Dnes len niekoľko tipov ako vybrať správne meno a charakter pre postavu :D Do komentárov mi môžte písať svoje vlastne nápady a tipy ako vyberáte meno vy. Som zvedavá čo sa nové dozviem.
Výber mena pre postavu. Síce som už venovala jeden článok vhodnému výberu mena pre postavu, dnes sa na to pozrieme z iného uhla (teda dúfam). Pamätám si, že som spomínala aj niečo ohľadom významu mena a práve toto som chcela spomenúť aj v súvislosti s facebookovou skupinou. Prevládalo dosť názorov, že meno pre postavu nie je dôležité, podstatnejší je charakter. Tiež tam bolo niekoľko kometárov typu, že si autori nemajú pýtať radu ohľadom mena pre svoju postavu.
Ja osobne si myslím, že meno je jedna z dôležitých vecí pri tvorbe postavy. Keď sa pozriete na už vyššie spomínané významy mien, zistíte, že postave svojim spôsobom dodávajú charakter. Pred výberom mena si svoju postavu charakterizujte. Podľa vlastností si potom môžete vybrať meno vhodné priamo šité na mieru vašej postave.
Vhodné meno sa však dá vybrať aj iným spôsobom. Vypíšte si trebárs vaše obľúbené mená aj s významom. Odložte si ich nabok a pusťte sa do tvorenia charakteru postavy. Nerobte to však podľa významov mien, ale podľa druhu príbehu a deja. Až keď budete mať vytvorenú postavu siahnite po zozname s menami. Meno po mene si prejdite zoznam a jedno z mien sa vám bude hodiť viac ako ostatné.
Samozrejme sa častokrát stáva, že meno pre postavu máte vymyslené ešte skôr ako všetko ostatné :D. Pri príbehu máte však jednu výhodu oproti realite. Charakter postavy môžete sami vytvoriť a podľa toho zvoliť aj meno. V realite to nejde, pretože keď sa narodí dieťa, nemôžete dopredu vedieť akú bude mať povahu, a tak význam vybratého mena nemusí sedieť tak ako pri vašom príbehu.
ČTEŠ
Sprievodca svetom Fantasy
De TodoChcete písať fantasy príbeh a neviete si s ním rady? V tom prípade by vám táto príručka mohla pomôcť. Rady a postrehy, nielen moje, recenzie na wattpad fantasy príbehy a rozhovory s autormi, ktorí sa venujú fantasy. cover od @VeronicaElisse