Ak viera človeka pramení,
v horách studených, ďalekých;
Strach v srdciach skrýva krutú minulosť,
čo striehne na ľudskú nevinnosť.
Keď temnota sadzí a beznádeje,
prileje do ohňa krv a ľad,
čo iného od sveta čakať,
ak tma zahalí svetlú pláň?
Priezračné srdcia nezlomných ľudí,
stvorené z potu a príšerných múk,
potriešti spŕška horúcej krvi,
čo vytryskla spopod chamtivých rúk.
Piesne prastaré, tajomné a záludné,
ohlásia svoju odvekú moc,
keď i to posledné srdce obdarené,
zabudne na onu strášnú noc.
Temnota zo svetov tajomných,
prebudí temných vrahov nájomných,
a bytosti krutejšie než zimy vládnuce,
ovládnu každé poškvrnené srdce.
Preto načúvaj piesňam Obdarených,
čo pochádzajú z vekov dávnych,
iba tie ťa privedú k vytúženej pravde,
čo v hlbokom zabudnutí ticho drieme.
Celý príbeh pôsobí už od samého začiatku tajomne, presne tak isto ako aj anotácia. Krádež zásob určených na sever krajiny vyvolá mnoho otázok, ktoré majú nejasné alebo žiadne odpovede.
Autorka nás hneď v prvej kapitola zoznamuje s hlavnou postavou, ktorá nie je tak typická. Iná rasa, tak podobná a zároveň až príliš odlišná od obyčajných ľudí. Obdarený, skupina ľudí s nevšednými vlastnosťami, dvojfarebnými očami a zaujímavými povahami. K nim patrí aj Firra, ktorá sa už nejakú dobu snaží dostať spopod ochranných krídel matky. Podarí sa jej až po príchode jej bratranca Zena, kapitána Saxskej gardy, ktorý do Masu príde aj s vojakom Adanarom. Firru ich žiadosť o pomoc prekvapuje a s nevôľou ich dovedie pred svoju matku, náčelníčku skupiny Obdarených.
Firra je ochotná pre svoju slobodu urobiť takmer čokoľvek, a preto dlho neváha a dobrovoľne sa prihlási na pomoc svojmu bratrancovi. Spoločne sa teda vydávajú na cestu do mesta Sax.
Viac prezrádzať nejdem, radšej si príbeh prečítajte ;)
Ja osobne príbeh hodnotím pozitívne už len kvôli nevšednému nápadu a spracovaniu. Všetky situácie, vlastnosti a správanie postáv sú ľudské a čitateľa tak dokážu lepšie vtiahnuť do deja a dajú mu pocítiť reálnosť diela. Čo sa týka gramatiky, nikto nie je neomylný, preklepy sa stávajú aj skúseným autorom. Žiadne výhrady k tomu nemám, žiadne hrubky, ktoré by trhali oči som nenašla ;).
Tvoj príbeh Pieseň krvi a ľadu: Firra, sa dostal na popredné priečky v kategórii fantasy. K tomuto ti gratulujem :) Povedz nám teda ako si k námetu na tento príbeh vlastne prišla.
Bolo to po prečítaní jednej knihy, ktorá ma nadchla svojim úžasným svetom a postavami. Túžila som vytvoriť svoj vlastný fantasy svet, ktorý by sa od tých ostatných na Wattpade líšil a ponúkol čitateľom náhľad do môjho sveta fantázie. Vlastne som sa ňou trochu inšpirovala a použila tam prvky, ktoré sa mi najviac páčili. Tie som skombinovala a vytvorila tak svet podľa mojich predstáv s vlastnými postavami.
Firra, hlavná hrdinka tvojho príbehu, má už zo začiatku pestrý životný príbeh. Kde si prišla na nápad so skupinou Obdarených, kam patrí aj už spomínaná Firra?
Firru som si vytvorila viac-menej podľa seba. Jej pocity sa najviac podobajú tým mojim a celkovo sa viem veľmi dobre do nej vžiť. Čo sa týka schopností, ktorými vládne, tými som sa inšpirovala z už spomínanej knihy, kde som kombináciou rôznych prvkov vytvorila Obdarených. No na čo chcem položiť veľký dôraz, nesnažím sa o kopírovanie knihy. Práve naopak. Dej sa vyvíja úplne iným tempom, je tam celkovo iná atmosféra a jednoducho s ničím z knihy nesúvisí. Mojim cieľom je vytvoriť úplne niečo nové, čo čitatelia nepoznajú, a to najmä po dejovej stránke.
A teraz nám prezraď niečo o osude Firry. Máš pre ňu aj jej „princa" alebo nie?
Čo sa týka Firrinho milostného života, prezradím len jedno, a to to, že bude riadne zložitý. Čitatelia, ktorí už čítajú príbeh a poznajú postavy, asi tušia, kam sa jej vzťah bude ďalej rysovať, no ako to dopadne neprezradím. Veď predsa len, nemôžeme zabudnúť na veľmi dôležitý fakt, že Firra má už snúbenca, ktorý sa tam však ešte neobjavil... ;)
Máš v pláne napísať aj pokračovanie tohto príbehu?
O pokračovaní ešte premýšľam. Neviem to úplne presne, takže povedať to takto presne do budúcnosti nemôžem. Ešte uvidím, či niečo vymyslím.
Ďakujem krásne za rozhovor :)
ČTEŠ
Sprievodca svetom Fantasy
De TodoChcete písať fantasy príbeh a neviete si s ním rady? V tom prípade by vám táto príručka mohla pomôcť. Rady a postrehy, nielen moje, recenzie na wattpad fantasy príbehy a rozhovory s autormi, ktorí sa venujú fantasy. cover od @VeronicaElisse