Vo fantasy sa dá považovať za zbraň takmer čokoľvek, dokonca aj samotná mágia. Vo fantasy sa dá hovoriť o zbraniach skutočne širokého záberu, či už to budú meče, sekery, luky, kuše, dýky, bojové vejáre, kopije alebo čokoľvek čo vám ešte napadne. Každá z tejto zbrane môže mať rôzny tvar, veľkosť, zdobenie a využitie. Okrem toho však môže ktorákoľvek zbraň obsahovať aj mágiu, ktorá znásobí jej silu.
Poďme sa teraz pozrieť na najčastejšie používané zbrane vo fantasy dielach. Zo všetkého sa asi najviac využívajú meče a dýky, aspoň teda čo som si ja všimla. Tieto zbrane s ostrými hranami a častokrát špicatým koncom, sú schopné nielen ublížiť, ale aj zabiť. Neviem čo to je skutočne tak, no mám pocit, že plochou stranou meča sa dá aj omráčiť, no nie som si tým istá. Okrem toho môžeme z iných príbehov vedieť, že meče nie sú len kovové, ale aj drevené, takzvané cvičné meče, ktoré sa využívajú na tréning a tiež sa s nimi mnohokrát hrajú malí chlapci. Ďalšou takou zbraňou, ak sa dá za zbraň považovať, je mágia o ktorej som sa zmieňovala už vyššie. Samotnej mágii som venovala niekoľko článkov, takže sa tu dneska nebudem viac rozpisovať. Nasledujúcom a celkom obľúbenou zbraňou je podľa mňa luk všetkých tvarov a farieb. Ja osobne som vo svojom poslednom príbehu využila práve luk, ktorý však bol využívaní viac ako magický predmet ako zbraň (neberte to ako propagáciu, je to čisto len na lepšie vysvetlenie).
Okrem týchto, pre mňa klasických zbraní, sa využívajú aj rôzne vrhacie nože a iné ostré predmety, ktoré vedia ublížiť. Mňa osobne zaujali zbrane hviezdicovitého tvaru, ktorú sa hádžu, no neviem ako sa volajú. Je tiež dosť známe, že práve trpaslíci využívajú pri boji hlavne sekery, s ktorými sa vedia dokonale oháňať.
Úprimne, neviem čo viac sem dodať, ak y ste však mali akékoľvek nápady, článok určite aktualizujem :).
Ďakujem každému, kto sa zastavil na mojom profile a zanechal mi názor na anotácie, ktoré som zdieľala. Pôvodne som chcela príbeh publikovať už dnes, na svoje narodeniny ako darček pre vás, no po zistení ako niektorí dokážu podať kritiku, som akosi stratila chuť do písania. Samotná kritika mi neprekáža, len ten spôsob. Mám pocit, že celá táto komunita ide dole len vďaka správaniu niektorých ľudí a mňa úprimne prestalo baviť prispieva sem svojou tvorbou. Preto som sa rozhodla zastaviť svoju tvorbu a na mojom profile sa nezjavia už žiadne ďalšie príbehy. Príručku však nezastavím, články budem pridávať určite, rovnako ako recenzie. Viem, že toto sem nepatrí, no potrebovala som sa podeliť o svoje pocity a myšlienky. Vďaka vám teda, že ste si ich prečítali.
Vaša Maťka
ČTEŠ
Sprievodca svetom Fantasy
AcakChcete písať fantasy príbeh a neviete si s ním rady? V tom prípade by vám táto príručka mohla pomôcť. Rady a postrehy, nielen moje, recenzie na wattpad fantasy príbehy a rozhovory s autormi, ktorí sa venujú fantasy. cover od @VeronicaElisse