužijú slovo vecko, ale skôr asi toaleta.

Na ozvláštnenie histórie je celkom fajn použiť nejaké legendy, príbehy starých mám, alebo niečo podobné, čo príbehu dodá ten správny nádych a nenechá ho jednotvárnym. Ja osobne používam vo svojich vlastných príbehoch aj historické vsuvky, takže kto chce, môže sa pozrieť do príbehu Rod Dračích majstrov: Intrabit in draconem, kde sa tieto historické vsuvky nachádzajú.

Dúfam, že som aspoň trochu pomohla :D Ako si vytvárate históriu v príbehu vy?    

Sprievodca svetom FantasyKde žijí příběhy. Začni objevovat