Ako by mala vyzerať správna dĺžka príbehu?

345 60 42
                                    

Po dlhom čase sa znova prihováram novým článkom príručky :D

Častým problémom pri písaní je samotná dĺžka textu. Nielen pri jednej kapitole, ale pri celom príbehu. Počet slov a dĺžka celého príbehu (novely) závisí hlavne od samotného autora. Niekomu sa môže dĺžka príbehu zdať ako priveľmi dôležitá, no nie vždy to tak aj musí byť. Dĺžka nie je zárukou kvality. My všetci čo píšeme na Wattpad, píšeme hlavne pre seba a ľudí, ktorým sa naše príbehy páčia. Preto by sme sa nemali priveľmi zamýšľať nad množstvom celého príbehu. Omnoho viac by sme sa mali zamerať na dĺžku samotných kapitol. Čo je veľa a čo zase málo?

Ak sú kapitoly pridlhé, čitateľa začnú nudiť a ak sú prikrátke, čítajúcich to tiež veľmi nenadchne. V mnohých článkoch na internete uvádzajú, že primeraný počet slov na kapitolu je okolo 1600. Ja osobne s tým súhlasím, pretože takéto množstvo slov vám vyjde približne na dve a pol A4. Stáva sa však, že autora kopne múza a kapitola, ktorá mala mať pôvodne len niečo vyše 1000 slov má zrazu pomaly 5000.

Pre správny počet slov pri fantasy by ste mali pamätať na niekoľko vecí. Počet slov závisí hlavne od toho, komu je váš príbeh určený. Ak je to fantasy určená pre mladších, príbeh určite nebude dlhý ani priveľmi zložitý. Ak máte v pláne niečo väčšie a dejovo zložitejšie, príbeh určite bude mať viac ako pár tisícok slov.

Podľa mňa písanie nie je len o počte slov. Ide hlavne o kvalitu deje, postáv a celkového dojmu, ktorý by mal poriadny príbeh v čitateľovi vyvolať. Ak sa však budete upínať len na počet slov, môže sa to odraziť aj na vašom príbehu (nehovorím, že vždy to tak aj musí byť). Keď sú slová pre vás dôležité, skúste sa zúčastniť napríklad NaNoWriMo výzvy v novembri a potom sa môžeme spoločne porozprávať o tom ako sa vám darilo a či ste výzvu vôbec zvládli.

Správna dĺžka neexistuje. Myslím, že na toto ste už mnohí prišli aj pri písaní svojich príbehov, nie každý je totiž rovnako dlhý.A práve v tom je čaro písania, v tej rôznorodosti. 

Aký názor máte na počet slov a dĺžku príbehu vy?         

Sprievodca svetom FantasyKde žijí příběhy. Začni objevovat